Nja ...
Var ska nålen stå när den är driftsvarm? Kan ju kolla hur varm den blir i garaget.
Ventilerna är ställda på firma (Mascot Motor) till en kostnad av 2300:- för mindre än ett år sen, inte många mil sen.
Kanske låter dumt men om man ska synka förgasare, ska dom sitta på MC eller kan man lämna in dom lösa? Tänkte om något dera var bäst/sämst. Någon idé att själv ta isär och eventuellt rengöra? Såg att tex Lelles hade nya flödesnålar, kan det vara lönt att byta? Jag fick faktist även med en brygga med fyra förgasare av samma sort men en modell större, 36mm va original och dessa va 40mm om jag förstod de rätt. Kan det vara något att testa med?
Jotack! Jag körde 30 mil hem så jag vet, mardrömsfärd för fingrar och tår trots MC skinnstövlar och dubbla skinnhandskar. Fick stanna många ggr och tina på vägen. Tur man hade följebil och det fanns många McD på vägen![]()
Kan inte svara på hur nålen ska stå på zx10an. Var länge sedan jag hade en hoj med annat än digital tavla.
Men om jag skulle ta ut min hoj idag så skulle den troligen ligga kring 60-70 grader. Under sommardagar ligger nog tempen kring 85-90... Så det skiljer.
Att varmköra den i garaget kan vara ett sätt. Du kommer då se om termostaten öppnar som den ska. Samt om givaren för fläkten funkar...
Synka fuggarna gör du på plats. Lämna in hojen och låt någon göra det.
Eller köp en rephandbok. skaffa verktyg och gör det själv.