Kawasaki z800/z800e

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
89512b071cd14f617e498bfbc84d5f1c.jpg


Så här monterade jag min


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Oscara

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z800 2014
89512b071cd14f617e498bfbc84d5f1c.jpg


Så här monterade jag min


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Du fäste med dubbelhäftande tejp? Varför inte vänster sida där neutral-lampan är? Jag har visserligen sett båda varianterna. Har inte hunnit kolla än hur jag skall koppla, fästa eller dra sladden...men jag hojtar la till om jag trasslar in mig. :va:confused:
 

Oscara

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z800 2014
Du fäste med dubbelhäftande tejp? Varför inte vänster sida där neutral-lampan är? Jag har visserligen sett båda varianterna. Har inte hunnit kolla än hur jag skall koppla, fästa eller dra sladden...men jag hojtar la till om jag trasslar in mig. :va:confused:

Asså jo jag vet!!! Höger menar jag!! Va fan har verkligen toksvårt o hålla reda på detta med höger o vänster, varför inte bara vända på det så det blir enkelt!! :rofl:rofl:lol
 

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
Neutral är höger sida sen hade jag i sär hela hojen när jag drog sladden till växel indikatorn blir rakt på vänster sida


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Oscara

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z800 2014
Neutral är höger sida sen hade jag i sär hela hojen när jag drog sladden till växel indikatorn blir rakt på vänster sida


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Wtf!!! Ska jag ha isär hela hojen för o få dit skiten? Den där försäljarn som sa att den var enkelt att fixa själv ska jag fan tacka för ingenting! Jo enkelt när man har alla verktyg och gott om plats! Men jag gillar och greja så ordnar detta. Men det lät på dig som om det var mer jobb än vad jag tänkt från början. :huvet. Och så e jag rätt petig och gillar och ha det vettigt, ordentligt o riktigt gjort. Ööö oftast därför jag fixar mina grejer själv. Vet hur jag vill ha det så att säga. :gnissla:D:gnissla
 

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
Nja det går nog och montera den men du får nog ta i sär lite kanske jag hade i sär min pga att montera bazzaz ECU och allt annat


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

micke_011

Återfallsåkare
Gick med
28 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 1200
Haha hade samma problem med Yoshimura Tri-Oval. Jag lyckades tillslut med att knacka ut den med hammare och tänger. Tog en hel helg att brottas med den.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?265675-F%E5r-inte-loss-DB-killern-Yoshimura-Tri-Oval

Tack för tipset! Det har det löst sig även för mig, men jag tog loss dämparen, ställde ett spett på golvet med platta sidan upp, trädde över dämparen och knackade lite försiktigt så lossnade den hur lätt som helst. Hade först försökt med sopborstskaft som andra tipsat om på annat forum, men det gick rakt igenom och fastnade så fick man slita med det i en kvart först - så det rekommenderas inte, om man inte har ett fetare förstås.

Slutet gott, allting gott - nu får man se om det gillas av lagens långa arm eller inte, för f-n vad det låter gött :rock
 

Oscara

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z800 2014
Väntar på paket:tummenupp med en Puig vindruta. Beställde igår skickad idag från Tyskland Motea. Ska bli kul och najs o få på den på hojen. Vad har ni andra för nått? Vist naket e snyggast men klätt är gött! :D
 

Oscara

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z800 2014
Oscara gick det bra med växelindikatorn?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har dessvärre inte fått gjort det än. Jobbar för mkt....::brinnerup Så blir la att montera allt ihop samtidigt. Vxl-visare, rutan och koppling/broms-grepp, tankskydd. Har lite o göra:tungan men kul e det :banana
 

Johan96m

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
-13 Kawasaki z800e
Någon här som har väska till sin z800e? Ska dra en långfärd genom Sverige om tre veckor och skulle behöva ta med min laptop samt lite smågrejer. Vad föredrar ni, tailbag eller tankbag? Har läst runt lite och ser att några tycker tankbagen är ivägen.

Funderar på en "luggage roll", http://www.fc-moto.de/Buese-Luggage-Bag-30-Liter/sv. Billig och rymmer mycket. Kan man lita på att en sån sitter fast?
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Tjena gubbar.

Vad har ni för däck på hojen? Själv kör jag dunlop sportmax både på fram/bak.
Men nu är det dock dags att byta bakdäck. Jag har beställt metzeler sportec m7. Vissa säger att det är lugnt att blanda olika däckmärken fram/bak såvida man inte pressar extremt på bana, annars märker man knappt någon skillnad. Vad har ni för erfarenheter av däck?

Tack!
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Någon här som har väska till sin z800e? Ska dra en långfärd genom Sverige om tre veckor och skulle behöva ta med min laptop samt lite smågrejer. Vad föredrar ni, tailbag eller tankbag? Har läst runt lite och ser att några tycker tankbagen är ivägen.

Funderar på en "luggage roll", http://www.fc-moto.de/Buese-Luggage-Bag-30-Liter/sv. Billig och rymmer mycket. Kan man lita på att en sån sitter fast?

Försökte köra med tankväska men pga plastkåpor och remmar gled väskan runt hela tiden och var i vägen i u-svängar på parkering eller när man ligger i kurvor.

Kom åt tutan konstant! Fruktansvärt frustrerande och pinsamt.
Tankväska hämmade aktiv körning för mig i alperna och i Norge.


Z800 har lastöglor under sadeln samt öglor som sitter på stänkskärmen/ regplåten.

Packrulle duger gott och väl. Dock får du lära dig att packa påsen åt rätt håll, så du får ut regnkläderna snabbt vid regn.

Du kan köpa gumminät på biltema som du lägger packningen över på bönpallen. Förhindar att packrullen glider runt samt skyddar lacken. Hela 80kr.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Packutrustning/Antislip-netGlidskyddsnat-2000022163/


2.jpg3.jpg
 
Last edited:

Johan96m

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
-13 Kawasaki z800e
Jo misstänkte det där med tankväskan, lite skönare att ha den bakom sig så att man inte ser den..

Tackar sjukt mycket! Bilden hjälpte dessutom ytterligare att se hur jag ska få fast honom. Nu blir det att åka av! :)

P.s. snygg hoj
 

HugoZ

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2015
Ort
Sollentuna
Hoj
2014 kawasaki Z800e
Någon här som har väska till sin z800e? Ska dra en långfärd genom Sverige om tre veckor och skulle behöva ta med min laptop samt lite smågrejer. Vad föredrar ni, tailbag eller tankbag? Har läst runt lite och ser att några tycker tankbagen är ivägen.

Funderar på en "luggage roll", http://www.fc-moto.de/Buese-Luggage-Bag-30-Liter/sv. Billig och rymmer mycket. Kan man lita på att en sån sitter fast?

Hej
Jag har en z800e och skaffade dessa väskor. Otroliga bra tycker jag. Supersmidig fästning som knappt syns och är lätt att sätta dit. Väskorna är hyfsat rymliga kanske för lite för tre veckor. Enda fästet är en 3cm lång plastbit som man monterar på baksidan av passagerar fotpinnarna. De syns knappt. Den stora bågen som syns på bilden i länken är inte till dessa väskor.

http://adventuremc.se/sv/blaze-h-panniers-set-1680-ballistic-nylon-black-2-x-14-l-21-l-in-2.html
 

HugoZ

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2015
Ort
Sollentuna
Hoj
2014 kawasaki Z800e
Min tankmätare verkar inte vara så exakt, Hur är det med era? Min sista lampa börjar blinka när jag kört ca 22 mil.
 

HugoZ

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2015
Ort
Sollentuna
Hoj
2014 kawasaki Z800e
Tjena gubbar.

Vad har ni för däck på hojen? Själv kör jag dunlop sportmax både på fram/bak.
Men nu är det dock dags att byta bakdäck. Jag har beställt metzeler sportec m7. Vissa säger att det är lugnt att blanda olika däckmärken fram/bak såvida man inte pressar extremt på bana, annars märker man knappt någon skillnad. Vad har ni för erfarenheter av däck?

Tack!

Jag har precis bytt från standard däcken till metzeler z8. Funderade också på m7rr men med tanke på att jag ska åka en del i Norge behöver jag få ut fler mil. Hitills otroligt nöjd med dem. De är mycket mer snabbstyrda än originalen och känns nästan som en ny hoj
 

Johan96m

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
-13 Kawasaki z800e
Hej
Jag har en z800e och skaffade dessa väskor. Otroliga bra tycker jag. Supersmidig fästning som knappt syns och är lätt att sätta dit. Väskorna är hyfsat rymliga kanske för lite för tre veckor. Enda fästet är en 3cm lång plastbit som man monterar på baksidan av passagerar fotpinnarna. De syns knappt. Den stora bågen som syns på bilden i länken är inte till dessa väskor.

http://adventuremc.se/sv/blaze-h-panniers-set-1680-ballistic-nylon-black-2-x-14-l-21-l-in-2.html
Snygga väskor! Men 3000:- är lite väl häftigt, då duger luggage roll för 100 kr åt mig :yoparty

Min tankmätare verkar inte vara så exakt, Hur är det med era? Min sista lampa börjar blinka när jag kört ca 22 mil.
Min är även den väldigt opålitligt, något jag läst är ett vanligt fenomen på vår hoj.
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Om någon har original belly pans till salu så köper jag gärna dessa. PMa!
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top