Kawasaki zx10r-2007

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
Undrar om det är ngn som kan dela med sig lite av sina erfarenheter med denna hoj.

Hur är den att köra, chassit motor bromsar osv..?

Vissa jag pratat med säger att den är för mycket banhoj och lite jobbig att köra längre turer med..

Chassit är välbalanserat och kan jag tänka mig inte extremast i klassen, även om den är byggd främst för att köras runt en bana så fort det går. Motorn är ett monster och exploderar av kraft från 6 tusen varv till rödmarkeringen. Tyvärr lever inte bromsarna upp till resten enligt mitt tycke i alla fall.
Om det är en långfärdshoj eller inte beror på i vilken bekvämlighetsfaktor man vill färdas.
Ps Att inte köra denna hoj på bana åtminstånde ett par gånger per år är att bara utnyttja hojen till hälften!:tummenupp

Visst är det en banhoj i all ära men längre turer är inga som helst problem.
Laddade in 80 mil utan att ens vara slut i kroppen..

Bromsarna kan jag nog hålla med, men byt ut till stålomspunna så fungerar det :tummenupp

Annars är det en lättkörd o lättmanövrerad hoj..perfekt att övningsköra på b.la:tuttar

jag upplever zx10r 07 som en mer brutalare maskin än cbr1000 07. men det är säkert från person till person, sitt ställningen på zx10r är helt underbar i allfall (tycker jag):yoparty

Byt är Bytt

Körde 1.075 mil med ZX-10R (2006) och kan bara säga en sak. KÖÖÖÖÖÖÖÖÖP. Den fungerar i alla lägen (men glöm den om ni skall sitta två på den). Jag körde väg (85%) och bana (15%) och det är på bana den är som roligast. Ramen är stabil, chassit går att ställa in, motorn levererar gott om effekt. Backdäcket 190/55 medför att utbudet är lite mindre. Hojen fungerar med 190/50 men då tar fotpinnarna i lite då och då.

Sambon och jag åkte en 24 milasväng, inkl. övernattning, och då vart det fel hoj.

Glöm inte att sportdäck är sportdäck. De håller i ca 600 mil. Åker man dessutom två stycken med lite packnin så blir det lite platt i mitten.

Så för en vecka sedan så bytte jag till en ZZR 1400. Vilket muskelpaket. Den märker knappt av att det är två personer som sitter på. +400 cc och 200hk ger en viss effektkänsla. Måste nog ut på en bana och känna hur det går att gasa med den.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard