Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Haha, tänkte exakt samma sak. Köpte ett helsystem från SC-project och när jag fick paketet vägde det två kilo. Tänkte bara "jävla italienare, säkert bara skickat en ljuddämpare eller något litet skit" Men där va mitt helsystem, 11 kilo lättare än original :P

Haha, tänkte exakt samma sak. Köpte ett helsystem från SC-project och när jag fick paketet vägde det två kilo. Tänkte bara "jävla italienare, säkert bara skickat en ljuddämpare eller något litet skit" Men där va mitt helsystem, 11 kilo lättare än original :P

Samma tanke för mig när jag fick hem min hugger i kolfiber......:-)

Nån som har bytt styrändarna på sin z750? Försöker desperat få loss mina men skruven sitter som fan. Några tips på hur man får loss den? Måste använda skruvmejsel eftersom det är en stor stjärnskruv... vill inte dra skruven rund:S

*Edit* Fick loss skiten. Knackade in en stor bits i skruven, dit med en skiftnyckel och vred samtidigt som jag knackade med en hammare på bitsen. Skam den som ger sig:)

Grymt korkat att ha en skruv med stjärna där kan jag tycka..

Last edited:
Nån som har bytt styrändarna på sin z750? Försöker desperat få loss mina men skruven sitter som fan. Några tips på hur man får loss den? Måste använda skruvmejsel eftersom det är en stor stjärnskruv... vill inte dra skruven rund:S

*Edit* Fick loss skiten. Knackade in en stor bits i skruven, dit med en skiftnyckel och vred samtidigt som jag knackade med en hammare på bitsen. Skam den som ger sig:)

Grymt korkat att ha en skruv med stjärna där kan jag tycka..

Jag körde med en stor bits i spärrskaft, ställde hojen mot en vägg o tröck med hela lilla kroppsvikten för att inte slinta.
Annars bör det funka med lite värme då det sitter nån halvstark gänglåsning på.

*edit* Lära sig läsa hela inlägget......

Någon som vet någon bra o billig sida där man kan beställa packningar o dylikt? (behöver en ventilkåpspackning blandannat)

Nu är jag åter igen en stolt ägare av Z750. Köpte den på julafton, en liten julklapp till mig själv...!

Leo Vince dämpare
Singel Cuts
Mini blinkers
Ny reghållare
Fat Bar styre
Lägre drev fram
Nya fotpinnar
Bänkad (ingen aning varför han gjort det dock) haha

Allt som ska beställas till våren är en bellypan och en hugger, sen är den klar för gatan!

Last edited:
Har problem med att vanliga blinkers fungerar utmärkt, blinkar i lagom tempo men när jag drar på varningsblinkers då blinkar allt en snabb gång sen dör allt. Efter ca 10 sekunder kan jag blinka igen men då händer samma sak.

Jag fattar att det är problem med motståndet, men är det för att det kommer för MYCKET eller för LITE ström till blinkersen? (Har inget relä/motstånd inkopplat nu) Med tanke på att de blinkar en gång, sen dör i 10 sekunder, så bör det vara en överdos av ström och säkringen stänger av?

Nästa fråga blir om jag kopplar in motstånd/relä kommer inte blinkersen att blinka långsammare när jag gör vanlig höger/vänster blinkning?

Tips?

kan inte förklara, men koppla på motstånd lr byt relä så kommer det funka fina fisken=)

Måste man ha fungerande varningsblinkers på hojen på besiktningen? (Om det nu finns original) Någon som har varit på besiktning med sin z750?

lite nytt

trådbild.jpg
Har sliskat dit en undertail och guld broms/kopplingshandtag. Vart rätt nöjd. :yopartyKolla garaget för fler bilder.

Då har man slängt in hojen i garaget, nytvättad, nyvaxad och ett nytt kapell. Nu är det vinterdvala fram till april någon gång, sen jävlar ska det köras!

Ska beställa lite småsaker under vintern, så man kan kolla till henne lite!

du kan ha vridit servohjulet så det har fastnat i kuggarna,fi lampan ska inte lysa bara för att du tar bort vajrarna,jag vred till mitt så det fastnade men det fixade dom på verkstan...

dom är grymma^^ försäkringen är väl inte så jävlig, betalar runt 5k hel/hel, som hittat=)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!