Kawasaki ZX-14 0-400 m: 9,83 sek

Nyteknik skrev:
Någon annan gathoj som i standardskick har klockats för under 10 sek med en amatör bakom styret?

Källa

Känns väl inte så va... Inga bevis men skulle bli högst förvånad om det var det. Själv har man som bäst 10.92, också amatör bakom styret :tungan

Tycker ändå inte att det är speciellt märkvärdigt.
Såg en kille på Mantorp 1990 som åkte 9,99 med en standard 1100R-90 det är respekt.

För övrigt finns info på dragbike.com om zx-14 9,65 opreppad och 9,15 sänkt och med annat avgassystem,så potential finnes.

Men varför envisas de med att köra 400 meter för istället för 402 meter då :va Märkligt att man måste dra av 2 meter bara för att det är hojjar....

Badger skrev:
Den kan bli mycket trevlig med ett turbokit....

Helt korrekt! :D Frågan är väl bara vem som blir först med en turbokittad ZZR1400 på SH? :va

spectre skrev:
Heter inte det där åbäket ZZR1400?
:va

Kollar man i senaste MC-folket så är det reklam för den, det står ZZR1400 i texten, men kollar man på hojen så står det ZX-14! :)

Nyteknik skrev:
Vilken rövar-fiske-historia. :lol
Satt på läktaren, DU fär tro vad du vill.
Men vi som har intresse av dragracing vet att det år möjligt,det är skillnad för Er som åker karusell..............

Har en grej till "en polare till mig åkte 10,2 i Emmaboda med en standard ZX9 på oklistrad bana,tror du inte på det heller så kan jag med all sannolikhet fixa fram ett tidkort.
:fatta!

Katanapilot skrev:
Men vi som har intresse av dragracing vet att det år möjligt,det är skillnad för Er som åker karusell..............

Har en grej till "en polare till mig åkte 10,2 i Emmaboda med en standard ZX9 på oklistrad bana,tror du inte på det heller så kan jag med all sannolikhet fixa fram ett tidkort.
Din polare borde söka jobb på Kawasakis PR-avdelning om han kan köra en ZX-9 i originalutförande på 10,2.

Katanapilot skrev:

:hihi :hihi :hihi

Nyteknik skrev:
Din polare borde söka jobb på Kawasakis PR-avdelning om han kan köra en ZX-9 i originalutförande på 10,2.

Tänk om han fixar fram ett tidkort då.. :yoparty

Katanapilot skrev:

Är det Peter du menar?

Som körde 10,2 på emmaboda.....

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...