Kawasaki ZX9R Dreams

Snyggt, har du fått hem kåporna ifrån lack?
Högtid för en update:7peta

:) Vilken tajming:tungan Prylarna hämtades ifrån lack idag men tyvärr så får jag inte ner dem till Skåne förräns om en o en halv vecka:(
 
Segt, den som väntar på något gott väntar alltid för länge... Fick du tagit någon bild på hur färgen blev?

Fick en bild som var tagen med mobil. Men den var alltför mörk för att riktigt kunna se.
 
Tack Fredrik:tummenupp

Jag använder ingen spruta utan Lackmans 2k preppade burkar. Vid smådetaljer som dessa så känns det overkill med spruta. Lackmans burkar ger en riktigt bra spridning.
Jag kör 2 varv med etsande grundlack, 2-3 varv med färgkulör samt 2 varv klarlack. Allt i 2k.
Det jag lärt mig är att köra tunna lager med stort tålamod:)

Jag får mina toppar nästa vecka. Portade, planslipade samt inslipande ventiler:yoparty

Vilken kulör har du till dom gröna delarna?
 
Här kommer några bilder efter prylarna blev lackade. Tyvärr så är inte finishen tillfredställande så de skall tillbaka för att få några extra varv med klarlack på sig:tummenupp

ZX9R Dreams 004.jpgZX9R Dreams 001.jpgZX9R Dreams 002.jpgZX9R Dreams 003.jpg
 
Fasiken vad fint! Du skulle försöka väva in någon med ditt tema "Dreams":yoparty

Jag såg mig själv som Dreams:D Skämt åsido det skall tillverkas dekaler med Dreams :tuttar
 
Haha :) Det kommer bli kalas bra!

Det kanske är bilden, men ser inte kedjeskyddet väldigt långt ut? Och håll oss uppdaterade:banana
 
Hej!

Jag har lyckats köpa 2 hojar till denna veckan:tuttar Frugan idiotförklarar mig men detta är viktigt:)

Först 2 bilder på hur röven kommer att bli på min Dreams och sedan lite bilder på mina nyförvärv:yoparty

Honda SP1 -01 och en Husqvarna 420 AXC -82.

Husqvarna 420 010.jpgHusqvarna 420 001.jpgHusqvarna 420 002.jpgHusqvarna 420 003.jpgHusqvarna 420 005.jpgCopy of SP1 011.jpgCopy of SP1 001.jpgCopy of SP1 008.jpg
 
Nu börjar det röra lite på sig igen:)

Tank o kåpor är tillbaka hos lackeraren för att få sina extra lager med klarlack.

Dessutom så har jag inköpt lite ISR prylar: 2st 6-kolvs ok samt bromshandtag. Som nytt så nu skall jag komplettera med bakre ok, adaptrar samt kopplingshandtag ifrån ISR så blir det komplett.

Lite bilder

Copy of ISR 003.jpgCopy of ISR 001.jpgCopy of ISR 002.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top