Kawasaki Z750/Z1000-tråden

hej alla lyckilg Z ägare!

är det någon/några som åker bakhjul med sin z750?

i så fall hur är dom att få upp?funkar det bra på trean,med orginaldrevning?

funderar att byta till en z750 då jag tycker min hornet är lite i underkant!

har drevat upp min hornet 2 kugg upp bak!då funkar det bra på tvåan!men vill ha lite mer vrid o insprutning så klart!sen är z 750 jävligt snygg!

har även testat att gå ner ett kugg i fram,blev stark som fan men går inte någe bra att åka "vanlig "då(varvar för mycke)

så vad tycker ni om z 750n berätta gärna lite,hur ni upplever hojen!

(ursäkta för lite rörig text)

vill ju va med i denna trå:)
 
Tankpad

Är det någon som monterat Z750 Tankpad och kan lägga upp en bild ?:tungan
 

Bifogat

  • w392h294_000003404610555B.jpg
    w392h294_000003404610555B.jpg
    20.9 KB · Visningar: 85
Jag har den tankpaden för Z1000.
Jag kan lägga upp bild imorgon,
om ingen annan hinner före.
Då ser du hur den är satt.
 
Så här ser det ut på min hoj.
 

Bifogat

  • tankpad kawa.jpg
    tankpad kawa.jpg
    15.7 KB · Visningar: 108
Ljud

Hej!

Är nybliven Z1000 ägare och kan bara säga att jag är helnöjd med hojen efter 300mil! Nu är det så att jag vill ha lite goare ljud i hojen, men utan att byta ut dom enligt mig otroligt snygga originalpiporna. (Det är en -03:a)

Nu undrar jag om någon här inne har öppnat och rensat ur sina originalare?

Isf hur blev resultatet?

Tacksam för alla tips!

Mvh Erik
 
Z750 kom redan idag

Fick den 2 dagar tidigare än bestämt, Stibix gör ett kanon jobb.
Körde ett antal mil på små vägar, måste säga att jag är mer än nöjd.:tungan
 

Bifogat

  • z750-3.jpg
    z750-3.jpg
    72.2 KB · Visningar: 113
Hej!

Är nybliven Z1000 ägare och kan bara säga att jag är helnöjd med hojen efter 300mil! Nu är det så att jag vill ha lite goare ljud i hojen, men utan att byta ut dom enligt mig otroligt snygga originalpiporna. (Det är en -03:a)

Nu undrar jag om någon här inne har öppnat och rensat ur sina originalare?

Isf hur blev resultatet?

Tacksam för alla tips!

Mvh Erik

Tja

Jag har plockat bort mina kattar ur blåsen blev bara märkbart lite mera ljud inte värt jobbet blev en jävla massa kapande o de va skit svårt att banka bort katten.

Blev inte nöjd med ljudet så jag gick o köpte mig ett par slipons :tummenupp
 
Då var man o beställde en z1000 idag:rock vilken rolig hoj!passade på o beställde samtidig GPR titan slipons för den rätta ljud med hoppas fredag kommar snart:tungan
 
Grattis till alla Z-ägare.
Verkar vara en av försäljarnas trix,
säga att den vita är slut i Sverige. :confused:
Verkar ju finnas några kvar.
Dvs måste vara för att få snabba affärer.
 
Tja

Jag har plockat bort mina kattar ur blåsen blev bara märkbart lite mera ljud inte värt jobbet blev en jävla massa kapande o de va skit svårt att banka bort katten.

Blev inte nöjd med ljudet så jag gick o köpte mig ett par slipons :tummenupp


Okej, ser att du har en -05, min är ju en -03 så frågan är om min har katt?

Sitter den i ljuddämparen isf?

Mvh Erik
 
Last edited:
Är lite småsugen att byta upp mig från min ER6-N men velar mellan Z750 och Z1000. Tänkte ordna provkörning på båda under semestern sen.

Vad är det som gör dom så hiskelligt tunga?
 
er-6f -> Z750

Är lite småsugen att byta upp mig från min ER6-N men velar mellan Z750 och Z1000. Tänkte ordna provkörning på båda under semestern sen.

Vad är det som gör dom så hiskelligt tunga?


Bytte igår till en z:750-08:a det är en fruktansvärt stor skillnad, hade en er-6f innan (hade den enbart 8 veckor iofs.)
Allting hittills är enbart possitivt, ett helt annat botten drag, bromsarna i en annan klass, och väghållning kan inte bli mycklet bättre.
Den stora vikt skillnaden tror jag är 2 cylindrar till, fetare fälgar, och en helt annan styvhet och stabilitet.

TC:yoparty
 
Finns det några som kör med slipon utan PC?
Beställning är snart påväg med slipon,
dock lite fundersam över om jag köper en PC samtidigt eller väntar med det.
 
Bytte igår till en z:750-08:a det är en fruktansvärt stor skillnad, hade en er-6f innan (hade den enbart 8 veckor iofs.)
Allting hittills är enbart possitivt, ett helt annat botten drag, bromsarna i en annan klass, och väghållning kan inte bli mycklet bättre.
Den stora vikt skillnaden tror jag är 2 cylindrar till, fetare fälgar, och en helt annan styvhet och stabilitet.

TC:yoparty

Hur är skillnaden i sittställningen? Främst därför jag vill byta. Är lite lagom för lång för ER6:an.

Hoppas dessutom på att de större modellerna ska kunna ta vinden lite bättre än minstingen. Märkt något där?
 
Finns det några som kör med slipon utan PC?
Beställning är snart påväg med slipon,
dock lite fundersam över om jag köper en PC samtidigt eller väntar med det.

Yes, jag kör utan med SpeedTech-piporna (bilder finns lite tidigare i tråden).
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top