Kawasaki ZX-10R 06

Avgassystemet var ju skitfult och tanken såg ut o va mindre tycker jag....jag gillar -04 mer...

Klart snyggare framifrån med de droppformade lysena. Annars avvaktar jag tills jag sett den på riktigt.

Avgassystemet är ju hur fult som helst!

Jag avaktar också till dess jag sett hojen live.

den ser ju för tusan ut att väga 300 kg på den bilden ?! förra såg bättre ut

Gillar inte burkarna alls, mest för viktens skull men de säger att hela hojen blivit lättare så då är det väl ok. Fronten är skitsnygg och nu slipper man byta blinkers också. Vita integrerade fram och bak.

Stort plus till Öhlins styrdämpare original. :tummenupp Alla som har originalmonterade verkar ju missnöjda med att de inte går att justera m m. Kawa monterade det bästa i stället.

Det var ingen liten uppdatering på den hoj som redan är snabbast i standardskick. Verkar precis som de i artikeln påpekar att Kawa siktar på superbikeracing nu.

det råder delade meningar om seatpipes är snyggt, jag tycker dock det. Denna var det doch inte snyggt gjort på. Vita blinkersglas är snyggare.
Ide´n med blinkersna bak är super bra (kör ju utan nu) men tycker nog de står ut för mycket.
Sen var nog bkaen vassare och snyggare på 04-05.
Nosen var lite tuff.
Totalt vette fan om den är så mycket snyggare dock :rolleyes:

Last edited:
Tycker den förra modellen är mycket snyggare!
2 seatpipes på en rad4 känns bara som en modegrej. En kan vara snyggt, men 2 känns posörtöntigt. Ska det vara två så ska det vara Vtwin enligt mig.

Otroligt ful (Kanske okej framifrån dock...)...och MÅSTE det vara två ljuddämpare som sticker utanför kutsen. CBR1000 har ju en...och R1:ans dubbla har de ju trots allt lyckats integrera ganska bra.

edit: sen har de sneglat lite på Suzukis bakblinkers, eller !?

Last edited:
uuuugh vafan är det för megaljuddämpare som de har hängt på under sadeln..... Tycker att det ser ut som en nödlösning för att hänga med i trenden. Strålkastarna var inte heller snygga, men annars är den snygg. Vad gäller seatpipetrenden så tror jag att den kommer att dö ut och ersättas av korta pipor á la R6 2006.

Ja seatpipesen ser konstiga ut. Men som ni så vill jag kolla på den först innan fler åsikter kommer fram :)

Kan de vara en tanke bakom att delar av regplåtshållaren o avgasburkarna samanfaller så det ser ut som att burkarna slutar i en sån "läcker" tap/pip som alla tuffa moppar har :tungan

de e inga seatpipes..snarare highpipes..
el en blandn :va

Några till...

Här e några bilder till...

Bifogat

• 2006ZX10R-01.jpg
    2006ZX10R-01.jpg
    83.9 KB · Visningar: 103
  • 2006ZX10R-02.jpg
    2006ZX10R-02.jpg
    79.4 KB · Visningar: 95
  • 2006ZX10R-03.jpg
    2006ZX10R-03.jpg