kawasaki zx9r årsmodell 94-97??

jag ringde runt till några kawasaki återförsäljare idag och till några mc-verkstäder och frågade lite angående ninja zx-9r årsmodell 94-97 jämfört med 98.

alla hade haft inne rätt många 94-97 med trasiga topplockspackningar. ingen hade haft inne en 98.

på ett ställe sa dom att 94-97 borde egentligen hålla lika bra bara man servar hojen korrekt. han sa att dom flesta slutar serva hojarna så fort garantin går ut!!! :skrämd

dom flesta skulle ha någonting runt 8000kr för att byta en topplockspackning. den totala summan för det borde alltså ligga på max 9000kr skulle jag gissa på för materialet kostar nog inte så mycket. men detta är förstås bara ifall det bara är topplockspackningen som pajat och inget mer. har mer saker gått sönder kostar det sviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinmycket sa dom.

efter att ha pratat med alla dessa verkstäder och återförsäljare känns det som att jag inte vågar köpa årsmodell 94-97. känns verkligen som att det är en 98 som gäller.
 
Min 98 var på annons för 45! HA! Men jag bytte till mig den så det var inte rent köp men ändå. Den är skitfin, omlackad men vafan... spelar roll. Dock behövdes en ny skiva och nytt batteri för att allt skulle bli bra men.... BILLIGTTTTTTTTT :tummenupp
 
Re: Re: Re: kawasaki zx9r årsmodell 94-97??

bmwjohan skrev:
så här står det på www.mcpoolen.se om en ninja 9'a 96'a

Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 899 cc, 4 vent
Effekt: 143 Hk/10000 rpm
Vridmoment: 74 Nm/7000 rpm
Kraftöverföring: 6 växlad, kedja
Torrvikt: 183 Kg
Chassi: Deltaboxram, uni-trak, 46 mm gaffel
Bromsar: Dubbla 296 mm skivor med sexkolvsok fram, 220 mm skiva med enkelkolvsok bak
Tankvolym: 19 liter


så 143 hk orginal

synd att du inte har någon scanner :(

hmm.. alla verkar tycka att man absolut ska köpa 98 eller nyare.
jag kör en suzuki gsx-r 750 88'a nu så det är denna jag ska byta upp mig ifrån. att byta till en ninja 9'a årsmodell 94-97 måste väl ändå vara ett rejält uppbyte från min nuvarande hoj?

I motorn ja, om ens det..... I motorn har jag 160, men det är inte intressant.
74Nm original.... jag har 30Nm mer.

Tänk på att de gamla ZXniorna håller bättre trimmad än en ny ZXnia. :fakta
För du kommer väl trimma förr eller senare om man känner dig rätt........

750RR
 
Re: Re: Re: Re: kawasaki zx9r årsmodell 94-97??

maverick_750rr skrev:
I motorn ja, om ens det..... I motorn har jag 160, men det är inte intressant.
74Nm original.... jag har 30Nm mer.

Tänk på att de gamla ZXniorna håller bättre trimmad än en ny ZXnia. :fakta
För du kommer väl trimma förr eller senare om man känner dig rätt........

750RR


ja den där uppgiften på 74 verkar inte stämma så bra. det står helt annorlunda i artiklarna som finns lite tidigare i denna tråd.

ha ha.. jo det är kul med mycket effekt :)

vad är det för trim du tänker på? trimkammar och portning och sånt eller?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top