Kawasaki zx6r bekymmer neutralen

baudiraud

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
Honda Cbr 125R -06, Kawasaki Zx6r -96
Tjena! Var ute och åkte lite med min nyköpta kawa zx6r -96 nyligen när jag märkte att lampan när hojen står i neutralen slutade att fungera.

Någon som har koll på vad som kan ha hänt samt om det är ett enkelt fix att ordna? Är inte alls bra på att meka med hojar.

Han jag köpte den av nämnde att man bör vara distinkt när man lägger i växlarna på den hojen, kan problemet orsakats av att ha fisit in växlarna t.ex? Inte vart så van att trycka in växlarna på samma sätt då jag kört en helt annan mc tidigare.

Neutralläge borde alltid vara neutalläge om man säger så oavsett hur man växlar.

Lyser inte lampan trots att neutralen är i skulle jag gissa för givaren för ditot. Var/hur/varför den finns/sitter kan säkert någon som känner hojen tala om för dig. :)

Neutralläge borde alltid vara neutalläge om man säger så oavsett hur man växlar.

Lyser inte lampan trots att neutralen är i skulle jag gissa för givaren för ditot. Var/hur/varför den finns/sitter kan säkert någon som känner hojen tala om för dig. :)

Givaren, sladdar eller lampan...

Efter ett x antal gånger av fisväxlande känns det som att spelet också kan ha påverkats, i växlarna då, har lite svårt att uttrycka mig rätt iom. brist på kunskap. Kan det stämma?

Efter ett x antal gånger av fisväxlande känns det som att spelet också kan ha påverkats, i växlarna då, har lite svårt att uttrycka mig rätt iom. brist på kunskap. Kan det stämma?

Om du upplever att spelet ändras kanske det är läge att ta isär o rengöra länkaget. Min gissning är att utgående axel från lådan inte lirar med växellänkaget.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman