Kawasaki ZR-7?

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Sitter med degen i näven och lurar på vad jag skall baka. Kollat lite på ZR7 men hittar ingen spec info om dem här på SH. Är det bra cyklar? Några speciella sjukdomar? Är det en rolig hoj att köra, eller är det mer ett transportmedel? (nej du behöver inte jämföra med en s1000RR :arsele)

Tacksam för svar eller tipps på annat som kan vara roligt med "låg" försäkring.

Jodå, jag har haft en sådan. Bra bashoj med en hållbar oljekyld motor (gammal konstruktion som hängt med sedan 80-talet). Inte något effektmonster dock. Ett öppnare avgassystem och luftburk med högflödesfilter (plus justering av fuggar) gav en tio hästar mer och lite skönare ljud (se bänkkörning efter ingreppet). Toppar strax över 200.

Används ofta av körskolor. Passar lite längre förare bra - bättre än vad t.ex. motsvarande gsx750:n gör. Väldigt få inställningsmöjligheter på fjädringen, som det ofta är på bashojar.

Bifogat

• dynochart.jpg
    dynochart.jpg
    91.5 KB · Visningar: 151
Last edited:
Körskolan jag tog kortet på hade såna. En trevlig hoj att köra på alla sätt. Ingen extrem maskin, men en väldigt bra förstahoj med lagom mycket pulver (75hk). Ska du ha en "bushoj" att fräsa runt i stan kanske du ska satsa på motard, men till lite touring och dagstripper är den utmärkt. Du kommer säkert att tröttna på den efter en säson eller två, men på den tiden hinner du lära dig mycket om hur man kör hoj som du her nytta av när du vill ha mer tryck. Mycket hoj för cirka 30 papp. Köp en med kåpa.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park