kawasaki ZX9R

Jag köpte min 9:a 98:a hösten 2004. Då hade den 1800 mil på mätaren och nya däck. Jag gav 49k för den. Japp jag é kanonnöjd :tummenupp Tror inte man som nybörjare märker så stor skillnad på olika sporthojar. Kolla istället på priset och försäkringen. Bor 3 mil nor om Sthlm. Halv halv kostar mig 2700:-

JB

Javulen skrev:
Första tippset hade väl varit att inte köpa en, utan börja med en lite "snällare" hoj som förstabåge......
samma gamla vanliga gnäll.... säg åt han å köpa en EU-moppe !? Låt grabben prova vad han vill,... Alla vet ju att de flesta sporthojar skenar iväg rätt hyfsat om man vrider på lite, det handlar bara om vad man har innanför pannbenet... :7peta

Massa snack om att den skulle vara så grym i acceleration. Rakt fram ska ja inte uttala mej om, förutom att den é tyngre å har mindre effekt.
Men på bana är det INGEN som kör den förutom 04:an som é riktigt fin. Men den är också en HELT ny hoj i motor chassi m.m.

ZX-9 bra hoj

Jag började med en vässad gammal gsx1100 -83. Mest för försäkringens skull. Jag tror att jag skulle sitta betydligt säkrare på en nyare zx-9:a. Min gsx går som en raket rakt fram, men har värdelösa bromsar och väghållning. Jag tycker att nyare sporthojjar som zx-9:an är betydligt mer lättkörda och bjuder på mindre överraskningar än mitt gamla lok.
Min åsikt: zx-9 = bra mc. Till och med som förstahoj.
Köp en gammal RR- hoj också och börja köra träning på bana!

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande