bmwjohan
För farlig för allmänheten
jag ringde runt till några kawasaki återförsäljare idag och till några mc-verkstäder och frågade lite angående ninja zx-9r årsmodell 94-97 jämfört med 98.
alla hade haft inne rätt många 94-97 med trasiga topplockspackningar. ingen hade haft inne en 98.
på ett ställe sa dom att 94-97 borde egentligen hålla lika bra bara man servar hojen korrekt. han sa att dom flesta slutar serva hojarna så fort garantin går ut!!!
dom flesta skulle ha någonting runt 8000kr för att byta en topplockspackning. den totala summan för det borde alltså ligga på max 9000kr skulle jag gissa på för materialet kostar nog inte så mycket. men detta är förstås bara ifall det bara är topplockspackningen som pajat och inget mer. har mer saker gått sönder kostar det sviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinmycket sa dom.
efter att ha pratat med alla dessa verkstäder och återförsäljare känns det som att jag inte vågar köpa årsmodell 94-97. känns verkligen som att det är en 98 som gäller.
alla hade haft inne rätt många 94-97 med trasiga topplockspackningar. ingen hade haft inne en 98.
på ett ställe sa dom att 94-97 borde egentligen hålla lika bra bara man servar hojen korrekt. han sa att dom flesta slutar serva hojarna så fort garantin går ut!!!

dom flesta skulle ha någonting runt 8000kr för att byta en topplockspackning. den totala summan för det borde alltså ligga på max 9000kr skulle jag gissa på för materialet kostar nog inte så mycket. men detta är förstås bara ifall det bara är topplockspackningen som pajat och inget mer. har mer saker gått sönder kostar det sviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinmycket sa dom.
efter att ha pratat med alla dessa verkstäder och återförsäljare känns det som att jag inte vågar köpa årsmodell 94-97. känns verkligen som att det är en 98 som gäller.