Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Ort
Köping
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
bild4.jpg

Så här ser min slyna ut när jag "stylat" den. Behöver dock tips från Er med likadan hoj på fler saker jag kan göra.
Var förresten ute på första rundan idag. -3 grader ute å en helvetes massa grus. Men fan så skönt å roligt!!!:yoparty
 

kiwmaster

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
falkenberg
Hoj
kawasaki z1000
har en fråga angående ledljus på z1000 2003, vid besiktninng, så har förra ägaren sagt att man måste byta bakljuset bl.a för att de sitter intergrerad blinkers i, min fråga är : kan de gå igenom besiktning med de om jag kopplar ur blinkersen o monterar orginalblinkers eller är de 50/50 ?
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
har en fråga angående ledljus på z1000 2003, vid besiktninng, så har förra ägaren sagt att man måste byta bakljuset bl.a för att de sitter intergrerad blinkers i, min fråga är : kan de gå igenom besiktning med de om jag kopplar ur blinkersen o monterar orginalblinkers eller är de 50/50 ?

Jag har bara kopplat ur mina blinkers då jag besiktade, inga problem.
 

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Fick bli en lite runda idag också. Ner till macken o tanka, ca 1 mil bara men grymt kul. Känner mig helnöjd med den:tummenupp:tummenupp
 

Samich

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2013
Ort
Götene
Hoj
2010, Kawasaki, z750
Sådär, nybliven ägare till en vit 2010 750, mycket nöjd. Premiärturen gick bland rullgrus och is i -8 grader. Kallt ute men värmde inombords...
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1364337427221.jpg
    uploadfromtaptalk1364337427221.jpg
    63.6 KB · Visningar: 209

Big Tyrone

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2011
Ort
Västkusten
Hoj
z750
Går i tankarna på ett slip-on nu till sommaren och har kollat runt lite på youtube och har fastnat för LeoVince EvoII och Mivv GP Style, även kollat lite på Akrapovic, någon som har någon erfarenhet över dessa eller har någon annan att rekommendera?
 

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Har akropovic på min och är helnöjd med ljudet. Har till och med db killern i fortfarande och tycker den låter rätt lagom mulligt och dovt.
 

Samich

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2013
Ort
Götene
Hoj
2010, Kawasaki, z750
Går i tankarna på ett slip-on nu till sommaren och har kollat runt lite på youtube och har fastnat för LeoVince EvoII och Mivv GP Style, även kollat lite på Akrapovic, någon som har någon erfarenhet över dessa eller har någon annan att rekommendera?

Satte på ett Leo Vince nu i förmiddags.. , drog bort dbkillern, men satte tillbaka den, gött men jäklar vad det lät! :thumbup:
 

AWALKM

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2013
Ort
Vid havet.
Hoj
Kawasaki Z1000 2009, Yamaha R6 2001, Honda MSX125 2013
Går i tankarna på ett slip-on nu till sommaren och har kollat runt lite på youtube och har fastnat för LeoVince EvoII och Mivv GP Style, även kollat lite på Akrapovic, någon som har någon erfarenhet över dessa eller har någon annan att rekommendera?

Hej BT! Har Mivv Gp på min Z1000 och brorsan har samma pipor (pipa) på sin Z750. Riktigt nöjd! Låter gött och enligt tillverkaren har jag även fått någon åsna mer! Om det stämmer låter jag vara osagt. Men är som sagt nöjd och kan rekommendera Mivv Gp.:tuttar
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top