Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Ok.
ska ta med kameran till garaget i morrn
ska ändå byta till vinterdäcken

nåt mer jag ska fota när jag ändå är igång?
 
så här ser piggarna ut som kåpan sitter fast på i botten:


å så här ser gummiupphängningen ut som kåpan har: (de 2 gummipluttarna ute i hörnen på kåpan)
 
Nya fräcka z1000 2010.

Har sett nya Z1000 live,helfräck:banana.10kg lättare 13 hästar mer samt bra med vrid pga.50cc större motor och det bästa är att priset inte blir mycket högre än förra årets modell och det borde ge 115.000 med ABS.
Detta blir ett klipp då de flesta andra hojar går upp rejält.
Kolla modellen med ormskinnsadel,rätt porrig.:tuttar
 
Last edited:
Har sett nya Z1000 live,helfräck:banana.10kg lättare 13 hästar mer samt bra med vrid pga.50cc större motor och det bästa är att priset inte blir mycket högre än förra årets modell och det borde ge 115.000 med ABS.
Detta blir ett klipp då de flesta andra hojar går upp rejält.
Kolla modellen med ormskinnsadel,rätt porrig.:tuttar

Vart såg du hojen, i Sverige?

Edit: Det är 93cc mer så du vet, den förra z1000 är bara på 950cc.
 
Last edited:
z1000

Vart såg du hojen, i Sverige?

Edit: Det är 93cc mer så du vet, den förra z1000 är bara på 950cc.

Nej,hojen skådades på plats i Milano på mc-mässan.Alla färger var på plats men den vinröda/bruna(välj själv)var kanske snyggast)fräck var också den
vinkelbara instrumenteringen.Till Sverige tas bara ABS in.
Du har säkert rätt om Kubiken,kollade inte detta så noga.
Vad jag säkert vet däremot är att den fria vagnskadan upphör till nyår men
bara man köper innan så gäller den i ett år.
 
Nej,hojen skådades på plats i Milano på mc-mässan.Alla färger var på plats men den vinröda/bruna(välj själv)var kanske snyggast)fräck var också den
vinkelbara instrumenteringen.Till Sverige tas bara ABS in.
Du har säkert rätt om Kubiken,kollade inte detta så noga.
Vad jag säkert vet däremot är att den fria vagnskadan upphör till nyår men
bara man köper innan så gäller den i ett år.

Aha Milano, du har inga bilder eller?

ABS kommer bara att finnas till alla -10, sen så får man ingen vagnskadegaranti om man köper en -10, 2009 var sista året då de ansåg att det blev för dyrt.
 
Byte till slip-on idag och nu lyser FI lampan på panelen så fort man startar. Hojen fungerar dock som vanligt. Man fick med ett litet hjul man skulle byta på motorn dit wirarna går orginal, kan ja ska strulat till de där?
 
En fråga till er z750 ägare med årsm 07-09 någon som vet varför försäkringen är så förbannat dyr?
Får halva kostnaden på en cb1000ra samma årsm på nästan alla bolag..
Samt verkar inte bilsport-mc försäkra den då jag inte hittar den i listan :va
Finns en massa z750 med en massa tillläggsnamn typ twin, STD, LTD, GP, S + några till eller är det nån i listan som gäller för z750 07-09?
 
En fråga till er z750 ägare med årsm 07-09 någon som vet varför försäkringen är så förbannat dyr?
Får halva kostnaden på en cb1000ra samma årsm på nästan alla bolag..
Samt verkar inte bilsport-mc försäkra den då jag inte hittar den i listan :va
Finns en massa z750 med en massa tillläggsnamn typ twin, STD, LTD, GP, S + några till eller är det nån i listan som gäller för z750 07-09?

Hej, jag har en -08 Z750 som är försäkrad hos bilsport & mc , så nog går det att försäkra den där... Dock är den väldigt dyr att försäkra som du säger...
 
finns en för z750 som heter ngt med From årsmod -04

vet inte hur ni fyller i men min z750 är billigare än nämnda CB1000 vid samma årsmodell (2008)
 
Köper man en 750 istället för en 1000 enbart pga av priset eller finns det några andra anledningar!

Försäkringen är väl det största problemet.
Visserligen är 1000 dyrare i inköp men man får ju mer för den när man byter så det går väl nästan jämt upp.

Sen så räcker effekten i en 750 för det mesta till. Säger inte att jag inte skulle vilja ha mer kraft i min 750 men det är väldigt sällan som jag upplever den som slö.
 
Försäkringen är väl det största problemet.
Visserligen är 1000 dyrare i inköp men man får ju mer för den när man byter så det går väl nästan jämt upp.

Sen så räcker effekten i en 750 för det mesta till. Säger inte att jag inte skulle vilja ha mer kraft i min 750 men det är väldigt sällan som jag upplever den som slö.


skiljer det verkligen i förs.? Betalar ca 6000 hel/hel på min 1000!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top