Kawasaki ZX10 -88 Effekt

Nja ... :-P

Var ska nålen stå när den är driftsvarm? Kan ju kolla hur varm den blir i garaget.

Ventilerna är ställda på firma (Mascot Motor) till en kostnad av 2300:- för mindre än ett år sen, inte många mil sen.

Kanske låter dumt men om man ska synka förgasare, ska dom sitta på MC eller kan man lämna in dom lösa? Tänkte om något dera var bäst/sämst. Någon idé att själv ta isär och eventuellt rengöra? Såg att tex Lelles hade nya flödesnålar, kan det vara lönt att byta? Jag fick faktist även med en brygga med fyra förgasare av samma sort men en modell större, 36mm va original och dessa va 40mm om jag förstod de rätt. Kan det vara något att testa med?

Jotack! Jag körde 30 mil hem så jag vet, mardrömsfärd för fingrar och tår trots MC skinnstövlar och dubbla skinnhandskar. Fick stanna många ggr och tina på vägen. Tur man hade följebil och det fanns många McD på vägen :)

Kan inte svara på hur nålen ska stå på zx10an. Var länge sedan jag hade en hoj med annat än digital tavla.
Men om jag skulle ta ut min hoj idag så skulle den troligen ligga kring 60-70 grader. Under sommardagar ligger nog tempen kring 85-90... Så det skiljer.
Att varmköra den i garaget kan vara ett sätt. Du kommer då se om termostaten öppnar som den ska. Samt om givaren för fläkten funkar...
Synka fuggarna gör du på plats. Lämna in hojen och låt någon göra det.
Eller köp en rephandbok. skaffa verktyg och gör det själv.

Detta är en bild ifrån annonsen, inte helt rättvisande faktiskt. Djupet i lacken syns inte alls här. Min första tanke är att lacka fälgarna svarta och ta bort de där LASER-märket. Någon som vet om man kan köpa vita blinkers till den?

BILD

Angående bränsleförbrukningen:
Har börjat riva i den nu och plockat av luftburken, luftfiltret där satt ser ju inte nybytt ut precis. Ska kolla stiften och oljan imorgon.

Choken verkar funka fint, ser inte ut till att kunna "hänga" sig.

Någon som kan berätta var jag hittar termostaten?

Hej
tror du det finns en möjlighet att jag skulle kunna få bilder på hur luftburk ser ut, hur det ser ut under luftburk, samt hur tanken ser ut på undersidan. Skulle vara till god hjälp.

Hej
tror du det finns en möjlighet att jag skulle kunna få bilder på hur luftburk ser ut, hur det ser ut under luftburk, samt hur tanken ser ut på undersidan. Skulle vara till god hjälp.

Har tyvärr ingen digitalkamera till hands, inskickad till service men får jag den innan jag monterar ihop igen så ska jag försöka ta några bra bilder.

Ska försöka fixa ett KN insatsfilter imorgon.

Jag hade "en del" vätska i botten på luftburken när jag tog av den, normalt?
Luktade lite unket vatten...

Har tyvärr ingen digitalkamera till hands, inskickad till service men får jag den innan jag monterar ihop igen så ska jag försöka ta några bra bilder.

Ska försöka fixa ett KN insatsfilter imorgon.

Jag hade "en del" vätska i botten på luftburken när jag tog av den, normalt?
Luktade lite unket vatten...

jag håller tummarna ;) tack på förhand.

KN luftfilter och KN oljefilter beställt nu, fina grejer :yoparty

Byter luftfilter, oljefilter, olja. Stiften är kollade och ser fina ut men faktiskt satt de lite löst, har rengjort dom nu och smörjt gängorna med alufett och spännt dit dom bättre.

Ska ge däcken lite bättre tryck sen också, 2,2 fram och bak verkar vara lite snålt när jag läst runt. 2,5 fram och 2,7 bak mer rimligt?

Hoppas att dessa åtgärder ska få den att må lite bättre. Annars är det väl bara ge sig på förgasarna.

ägde en zx-10 -88 mellan 91 -02 aldrig ett problem härligt rytande med vance & hines helsystem.:D

Bifogat

• 3490848501.jpg
    3490848501.jpg
    56.5 KB · Visningar: 97
ägde en zx-10 -88 mellan 91 -02 aldrig ett problem härligt rytande med vance & hines helsystem.:D

Oj det var länge du ägde den, kul!

Visst låter den göt med ett friflödande system. Låter fint med mitt LASER-system nu också. Gillar dock inte att man ser märket så mycket, ska nog neutralisera det lite sen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman