Kawasaki zx10R

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Är intresserad av att köpa en begangnad sådan. Är beredd att lägga 90000kr, kravet är att den är Svart. Jag kan köpa den nu till Hösten eller framåt våren det spelar ingen roll. Jag är lite orolig att inte få tag i en....för dom verkar ju inte vara särskilt vanliga. Är den någon som har någon synpunkt på det vad tror ni är det realistiskt att jag ska hitta nån till det priset under dom kommande månaderna?

MVH Kim

Jag har en som råkar vara till salu om priset är rätt men 90' känns lite fel. ;) Pm:a om du är intresserad.

Last edited:
Finns NY 2005 modell på Ebay.de för 10440 Euro.

/Fredrik

Racercukel skrev:
Är intresserad av att köpa en begangnad sådan. Är beredd att lägga 90000kr, kravet är att den är Svart. Jag kan köpa den nu till Hösten eller framåt våren det spelar ingen roll. Jag är lite orolig att inte få tag i en....för dom verkar ju inte vara särskilt vanliga. Är den någon som har någon synpunkt på det vad tror ni är det realistiskt att jag ska hitta nån till det priset under dom kommande månaderna?

MVH Kim

90' låter lite i underkant. Men visst, rätt plats & rätt tidpunkt så.

benfre skrev:
Finns NY 2005 modell på Ebay.de för 10440 Euro.
Blir ~122' + resa. Moms tillkommer nämligen.

majtii skrev:
90' låter lite i underkant. Men visst, rätt plats & rätt tidpunkt så.

Blir ~122' + resa. Moms tillkommer nämligen.

Momsen tillkommer, men inte 25%. Man får väl tillbaka den tyska som är på 16 % om jag inte minns fel.

Vad är kravet för tt hojen ska anses beg? 6-700 mil va, eller 6 månader ?

/Fredrik

Racercukel skrev:

MVH Kim

Jag tror att du får en 04a för 90 000 eller till och med billigare.
Bike Stop säljer NYA 05or för 109 000.
Det ät väldigt många som tror att deras ögonsten är värd betydligt mer än vad den är, där av fantasipriserna på Blocket mm.

Som du säger så har du ju ingen brådska, så om du har tålamod och väntar så lär det säkert dyka upp nån.... :tummenupp

Jocke K skrev:
Vad blir det för hoj nu då ??
RS 250 eller annan banhoj??
Finns ingen bättre standardhoj enligt mig men jag vill åka mycket mer bana och då måste man ha racehoj, för lite banträffar för gathojar och för dyrt. Alla haverier med RS250 har gjort mig mer sval inför dem så det kanske blir ZX-6R eller CBR600. Vi får se.

benfre skrev:
Momsen tillkommer, men inte 25%. Man får väl tillbaka den tyska som är på 16 % om jag inte minns fel.

Vad är kravet för tt hojen ska anses beg? 6-700 mil va, eller 6 månader ?

/Fredrik

Helt rätt att man kan lyfta den tyska momsen via exportintyg. Procedur som många (inte alla) handlare inte är intresserade av.
Regeln är 600 mil OCH 6 mån.

Neutral skrev:
...jag vill åka mycket mer bana och då måste man ha racehoj
...för lite banträffar för gathojar
...och för dyrt
Hmm, är inte en zx10 så nära en fullblodsräser som det går att komma?
Hmm 2, Finns väl minst en gatkörning per vecka någonstans i landet under körbar årstid. T.ex. förra säsongen körde jag på 17st, och det var långt ifrån alla tillgängliga.
Hmm 3, Vad blir billigare med racehoj, icke försäkring?

FZ1 skrev:
Hmm 2, Finns väl minst en gatkörning per vecka någonstans i landet under körbar årstid. T.ex. förra säsongen körde jag på 17st, och det var långt ifrån alla tillgängliga.
Jag vill bli snabbare i kurvorna, med en 1000 så kommer jag alltid att kompensera på rakorna, max 600 vill jag ha på bana. Planen är att 10:an ska betala för en racehoj och en buss.

Matematiken är enkel, på Sviestad är det rr-träning nästan alla tisdagar och gatåkning max varannan onsdag. RR kostar 50 kr, gatåkning 250 kr. Sedan inbillar jag mig inte att det blir billigare egentligen, mycket ska ju köpas in också men vad jag förstår så är det tävlingar som kostar multum och som du vet har jag ju ingen fart till det. :rodnar

Ska inte du uppgradera förresten? Du vet ju att du inte har en suck ut ur Torparn. :hihi

Last edited:
FZ1 skrev:

Vad jag vet så återstår endast 2 heldagar på Knutstorp i årets bankörnings kalender. Men det är minst två körbara månader kvar. Jag bör nog också komplettera garaget med en race hoj!

Neutral skrev:
Jag vill bli snabbare i kurvorna, med en 1000 så kommer jag alltid att kompensera på rakorna, max 600 vill jag ha på bana. Planen är att 10:an ska betala för en racehoj och en buss.

Matematiken är enkel, på Sviestad är det rr-träning nästan alla tisdagar och gatåkning max varannan onsdag. RR kostar 50 kr, gatåkning 250 kr. Sedan inbillar jag mig inte att det blir billigare egentligen, mycket ska ju köpas in också men vad jag förstår så är det tävlingar som kostar multum och som du vet har jag ju ingen fart till det. :rodnar

Ska inte du uppgradera förresten? Du vet ju att du inte har en suck ut ur Torparn. :hihi
! Jag förstår
! 2 Det finns faktiskt åkning utanför Linköping, på ganska roliga banor dessutom, ombyte förnöjer...
! 3 Hmm, jag hade precis förträngt det.......nu gick jag in i en depression :mad:

FZ1 skrev:
! Jag förstår
! 2 Det finns faktiskt åkning utanför Linköping, på ganska roliga banor dessutom, ombyte förnöjer...
! 3 Hmm, jag hade precis förträngt det.......nu gick jag in i en depression :mad:
Jag har åkt mest på Sviestad i år men även Gotland som du vet och Nürburgring, vädret gjorde att det inte blev Anderstorp (ännu?). Med en buss kan jag ta mig till vilken bana jag vill och även hem om det skulle klotas vilket alltid finns i tanken med gathoj, speciellt om man inte är "hemma".

Om det blir väder på måndag (funkiskvällen) så kan du smaka Ninja-avgaser igen. :arsele Så får jag inhalera Yamaha-bromsdamm in i Berg. :rodnar

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda