Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Någon som moddat orginalpiporna på Z 1000 03-06?

Jag har ställt samma fråga men inte fått svar. Jag har en bruksanvisning både på hur man kapar och en brukanvisning på hur man tar bort katalysatorn. Men dom är på tyska. jag förstår ungefär 85% av den men inte allt. Jag är jävligt sugen på att testa, men har inte vågat att kapa i dom ännu:tummenupp
 
http://www.s2-concept.com

där finns en del schyssta delar till nya z1000 och z750, bland annat belly pan som liknar den som kawasaki hade på sin hemsida. finns att få lackade i kawasakis färger :)
 
Jag har ställt samma fråga men inte fått svar. Jag har en bruksanvisning både på hur man kapar och en brukanvisning på hur man tar bort katalysatorn. Men dom är på tyska. jag förstår ungefär 85% av den men inte allt. Jag är jävligt sugen på att testa, men har inte vågat att kapa i dom ännu:tummenupp

Tikki

Det är inte värt böket att hålla på och förstöra orginal dämparna för att få ut kattarna måste man kapa o svetsa och det är skit svårt att få bort dom. :huvet
 
Jag undrar vart man kan få tag i en Z1000 frontkåpa?
Finns dom som kraschkåpa?
Eller finns det nån som ska sälja sin som är lite spruken så kan den pm mig.
Håller på med ett streetfighter bygge å är på jakt efter frontkåpa...
 
Jag plockade bort katalysatorerna på min de va ett helvetes jobb och jag kan säga att de vart det inte värt lite mer skillnad i ljud blev det men till slut så köppte jag slipons och är hur nöjd som helst.

Tips. förstör inte orginal dämparna köp slipon gör så mycket mer skillnad. :yoparty

Hittade du några bra priser då´?
 
Tjena krappar!
Ni som har z750 och har rensat baken. Skulle inte ni som gjort det hjälpa mig med hur ni gjort detta. T.ex hur ni löst det med skyltbelysning (strömmen).

Tack på förhand

Ses på vägen i sommar
 
Tjena krappar!
Ni som har z750 och har rensat baken. Skulle inte ni som gjort det hjälpa mig med hur ni gjort detta. T.ex hur ni löst det med skyltbelysning (strömmen).

Tack på förhand

Ses på vägen i sommar

Har du en sån skylthållare men belysning inbyggt för skylten och så även blinkers så har du samma ström som till orginalhållaren...
Kanske får ändra kontakten lite men det beror som sagt på vilken hållare du köpt.
 
Tjena krappar!
Ni som har z750 och har rensat baken. Skulle inte ni som gjort det hjälpa mig med hur ni gjort detta. T.ex hur ni löst det med skyltbelysning (strömmen).

Tack på förhand

Ses på vägen i sommar


Det är bara använda befintliga kablar, som föregående talare sa så är det bara att byta kontakter. Själv gjorde jag så att jag klippte bort kontakterna på hojens kablar och på de nya blinkerserna och skyltbelysningen, och sen skarvade jag ihop dom. Enkelt och bra :)
 
Tillverkade ni egna hållare eller köpte ni? isåfall......vilken är bäst?
 
Ursäkta om jag går in och bryter lite i tråden men skulle ngn som har eller har kört en z1000 -07 el. -08 ge lite synpunkter och kommentarer? Tycker den verkar intressant men ändå undrar man hur den är och även mot konkurrenter som typ fz1 och aprilia tuono? Vill ha en "bushoj" med bra vrid och effekt samt inte för tung, är kawan ett bra alternativ då? Förändras effekten märkbart om man sätter på slipon eller helsystem? (Gillar inte orginalen) Har bla haft en zx9r -02 innan med bara 600mil på mätaren och den gick ju helt ok men är z1000 betydligt slöare eller? Fattar att den inte har samma toppeffekt men i en hoj som z1000 vill jag hellre ha så mkt vrid som möjligt, den behöver inte göra 250km +.. Delge gärna era erfarenheter..
 
Ursäkta om jag går in och bryter lite i tråden men skulle ngn som har eller har kört en z1000 -07 el. -08 ge lite synpunkter och kommentarer? Tycker den verkar intressant men ändå undrar man hur den är och även mot konkurrenter som typ fz1 och aprilia tuono? Vill ha en "bushoj" med bra vrid och effekt samt inte för tung, är kawan ett bra alternativ då? Förändras effekten märkbart om man sätter på slipon eller helsystem? (Gillar inte orginalen) Har bla haft en zx9r -02 innan med bara 600mil på mätaren och den gick ju helt ok men är z1000 betydligt slöare eller? Fattar att den inte har samma toppeffekt men i en hoj som z1000 vill jag hellre ha så mkt vrid som möjligt, den behöver inte göra 250km +.. Delge gärna era erfarenheter..

Nu har har jag kört ca 400 mil med min z1000-07..
Har faktiskt inget negativt att säga om den.. Den funkar i alla lägen, jag kör dagligen till jobbet med den, då både på motorväg och stadstrafik och det funkar kanon.
Leka kan man göra visst vill man göra stoppies så kanske man inte ska välja en med ABS..
Den är väldigt lätt att hantera lyfter vare sig du vill eller inte på ettan när du gasar...
Den har en väldigt jämn effektpuckel så att säga, drar fin från låga varv upp till höga, (till skilland från min bandit, först händer inget sedan vid 8500-9000 rpm kommer kraften) Z1000 behöver du absolut inte ligga och toppvarva för att ha lite effekt utan den finns där hela tiden.
Angående avgassystemet jag tycker det ser lite ballt ut, men det ska bytas på onsdag nästa vecka.. efter lång väntan har det äntligen kommit. Jag beställede ett från laser ,,se länk... http://www.laserexhausts.com/dotcon...bike/LASER_NPI_Z1000_07_HOT_MEI07_EN_mail.pdf
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top