Kawasaki Z750/Z1000-tråden

-knoxx-

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2011
Ort
Partille
Hoj
1998, kawasaki zx7r
Kom in i en kurva för nära mitten, samtidigt som en mötande bil också åkte ut mot mitten, så jag fick räta upp mc, men det gick lite för fort och när jag skulle lägga den igen var jag vid vägkanten. Då kännde jag det skulle vara skönare att landa i gräset efter diket än på asfalten, så jag åkte ner i diket och volta över axeln och landa på sidan, och bara en blåmärke. hade änglavakt!! och en erfarenhet mer. fick hjälp av några snälla mc förare som kom kort efter med att dra upp mc:n och kort efter kunde jag åka vidare med en skrapad motorkåpa och fäste till kylaren som gick av :)
 

tobjoh

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki z750 -10
Nyinköpt z750!

Göttans, första "riktiga" hojen inköpt.
Är numer en stolt ägare utav en vit modell -10 med editionpaket och akrarör :)
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
någon som installerat powercommander och mappat en z750??
Känns skillnaden?
Pris?
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
ni som har stompgrip tank pads på era z750 tips på vart man kan köpa

stompgrip vete fan, men jag köpte snakeskin från techspec, finns ett universal kit som har artikel nr 62-0002, finns hos mcvaruhuset och kostar ca 450:- då får man två "stora" ark plus typ en liten lapp man kan sätta under tank paden om man inte har den ändå ner till sadeln, sen om man skall välja stomp lr snake är väl en smaksak, jobbet gör dom nog båda två, själv tycker jag snakeskin ser lite hetare ut, skulle förmodligen se ganska nice ut på din matta hoj oxå=) hoppas du hittar vad du söker, btw tror dom har stomp på varuhuset oxå
Mvh
 

Hudik

Guest
2010 har väl ingen tempmätare? har iaf inte hittat någon

Nähä?
Å vad i hel*ete är det då som visar 61 grader på bilden som JAG tagit på MIN z750 2010:a ????

Kanske dags för dej att ta ett besök hos optikern, för att sen kolla fakta innan man skriver inlägg......

DSC_0016.JPG


Edit: Hårda ord, men jag blir så less på alla som tror ett svar utan att veta.
 
Last edited:

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Rage:D
Nej men jag förstår, visserligen har han en Z1000... och där har det pratats om att det inte finns en tempmätare...




Nähä?
Å vad i hel*ete är det då som visar 61 grader på bilden som JAG tagit på MIN z750 2010:a ????

Kanske dags för dej att ta ett besök hos optikern, för att sen kolla fakta innan man skriver inlägg......

DSC_0016.JPG


Edit: Hårda ord, men jag blir så less på alla som tror ett svar utan att veta.
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Nähä?
Å vad i hel*ete är det då som visar 61 grader på bilden som JAG tagit på MIN z750 2010:a ????

Kanske dags för dej att ta ett besök hos optikern, för att sen kolla fakta innan man skriver inlägg......

DSC_0016.JPG


Edit: Hårda ord, men jag blir så less på alla som tror ett svar utan att veta.

Är du ens värd hjälp?
 

FredrikzonRR

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Z750r
stompgrip vete fan, men jag köpte snakeskin från techspec, finns ett universal kit som har artikel nr 62-0002, finns hos mcvaruhuset och kostar ca 450:- då får man två "stora" ark plus typ en liten lapp man kan sätta under tank paden om man inte har den ändå ner till sadeln, sen om man skall välja stomp lr snake är väl en smaksak, jobbet gör dom nog båda två, själv tycker jag snakeskin ser lite hetare ut, skulle förmodligen se ganska nice ut på din matta hoj oxå=) hoppas du hittar vad du söker, btw tror dom har stomp på varuhuset oxå
Mvh

köpte stompgrip å klippte till å satte dit men e inte jätte nöjd me hur det ser ut så ja får nog prova snakeskinsen, tror med det skulle se mer nice ut=)
tack!

mvh
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Nähä?
Å vad i hel*ete är det då som visar 61 grader på bilden som JAG tagit på MIN z750 2010:a ????

Kanske dags för dej att ta ett besök hos optikern, för att sen kolla fakta innan man skriver inlägg......

DSC_0016.JPG


Edit: Hårda ord, men jag blir så less på alla som tror ett svar utan att veta.

Fan vad intelligent inlägg.
Gillar att du lägger upp instrumenteringen från en helt annan hoj. Instrumenteringen på Z750 är inte ens lik den på Z1000 från 2010. HAHA, as dumt.
:klappar:dummer
 

Hudik

Guest
Fan vad intelligent inlägg.
Gillar att du lägger upp instrumenteringen från en helt annan hoj. Instrumenteringen på Z750 är inte ens lik den på Z1000 från 2010. HAHA, as dumt.
:klappar:dummer

JA och om du kollar vilken fråga jag svarade på så ser du MYCKET tydligt att frågan gällde en Z750 -04 och INTE en Z1000.

Vem är dum nu????

HÄR är orginalfrågan

Vem är dum nu????
 
Last edited:

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
någon som installerat powercommander och mappat en z750??
Känns skillnaden?
Pris?

Jag har PCIII på min Z750 och den är mappad. Och på frågan om jag känner någon skillnad blir svaret nej. Men det går i alla fall inte för tort som den gjorde innan. Jag bänkade hojen först när jag bara monterat mitt Leovince och tydligen gick den väldigt snålt då.
Lite svårt att säga hur många fler hk det blev efter montage av PCIII då det är två olika bänkar den är körd i. Men det det var ca: 3hk till han fick ur den kontra mappen jag hämtat från Powercommanders hemsida och en trevligare kurva.
 

Hudik

Guest
haha egentligen inte värt å kommentera....
men varför så taskig attityd?
mvh/mattias


Jo, därför att jag gav ett svar på en fråga om en z750, sen blir man som vanligt på SH idiotförklarad av andra som tror sej veta utan att igentligen ha en aning om ämnet.

Om man ställer en fråga om en typ av hoj vill man väl inte ha svar om andra typer av hojar?

Läs gärna citatet som jag svarade på så ser du varför min attityd.

Detta är tyvärr anledningen till att jag helt slutat med att ge hjälp och svar på forumet, gjorde ett litet undantag nu och blir direkt påmind om varför..
 

Darklighter

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z750 -08
Kul att nån fått för sig att vandalisera min sadel i natt... Blir så jävla trött! :huvet
 

Bifogat

  • horunge.jpg
    horunge.jpg
    7.1 KB · Visningar: 392

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
JA och om du kollar vilken fråga jag svarade på så ser du MYCKET tydligt att frågan gällde en Z750 -04 och INTE en Z1000.

Vem är dum nu????

HÄR är orginalfrågan

Vem är dum nu????

Asså... Måste ju bara lägga ner det här nu, men kolla på ditt inlägg:

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5230486&postcount=4148

Ditt citat är:
Inskickat av roadwraith
"2010 har väl ingen tempmätare? har iaf inte hittat någon"

Sen gick du loss på honom... Och nu säger du att du citerade en annan som undrade när fläkten går igång... Och han frågade inte heller om det fanns en tempmätare som du tydligt förklarade att det fanns.. han undrade vad arbetstempen var...

Anywho, Hrm, Idiot.. du gjorde bort dig, skyll inte på alla andra..
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top