Kawasaki ZX12R på bana???

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Hoppla, är det nån som har en zx12r runt oo-02 som har provat att köra bana med den?? Lite sugen på en sån maskin den verkar ha hyffsad komfort och bra mos i maskin men går de att svänga med???:va

På 80-talet körde man bana med 250-260 kg's pjäser så visst går det bra. Allt beror på din målsättning med banåkning. Att motionsåka på ZX12'a går säkert kanonfint. Någon R1 är det givetvis inte. Brukar du banåka med din nuvarande hoj kommer skillnaden bli stor.

;)

Kan den här killen köra ett halvt ton på bana så kan nog du puttra runt med en ZX12'a ;) Det är inte alltid materialet det sitter i! :fakta

[YOUTUBE-ID]fSVg3Gg4LmA[/YOUTUBE-ID]

På 80-talet körde man bana med 250-260 kg's pjäser så visst går det bra. Allt beror på din målsättning med banåkning. Att motionsåka på ZX12'a går säkert kanonfint. Någon R1 är det givetvis inte. Brukar du banåka med din nuvarande hoj kommer skillnaden bli stor.

;)

Klart det mesta går på bana, kört en del hojjar på bana, monster, sp1, vtr1000 och R1;a så visst går det men kluringen är om det bara blir bryt och stångandes eller om det faktiskt går att njuta av hojjen??

Klart det mesta går på bana, kört en del hojjar på bana, monster, sp1, vtr1000 och R1;a så visst går det men kluringen är om det bara blir bryt och stångandes eller om det faktiskt går att njuta av hojjen??

Tyvärr kan jag nog inte bättra på din egna erfarenhet då. Har bara kört ZX12 på normalkrokig l-väg.
Eftersom jag själv har en R1 och "vant" mig vid den skulle jag inte köpa ZX12'a om jag funderade på banåkning då och då. Ur mitt perspektiv är den byggd för längre turer i hög fart och då är den perfekt.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back