Kawasaki ZX10 Fighter

Stabilt som fan!
Tycker inte den behöver höjas mer bak. Möjligen sänkas någon eller några cm fram isf.
Mycket intressant projekt, med tanke på all specialtillverkning. Går hem i stugorna!
 
Shit, ruggigt cooolt. Men hundbenet ber om en spricka, lite mer material kanske men det e la bara en tillfällig lösning antar jag.. jäkligt niiice, I like.
 
Trottel Givare

Ja det var ett tag sen nu.
Får nog lägga på ett.... Nästan längst ner på sidan 2, det är ju skamligt kanske finns någon som väntar på uppdateringar.

Det som hänt sen sist är fäste för en givare, samt samtal till SFRO samt skaffat sfro:s nya bygghandbok också.
Skall bli spännande att se vad dom har att säga om detta bygge.

20130216_163755.jpg
Datta fick jag till idag, Ett 2mm spår i spjällaxeln samt en liten förlängning som passar i trottelgivaren med tillhörande fäste i 2mm alu.
20130216_163815.jpg
förlängning på axeln.
20130216_164334.jpg
En bild när det sitter ihop.

Just det ja, Beställde ett kåp-kitt innehållande alla kåpor till en zx10r 08-09 Kina edition.
Får se om det passar och kommer, det jag skall ha är framskärm, hugger och plasten runt röven.
Får nog lite över så om någon är intresserad så kommer jag nog försöka sälja dom som inte används till bygget.
 
Trigger Hjul

En kort uppdatering, vill ju inte hamna på sista sidan.

Behövde ett nytt trigger hjul då jag byter ut det gamla tändsystemet och det nya vill ha trigger pulserna 60-100 grader innan TDC och inte ca 10 som det gamla gav.
Sen tror jag någon ev tagit bort en strypning på hojen??, Ser ut som att hålet för styrpinnen på trigger hjulet är upp slipat så man kan ställa tändningen ca 5-10 grader tidigare. Någon som vet om detta är fallet?.

Starta med en platta 4mm järn.
Picture_001.jpg
En vända i fräsen och vips har vi ett nytt hjul.
Anledningen till att det är 3st styr hål är att jag då kan vända hjulet och få 50,65,80 grader innan TDC. Man vet ju aldrig vad man vill göra det är väll kanske inte troligt att jag vill tända så tidigt/sent men skall man varva på så???
Picture_002.jpg
Så här blev det, fixade markering för TDC och +-5, 10 grader så man kan se att man ligger rätt också.
Picture_003.jpg
 
Styrstop, Sladdar och SFRO

Ja då var det dags för en uppdatering.
Fixat lite med givare, Vatten temp på plats.
20130309_171054.jpg
Sladdarna någorlunda upp trasslade, Har några kvar dock.
20130309_171106.jpg
Var tvungen att fixa styrstopp inför dagens övning också.
20130324_170811.jpg
20130324_170834.jpg
20130324_170840.jpg
Sen var jag hos SFRO idag och det gick ju över förväntan.
Fick en punkt att fixa, ett extra genomslags skydd bak. Detta skall sitta skilt från dämparen och dess delar men det får ses som ett mindre problem.
Sen fick jag höra att jag kan sätta nummer plåten var jag vill så länge den syns i vissa bestämda vinklar, Jag trodde den måste sitta bakom axeln till bakhjulet men så var tydligen inte fallet men blir väll så ändå pga vinklarna man skall klara.
 
Bakslag

Nu har påskharen varit och jävlats, Han hade nog slut på ägg för det jag fick var problem.
Höll på och testade lite med tändningen och plötsligt så baktände den och sen drev inte start motorn längre :huvet.
Kedjan från vev till start och generator tacka för sig och passade på att puffa sönder kåpan, Kan tycka att kedjan borde nöja sig med att gå av men den skulle naturligtvis se ljuset direkt.
20130401_145358.jpg
20130401_145333.jpg

Med den tur man har så var det naturligtvis en oljekanal där kåpan sprack.
20130401_145311.jpg

Men lite slipa och tig så sitter det ihop igen men fan vet om det kommer fungera, iom att den trycktes ut så är det inte helt plant längre. Kanske får plana av skiten också. Men det är klart det finns ju silikon :D
20130401_152808.jpg
Inte den snyggaste av svetsar, nästa gång skall jag slipa bort mer färg :va
20130401_152747.jpg
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top