Kawasaki ZX6R-Agasröret sitter inte tätt

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Hej, ska köra på bana nästa helg och fick hjälp idag av en vän att byta avgasröret till originalrör så att jag inte ska få klagomål på ljudet på bana.

Känns som det saknas något som det syns på bild orginal03 och orginal04. Det sluter inte tätt utan det saknas ca 2-3mm runt om för att det skall sitta bra.
När man drar åt originalklämman så verkar den dra åt sig snett.
På bilder bild1-4

När hojen köptes satt micron-sliponet på hojen med "slangklämman" från originalröret.Då satt den åt bra men idag när vi skulle byta rör gick det inte alls bra.
Se micron.jpg-bild där är den som låg med orginalet men
verkar ursprungligen kommit micron-sliponet.

http://img404.imageshack.us/img404/1087/bild001mm.jpg

http://img517.imageshack.us/img517/9303/micron.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/6420/orginal02.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/5956/orginal03.jpg

Nu är det så att originalröret är på hojen men det läcker från där klämman sitter och slangklämman som sitter på tillhör ju originalröret så varför sitter det inte åt??:va:va

TACK jättesällt av dig!!
får köpa det i veckan. Vad kan en sån kosta?

Räkna med att delen ej finns hos handlaren. Om den måste beställas på måndag är den kanske här på fredag. Kawas europalager för reservdelar ligger i Belgien eller Nederländerna. Så det är bäst o förbereda sig på att den ej hinner hit till körningen tyvärr.

Gummimatta från t.ex. Biltema funkar bra. Eventuellt tillsammans med lite packning på tub.

Vart köper jag det?? Tack!!

Använde också avgasbandage när jag bytte på min förra hoj. Funkade kalas. Finns på Mekonomen. Någon gång avnände jag också någonslags tätningspasta, men det behövdes nog inte. Den köpte jag nog på Biltema eller Meknomen den med.

Lycka till!

Tusen tack för alla svar!!
Nu har jag vart o köpt avgastejp och ska få hjälp av min kära vän igen i veckan och sätta på det. Hoppas att det funkar :)

Ska ju sen ta av det avgasröret som sitter på nu och sätta tillbaka micron-sliponet sen efter kursen.

peace out!:tummenupp

Använder ni avgasbandage istället för orginal muffers då eller...?
Berätta mera hur ni applicerar avgasbandaget och vart man lindar på det någonstans.. ?
Mvh:Quisten

Använder ni avgasbandage istället för orginal muffers då eller...?
Berätta mera hur ni applicerar avgasbandaget och vart man lindar på det någonstans.. ?
Mvh:Quisten

Köpte en rulle från Biltema och satte fast bandet runt avgasmynningen. Se bild.

Det pyser ut lite lite luft fortfarande så två band är nog att föredra. På biltema är det billigast. Halva priset mot mekonomen.

Bifogat

• avgasrör.jpg
    avgasrör.jpg
    20.4 KB · Visningar: 122
TACK jättesällt av dig!!
får köpa det i veckan. Vad kan en sån kosta?

Haft samma problem när vi switchar på tjejens CBR600..

Jag klippte lite aluminiumplåt i remsor lagom stora/långa och la under så att det "byggde" lite. Funkar kanon! Nu när det åkt på/av några ggr och blivit varmt så har det tom format sig så att det inte är några problem alls.

Är det större glapp kanske man får ta en tång och bända till det främre rörets ändar lite grann, kollade inte så noga på bilderna, men såg ut som det brukar att de är skurna i 4 delar som man kan bryta lite i. Däremot kanske man ska va försiktig med det om man tänker byta ofta för det mattas ju en del varje gång man tar fram tången.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back