Kawasaki zx7r turbo

Limpan_zx7r

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2007
Hoj
1991 Kawasaki zx7r
Hej alla!!

Jag vet att det är lite tjatigt..... jag har läst gamla trädar i timmar och hittat mycket bra tipps och trix men jag har lite frågor ang turbo byggen.

Jag håller på att bygga om en kawasaki zx7r -91 och har även tängt mig att turbo konvertera i vinter om det finns tid över.

Frågor:
1.Trycksätta förgasarna exakt vad gör man?
2. Org bränslepump går den att använda? hur bygger man om när man ska ha en bränsletrycksregulator?

3. om Jag kör med E85 utan ic och utan att komp sänka vad kan man tänkas ladda?

4. vart köper jag pump till olje returen?

Jätte tacksam för svar.

/ Linus

Ang möjligt laddtryck jag tänkte själv köra med 10-1 komp-F och utan ic e-85
så jag räknade på att ladda runt 0,6- till ev 1bar. men då ska man veta att den här motorn är inte spikännslig!! jag körde vanlig soppa 98 förut utan ic och laddade 1,1 bar utan spik! Då hade jag 2mm spacer!!
Ett tipps är att köra med något för stor turbo/avgasdel då spikar den inte lika lätt = Mindre avgasmottryck fins en fördel till med för stor turbo laddet kommer mjukare så lådan o och övriga delar i motorn håller bättre + att om du laddar ex 0,7 bar med stor turbo så har du mer Hk än med mindre turbo på samma laddt PGA mindre avgasmotstånd. Blir ju något segare uppspol men det tycker jag kompenseras av att man kan gasa desto mer utan vakta turbokicken.. Jo glömmde viktig sak det går bättre att åka på bakhjulet med storturbo:tummenupp
ANG Soppapumpen så kan du slänga den du måste ha en högtryckare från någon insprutarbil..Vilken som hellst går bra bara den har bra slanganslutningar, men kolla in mc express dom säljer nya, Där har du melpason bränsletryckregulatorn också typ 600kr,, lätt att koppla in enkel förklaring....Tank till bränslepump till regulator från reg till förgasare. man har även en återcirkulering till tanken från regulatorn. trycket sköts av pitotrör i ingång till plenium som kopplas till regulatorn.
förgasartätning får någon annan ta jag har bara kört men flätslidefuggar ej vacumfuggar som du förmodligen har..
Oljereturpump......? Försök sätta turbon så högt att du slipper det.. Pumpar kostar bara pengar och äter mycket ström om ej mekanisk. Bara bensipumpen kan sörpla i sig 80 watt!! Minst

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa