I sista veckan hämtade jag en sprillans nya Kawasaki ZX6R!
Med i priset fick jag stålarmerade bromsslangar och Michelin Pilot Sport däck.
Har kört dom första 100 mil, och haft den på 100-mila servis idag, så jag kan nu varva tills ca. 8000 rpm.
Hur är den att köra då?
Jämfort med en 03 R1:a (min sista hoj) har den självklart inte lika många kuser, men det gör absolut inget, då den är mycket bättre att hantera.
Den känns mycket lättare än R1:an, i stort set som en BMX med 130 hk.
Komfortmässigt är R1:an bättre, man sitter inte bra på ZX6R:an, och det är omöjligt att se instrumentet, då vindskärmen sitter precis i vägen.
Jag måste säga jag är mycket nöjd, jag var lite fundersam på om det var rätt att köpa denna i stället för min 03 R1:a, men jag tycker den passer mig bättre - den svängar bättre, tyckar jag.


Med i priset fick jag stålarmerade bromsslangar och Michelin Pilot Sport däck.
Har kört dom första 100 mil, och haft den på 100-mila servis idag, så jag kan nu varva tills ca. 8000 rpm.
Hur är den att köra då?
Jämfort med en 03 R1:a (min sista hoj) har den självklart inte lika många kuser, men det gör absolut inget, då den är mycket bättre att hantera.
Den känns mycket lättare än R1:an, i stort set som en BMX med 130 hk.
Komfortmässigt är R1:an bättre, man sitter inte bra på ZX6R:an, och det är omöjligt att se instrumentet, då vindskärmen sitter precis i vägen.
Jag måste säga jag är mycket nöjd, jag var lite fundersam på om det var rätt att köpa denna i stället för min 03 R1:a, men jag tycker den passer mig bättre - den svängar bättre, tyckar jag.

