Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Jag är på jakt efter en z750 från -07. Hade tänkt lägga max 60k och då till min fråga, kommer jag hitta en till det priset eller är jag för snål?

har sett några ute på blocket för straxt över 60 men alla har varit minst 100mil bort och de känns inte aktuellt att åka så långt för att titta på en knarr. :gnissla
 
Att man kan vara så emot sin gamla hoj, oj oj.

Vad blev det för en mille? (själv kommer jag nog att byta bort min mot en Mille R om ca 2-3 år:yoparty, gammal barndomsdröm )

Nej nej, ingen mille. Då är jag man inne på samma stuk som z1000.
En shiver 750 bidde det!:)
 
Jag är på jakt efter en z750 från -07. Hade tänkt lägga max 60k och då till min fråga, kommer jag hitta en till det priset eller är jag för snål?

har sett några ute på blocket för straxt över 60 men alla har varit minst 100mil bort och de känns inte aktuellt att åka så långt för att titta på en knarr. :gnissla

Köp min:) du får den för 60.
 
Tjena, hittade tråden efter lite googlande om Z750 och har lite frågor till Er som verkar kunna allt om bågen.

Hoppas på att få mc-kortet om några veckor och klurar lite på en bra förstabåge, kollade först på Hornet men lutar nu lite mer åt z750.

Vad tycker ni om den som förstahoj ? är 185 lång, kommer bågen vara "förliten" ?
Vad kostar den i försäkring (ungefär), är 32 år och bor utanför Stockholm?

KLurar lite på vilken hojtyp man ska ha, ska man köpa en med kåpor eller utan?
Klarar man av att köra en sträcka på 50 mil på en z750 eller kommer kroppen avlida av skum sittposition osv...

Är väldigt tacksam för alla svar och ideer.

Mvh Hasse
 
Tjena, hittade tråden efter lite googlande om Z750 och har lite frågor till Er som verkar kunna allt om bågen.

Hoppas på att få mc-kortet om några veckor och klurar lite på en bra förstabåge, kollade först på Hornet men lutar nu lite mer åt z750.

Vad tycker ni om den som förstahoj ? är 185 lång, kommer bågen vara "förliten" ?
Vad kostar den i försäkring (ungefär), är 32 år och bor utanför Stockholm?

KLurar lite på vilken hojtyp man ska ha, ska man köpa en med kåpor eller utan?
Klarar man av att köra en sträcka på 50 mil på en z750 eller kommer kroppen avlida av skum sittposition osv...

Är väldigt tacksam för alla svar och ideer.

Mvh Hasse

Tjena! Jag är 188 cm och har inga problem med sittställningen. Jag betalar ca 3000:- för en halvförsäkring (vagnskadegaranti ingår ju i ett år från att den är ny) och bor i Umeå, 30 år.

Med eller utan kåpor är ju valfritt, z:an är ju utan. Det beror ju på vad du ska ha den till.

Man klarar att köra långt med den, men det är inte direkt kul efter 15-20 mil kanske. Det börjar ju blåsa en del i 140+, men du kan trycka på mer såklart, dock är det inte jättebekvämt direkt vilket jag ser som en fördel säkerhetsmässigt. Jag tog ned den till Sthlm i somras, det gör jag inte om... Annars är det ju en mycket trevlig nybörjarhoj, jag tog kortet förra sommaren och köpte min direkt ny. Sen är det bara att sätta in PCIII, slip on med bänkning och mappning så har du en aggressiv och tuff och jävligt snygg streetfighter, klart mycket roligare än Hornet (Som jag för övrigt också kört en del). Lycka till med kortet och med valet :tummenupp
 
uppdatering ang mitt baktändande så är det för låg blandning på 0 i trotteläge så ska ändra detta så kommer gumman sluta baktända.
 
God kväll!
Fotade min (den vita) och min vän Andreas (svarta) z1000 ikväll, blev rätt nöjd med bilderna, de kunde dock ha blivit bättre men brist på tid och överflöd av stress så fick det bli dessa bilder. :)

Lite trist med den höga ISOn bara men stativet låg hemma :(

Ps. Vi har nya bakdäck så "fegkanten" är rätt bred... ;)

g1.jpg


g2.jpg


g3.jpg


g4.jpg


g5.jpg


g6.jpg



/hyll
 
Snart är den här!

Tjenare!

Tänkte skriva lite som invigning för mig på detta forumet. Jag har i onsdags varit och kollat på en röd Kawasaki Z750. Jag kollade på en del bilder och tyckte den var underbar. Sen när ägaren rullade ut den så blev jag kär direkt. Shit vad grymt fin den är. Idag (Fredag) Ska jag betala den och få hem den:)

Så när jag fått papperna så är det dags att börja övningköra. Tills dess får jag njuta av hur den ser ut och ta lite bilder på den. Kanske testa den någonstans om möjligtheten visar sig.

Så med det sagt så var jag en del i detta forumet och kommer antagligen finnas här lite då och då också. Hej på er alla.

Mvh LoseTrack
 
Tjena! Jag är 188 cm och har inga problem med sittställningen. Jag betalar ca 3000:- för en halvförsäkring (vagnskadegaranti ingår ju i ett år från att den är ny) och bor i Umeå, 30 år.

Med eller utan kåpor är ju valfritt, z:an är ju utan. Det beror ju på vad du ska ha den till.

Man klarar att köra långt med den, men det är inte direkt kul efter 15-20 mil kanske. Det börjar ju blåsa en del i 140+, men du kan trycka på mer såklart, dock är det inte jättebekvämt direkt vilket jag ser som en fördel säkerhetsmässigt. Jag tog ned den till Sthlm i somras, det gör jag inte om... Annars är det ju en mycket trevlig nybörjarhoj, jag tog kortet förra sommaren och köpte min direkt ny. Sen är det bara att sätta in PCIII, slip on med bänkning och mappning så har du en aggressiv och tuff och jävligt snygg streetfighter, klart mycket roligare än Hornet (Som jag för övrigt också kört en del). Lycka till med kortet och med valet :tummenupp



Jättetack för infon :-)

Får bli en tur in till den stora Hufvudstaden i helgen och spana lite på dom live, hade varit kul att se hur färgerna ser ut IRL.
 
Tjenare!

Tänkte skriva lite som invigning för mig på detta forumet. Jag har i onsdags varit och kollat på en röd Kawasaki Z750. Jag kollade på en del bilder och tyckte den var underbar. Sen när ägaren rullade ut den så blev jag kär direkt. Shit vad grymt fin den är. Idag (Fredag) Ska jag betala den och få hem den:)

Så när jag fått papperna så är det dags att börja övningköra. Tills dess får jag njuta av hur den ser ut och ta lite bilder på den. Kanske testa den någonstans om möjligtheten visar sig.

Så med det sagt så var jag en del i detta forumet och kommer antagligen finnas här lite då och då också. Hej på er alla.

Mvh LoseTrack

Helt rätt färg! :tummenupp
 
Montering av slipon och magspolier

Nu är jag äntligen med hoj igen och det blev en z750 -08. :banana

När jag skulle montera mitt nya slipon så upptäkte jag att det inte bara var att plock bort det gamla och på med det nya. Det sitter nämligen någon form av reglage på baksidan av orginal röret. Där går kablar, eller troligtvis vajrar från reglaget upp under sadeln.

Hur gör jag för att montera av orginalsystemet och på med mitt slipon utan att sabba en massa inställningar på hojen?


Är det föresten någon som vet var man kan köpa en prisvärd magspiler till en z750 -08 med monterings sats? Helst färdiglackad i orginal svart.
 
God kväll!
Fotade min (den vita) och min vän Andreas (svarta) z1000 ikväll, blev rätt nöjd med bilderna, de kunde dock ha blivit bättre men brist på tid och överflöd av stress så fick det bli dessa bilder. :)

Lite trist med den höga ISOn bara men stativet låg hemma :(



/hyll


Jäkla snygga bilder! :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top