Kawasaki z750abs 2010 misständer

mattiazk

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2014
Hoj
2010 kawaski z750
hej jag har en Kawasaki z750abs 2010 som gått ca 3200mil
som nu börjat bete sig konstigt börjat missa på tomgång när den blir varm och även ibland kall. jag har bytt stift, tanken fyllde jag upp fullt innan vintern just för att slippa kondens . vad kan felet vara??? vart börjar jag tycker även den låter lite annorlunda när jag vrider på tändningen?? nån som kan hjälpa?

Nej felet var innan. Har även bytt luft filter .värdena på tändspolarna ser ju oxå bra ut om man mäter dom löst.

Ne har inte kollat ventilspelet kan det vara de .. Är det något som man kan göra själv ?

hur är service intervallet på ventiljustering på en Kawasaki z750 abs 2010 nån som vet?
och vad det skulle kunna kosta att lämna in ?

Vad kan det vara annars ? Låter ju konstigt om det bara kommer sådär och redan nu med ventilerna ? Nån som vet vad som gör vid 3600mils servicen den är ju rätt dyr?

Har du kollat ev glappkontakt och efter tjuvluft? Bra o kolla efter enkla gratis fel ☺

har inte kunnat hitta något glapp men tjuvluft kan det kanske vara. ingen som varit med om liknande?

Enligt instruktionsboken på min förra z750 stod det ventilkontroll vid 2400 mil.. Samma står det i instruktionsboken på min zx10.. Behöver ju inte betyda att nån ventil står fel, kontroll som sagt..

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back