Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Ja vet att muzzy har helsystem men vet inget om märket, varken kvalitet eller pris! Men kan vara ett tips!

kan vi mötas upp nån dag så man får lyssna lajv? :D annars känns det här med att köpa system lite som att köpa grisen i säcken :va

det kan vi absolut göra, denna helgen går dock inte, jag drar bort över valborg, men jobbar rätt tidigt nästa vecka vet jag.

Jag smörjer efter varannan/vartredje körning.. Körningarna är lite över 10mil varje gång så efter 20-30 mil kollar jag kedjespelet och smörjer.. Men jag är kanske lite väl noggrann.. Jag kör motul chain lube riktigt klibbigt och sitter bra som fan.. Inget stänk alls..

Jag smörjer efter varannan/vartredje körning.. Körningarna är lite över 10mil varje gång så efter 20-30 mil kollar jag kedjespelet och smörjer.. Men jag är kanske lite väl noggrann.. Jag kör motul chain lube riktigt klibbigt och sitter bra som fan.. Inget stänk alls..

fastnar inget grus/sand när det är så klibbigt?

Inte vad jag märkt.. Jag sprayar och sen väntar jag 15-20 min innan jag kör så sitter det.. Men klart att vägdamm och bromssamm fastnar men annars är det ju inte gusväg vi kör? ;-) hehe..

Det finns lite olika från motul.. Road, off-road etc så antar att klibbighet varierar..

Ett tips. Smörj när ni har kört klart för dan o ska parkera. Sätter sig fint när kedjan e varm o är torr o sprutfri dan efter.
Vet väl alla om men jag skrev ändå...:tummenupp

undrar jag med, sprutade precis på lite MT40 eller vad det heter, för att smörja, inbillar mig fortfarande dock att jag hör kedjan

MD40??? Din hoj måste se ut som fan. MD40 är ingen kedjespray, men säkert kanon om man vill fördärva sitt drivpaket.

Hittade en liten film om att MD40 som cykelkedjespray, antar att belastningen på en mc-kedja är betydligt större.

http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/

Last edited:
MD40??? Din hoj måste se ut som fan. MD40 är ingen kedjespray, men säkert kanon om man vill fördärva sitt drivpaket.

Hittade en liten film om att MD40 som cykelkedjespray, antar att belastningen på en mc-kedja är betydligt större.

http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/

För det första så skrev jag MT, du skriver MD, och länken är om WD.

Anywho, hojen gått 180 mil, jag tror den klarar sig.

Anledningen till att jag skrev var för att jag ville köpa ett riktigt smörjmedel;) Andra ger ju förslag, du bara kommer med onödiga kommentarer, håll det för dig själv, sigh*

2 svarta och en röd.

Anywho, är det någon annan som hör något surr från (antagligen) kedjan?
stör mig som fan på de -.-' min kedja är inte direkt torr heller..

oljud från hojen tycker jag man alltid hör och 99.9% av ljuden är nog bara inbillning. min kedja är både smord och spänd. ändå hör man ljud :/

Bitubo styrdämpare

Så här blev resultatet av styrdämpare på kawasaki z1000, var lite pill men lätt värt det :yoparty

Bifogat

• DSC00092.jpg
    DSC00092.jpg
    218.1 KB · Visningar: 76
  • DSC00093.jpg
    DSC00093.jpg
    213.4 KB · Visningar: 121
  • DSC00094.jpg
    DSC00094.jpg
    220.8 KB · Visningar: 85
Det har ev dykt upp ett objekt för mig att skaffa...men:

Hur låter z750:n original? (2008-2009) Är annat system nödvändigt om man vill att det hörs när man kommer?
Isf, vilket är prisvärt?

Hur är det att köra med ABS? Bra eller anus?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT