Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Samich

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2013
Ort
Götene
Hoj
2010, Kawasaki, z750
Hur är det med ventiljusteringar eller andra justeringar efter man satt på slip-on? Något man bör göra eller kan man låta det vara?
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Kör Yoshimura Tri-Oval på min Z750r i dagsläget och det låter riktigt najs!!

Kunde dock inte låta bli att inhandla ett sånt här i dagarna: http://www.ebay.co.uk/itm/Z750-Z750...07?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f12beacc7

1800:- är ju fan ingenting tänkte jag, och jag gillar utseendet starkt!
Verkar låta riktigt gött också :yoparty!

http://www.youtube.com/watch?v=Ed84OtQozZE

Har dock inte fått hem det än. Tar väl lite längre tid nu med tanke på påskhelger och annat.

Finns även andra alternativ till riktigt schyssta priser på deras hemsida: http://www.spengineering.co.uk/

Blir jag nöjd så kommer jag förmodligen sälja mitt Yoshimura, så hojta till om någon är intresserad :) !
 

Loui26

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2012
Ort
Umeå
Hoj
På ingång
Tjena! Är det någon här som har koll på vad som står på agendan vid 1200 mils servicen på en z750 07-12? Ungefärligt pris vore också trevligt att veta? :)
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Tjena! Är det någon här som har koll på vad som står på agendan vid 1200 mils servicen på en z750 07-12? Ungefärligt pris vore också trevligt att veta? :)

1200mils servicen är egentligen bara stift, filter och oljebyte. Lämnar du in den på service som jag gjorde kontrollerar dom lite annat lull lull också som kedja, kylarvätska, styrlager, luftburk och annat tjafs.

Kostade för mig nästan exakt 3000:-
 

Loui26

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2012
Ort
Umeå
Hoj
På ingång
1200mils servicen är egentligen bara stift, filter och oljebyte. Lämnar du in den på service som jag gjorde kontrollerar dom lite annat lull lull också som kedja, kylarvätska, styrlager, luftburk och annat tjafs.

Kostade för mig nästan exakt 3000:-

Tack så mycket för bra svar! :) Har 1200 om ca 100 mil så ville kolla ifall skatteåterbäringen stod för den:tummenupp
 

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Plockade ut DB-killern från mitt Akropovic idag...
S*tan va den lät?

Hur upplever ni ljudet som kör med Akropovic utan db-killer?
Jag ska ge det en chans till men sen tror jag att jag sätter tillbaka den, gick rundgång i hjälmen ju:D
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Plockade ut DB-killern från mitt Akropovic idag...
S*tan va den lät?

Hur upplever ni ljudet som kör med Akropovic utan db-killer?
Jag ska ge det en chans till men sen tror jag att jag sätter tillbaka den, gick rundgång i hjälmen ju:D

Jag har ingen dB killer i min och jag tycker inte att den låter speciellt mycket. Å andra sidan kör jag med öronproppar så...
 

Fonsin

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2009
Ort
Avesta
Hoj
KTM 690 SMR 08 & Buell xb12ss 07.
Halloj!

Kör för tillfället en KTM supermotard men blivit riktigt sugen på att byta till en streetfighter och den jag fått upp ögonen mest för är z750n!(r black edition).
Nya z800 är riktigt fet den också.

Så.. är det en rolig hoj eller? :D
 
Last edited:

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Plockade ut DB-killern från mitt Akropovic idag...
S*tan va den lät?

Hur upplever ni ljudet som kör med Akropovic utan db-killer?
Jag ska ge det en chans till men sen tror jag att jag sätter tillbaka den, gick rundgång i hjälmen ju:D

Kör utan såklart:) kan tänka mig att sätta i den om jag ska åka längre sträckor dock
 

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
Tjäna! (kaffe-bärs)
Tänkte höra med dig som har bytt styre på din gamla 750 i varje fall. Vart det skönare? Funderar på att göra det på min Z1000 men har inte hittat någe bra styre än. Vill ju ha ett fatbar men fortfarande kunna använda mina rizoma handtag. Har du någon att rekommendera?


Kör utan såklart:) kan tänka mig att sätta i den om jag ska åka längre sträckor dock
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Hej alla Z750/1000 åkare.

Har i dagarna blivit ägare till en svart 05:a Z750. Vilken underbar maskin. Har åkt alltid åkt sporthoj tidigare men tröttnade på försäkringspremie och körställning. Detta gjorde att jag provkörde en Z750 och fastnade direkt.

Dock har min maskin lite tråkigt utseende just nu så jag vill ha tips på saker som man kan byta ut som inte kostar skjortan för man vill ju ha pengar över till soppa och däck också.

En sak som måste åtgärdas snarast är backspeglarna. Den ene viker sig mot mig vid 140 och den andre vid 180 samt att de vibrerar ganska mycket. Har letat på diverse sidor i ett par dagar men det enda som faller mig i smaken är rizomas varianter men de tycker jag är allt för dyra.

Vad har ni handlat och var?

Sen vill jag gärna ha tips på andra saker som kan få hojen att sticka ut lite mer.

Nya styrändar ska beställas samt korta broms-/kopplingsgrepp. Vet dock inte varifrån ännu? Är det svårt att handla via e-bay? Hur gör man med betalningen?

Har sett att en del har lite färgglada detaljer på sina motorer. Var hittar man dessa?

Har ni andra tips på lite styling som kom igen och ge mig dem.

Ojdå, blev visst många frågor nu.

Sammanfattar för er som inte orkar läsa hela.

Backspeglar: Vilka? Pris? Varifrån?
Korta broms-/kopplingsgrepp: Vilka? Pris? Varifrån?
Färgglada detaljer på motor: Vilka? Pris? Varifrån?
Hur beställer jag på e-bay samt hur funkar det med betalning?

/En glad Z750-ägare
 

Remy

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Falköping
Hoj
Kawasaki Z800
Vad tror ni om nya z800? Jag kommer inte riktigt överens med utseendet på den, annars verkar det vara en klar förbättring från z750. Ska nog provköra en i sommar om jag får chansen iaf :)



Hämtade ut min nya Z800 i lördags, hunnit med 20 mil. Är svinnöjd! Verkligen rolig maskin!
 

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
z750 orange
Hojen fick sig en liten tryckare på fotpinnen så fästet gick rätt av. Det är nån typ av aluminiumhstoria där broms och allt sitter. Nån som vet var man får tag i ett nytt fäste? Gäller höger sida på en 750 -06
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Måste byta gasvajer på 750:in och undrar är det två vajrar jag behöver byta eller bara en? Rullen är lite trög när man gasar och den går väldigt sakta tillbaka när man släpper den, går det smörja eller är det bara att byta skiten?
Årsmodellen är 2004.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top