Kawasaki ZRX 1200 R

Sorry pöjkar, sålt min Zrx efter 12 goa år trimmad och klar till en adrenalingubbe från Norge,
Köpt mig rnig en ZZR 1400 PS -15 mappad och klar på 240hk, nu blir det köra...
Den går upp på bakhjulet på femman...ujuj
Skitnöjd!:banana

Ha Ha den gamla pärlan..
Har för mig att det blev 126 HK:va på bakhjulet Före kommer jag inte ihåg.
Körde ett tag men råkade prova en Hayabusa och hupp så blev det byte och Krock på Autobahn:(
Och nu har jag sålt min Aprilia och har beställt en Kawasaki zzr 1400 Performance Sport (2020), Som jag inte vet hur den ser ut..(Färgsättningen).
Jag får aldrig köpa en Hayabusa igen för frugan! Men förklarade att Kawan är ju en Gubb hoj:D

Ha Ha den gamla pärlan..
Har för mig att det blev 126 HK:va på bakhjulet Före kommer jag inte ihåg.
Körde ett tag men råkade prova en Hayabusa och hupp så blev det byte och Krock på Autobahn:(
Och nu har jag sålt min Aprilia och har beställt en Kawasaki zzr 1400 Performance Sport (2020), Som jag inte vet hur den ser ut..(Färgsättningen).
Jag får aldrig köpa en Hayabusa igen för frugan! Men förklarade att Kawan är ju en Gubb hoj:D
:whip:whip:hihi

Har precis bytt hoj till en ZRX 1200 S hojen 2001 går kanon men undrar om dom fanns i stryp variant :va Min maskin drar bra upp till ca 7000 var sen planar den ut i effekt trots att det finns mycket mer på varvränaren
Så jag skulle vilja tro att den är strypt.
Nu sitter det original ljuddämpare på och inget sportluftfilter men jag tycker att den skulle dra för fullt upp till rödstrecket på varvräknaren
:va

Aldrig hört av ett strypt vaiant, ska drar upp till den rörda utan problem

Var får man tag på en ZRX1200R? Den står överst på min vill ha-lista just nu.
Har sett att det finns en S på blocket, men den går väl kanske inte att konvertera till en R på ett enkelt sätt?
Vad skiljer mekaniskt mellan S och R?

Var får man tag på en ZRX1200R? Den står överst på min vill ha-lista just nu.
Har sett att det finns en S på blocket, men den går väl kanske inte att konvertera till en R på ett enkelt sätt?
Vad skiljer mekaniskt mellan S och R?

Känner bara till S men ville såklart ha en R.

En sak jag vet skijer dem åt är att S har grova fästen för kåparrangemanget strax bakom styrhuvudet. Tar du av kåpan sticker dessa ut och vinner inget skönhetspris. Du kan nog hissa hojen i dem...

Jag tror inte de har samma mätarhus och det är stooort och triangulärt kluster som sitter på S-en. Kabelhärvan är som alltid när det finns en kåpa att kasta in skiten bakom.

Finns kanske mer men slit och släng verkar vara samma, (broms, drivpkt etc). Jag rekommenderar 2 taggar större bakdrev för trevligare utväxling och roligare geometri. Köp lite längre kedja. Då hamnar toppmarkeringen på excentern på kl 9 istället för kl 12. Kortare hjulbas och högre bak = roligare att svänga, bättre markfrigång när du lutar och mer wheeliebenägen om det är en faktor. Fortfarande stabil. Jag testade med att sänka kronorna men det gav mest lustigt slitage.

De håller. Byter bara slit, olja och luftfilter. Passerat 10 000 mil och den är likadan, samma oljeförbrukning etc.

Trevlig apparat, lite snäll men sjukt lätthanterlig för att vara en sån koloss. Detaljfinish och dumma lösningar när man pillar är på typiskt kawamanér.

Edit;

Man tror den ska vara en fin skjutsarhoj och det är den, för den som kör. Avgas är högt placerat och därmed fotpinnarna. Ser bra ut men blir till en pinobänk för passageraren.

Last edited:
Tusen tack för snabbt svar!:tummenupp
Får nog leta vidare efter en R iaf då. Tänkte bara åka på den själv. När frugan skall med så blir det Z1300. :)

hej hej cidar
det blev ju lite förlite tid för annat ,,,, senast i bromsbänken,, du fick ju inte se mina andra pärlor har en zrx 12oos och en zrx1100r 140hk på baken på 1200an 1100 orginal 5400mil förutom helsystem 1100 kan vara tillsalu :va:va

hej hej cidar
det blev ju lite förlite tid för annat ,,,, senast i bromsbänken,, du fick ju inte se mina andra pärlor har en zrx 12oos och en zrx1100r 140hk på baken på 1200an 1100 orginal 5400mil förutom helsystem 1100 kan vara tillsalu :va:va

Aha, va spännande! Då får jag komma upp till dig snart igen då. :)
Väntar fortfarande på delar till Z1000J:( ... cmsnl.com är inte direkt snabba....:gnissla Typ 7v från beställning innan jag får delarna.
Men innan Jul så bör den vara klar.

hej
jodå välkommen med o utan hoj :tummenupp . har fått lamdasonden men lite meckel o få den rätt inkopp:3freak:yopartyad

Pax för den gröna :nicka
Jag försökte oxå paxa den, efter att jag byggt om och lackat om den. Men nu har sonen den på långlån….
Då köpte jag den röda för att göra samma operation - då tog hans flickvän mc-kort, och nu har hon den på långlån.:kär
Så jag får fortsatt åka runt på min blåa….trimmade raket! :yoparty

Min är efter mycket velande nu till salu. 4200mil. Alla orginalprylar finns kvar.

Bifogat

• IMG_1435.jpg
    IMG_1435.jpg
    4.1 MB · Visningar: 20
  • IMG_1436.jpg
    IMG_1436.jpg
    1.3 MB · Visningar: 21
  • IMG_1437.jpg
    IMG_1437.jpg
    1.3 MB · Visningar: 22
  • IMG_1438.jpg
    IMG_1438.jpg
    3.1 MB · Visningar: 20
  • IMG_1439.jpg
    IMG_1439.jpg
    939.9 KB · Visningar: 19
  • IMG_1441.jpg
    IMG_1441.jpg
    1.5 MB · Visningar: 20
  • IMG_1442.jpg
    IMG_1442.jpg
    744.9 KB · Visningar: 18
  • IMG_1443.jpg
    IMG_1443.jpg
    2.2 MB · Visningar: 19
  • IMG_1444.jpg
    IMG_1444.jpg
    1.8 MB · Visningar: 19
Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back