Har en ZR-7S -02 som jag kört 4500mil. Det är en bra nybörjarhoj. Billig och enkel att serva p.g.a. den traditionella konstruktionen. Jag har kört den som vardagshoj och den har fått gå en del grus och i dåligt väder. Har även kört lite längre resor och den funkar bra med det. Möjligen är sadeln lite smal för att vara riktigt bekäm på långresa.
Har haft en del tekniska problem. Det som irriterar värst är att växelaxeln som är i stål går olagrad igenom aluminiumkåpan på motorn. Stål + alu + vatten är ingen bra kombination. Efter ca 1800 mil så nöp det ihop. Det är ju visserligen bara att ta bort kåpan göra rent och smörja med alu-pasta så går det ett tag till, men det är irriterande om man åker mycket och åker i alla väder. Jag har monterat en smörjnippel på undersidan om kåpan, men det funkar inte heller 100 eftersom det borde vara ett smörjspår på axeln som leder fettet runt om axeln.
Hastightesmätarwiren gick av strax innan 4000 mil. En sån ska hålla minst 10000 anser jag.
Sen åkte jag på att byta bromsskivorna fram. Det är väl mitt fel...

Hålen i skivan fylldes med bromsdamm och sen när jag körde i regn så sköldes dammet it på skivan som slipades ner,,,,. Jag klagade till alla jag känner på att bromsarna blev så hysteriska vid regn, men alla sa att det skulle vara så. Sen kom domedagen när skivorna var slut. Kostar ju "bara" 5300 för ett par.

Numera har jag köpt bronsborstar som man gör ren vapen med som jag kör i skruvdrageren så hålen hålls rena.
I övrigt är jag nöjd. Jag skulle inte tveka att välja det som alround eller nybörjar cykel. Dessutom så har jag ju den kvar trots att jag både skaffat offroad och sporthoj. Det säger ju en del.
Är det nåt mera du undrar över fråga. Min ZR-7 tillhör ju inte de som gått minst i detta land direkt.
/Rymding