Kawasaki Z750/Z1000-tråden

En tips från coachen. När du nu klivit in i blingbling-världen kan du väl ta steget fullt ut och fästa en neonslinga under bågen. Självklar i rött (rizomarött). Kan bli stekigt vid den lokala korvmojen.

BTW släng upp lite fler bilder, gärna på alla detaljer såsom oljeplugg m.m. :yoparty
 
Last edited:
Fan va härligt med lite sköna killar som ger sig in i leken. Fast det är klart, har man inte råd själv kan man ju alltid jävlas med andra. Iaf lite plåster på såren:)
 
Hur snabbt går era z750?
Drar jag på sexan t ex så sackar den vid 214-215, den orkar inte dra mer. Även om jag drar på lägre växlar tycker jag det går otroligt slött efter 195-200. Har ändå monterat på en vindruta också. Funderar på om det är nåt med min PCV kanske som spökar, eller mitt acrapovic slipon.
Hur känns det för er andra? Gör den 230-240 som den bör göra, utan några större bekymmer?

PS. Nu är det inte så att det egentligen spelar nån roll, för jag åker så sällan fort, men jag blev bara lite fundersam, den är helt enkelt kanske lite slöare än vad den borde vara.

Tjena! Z750 är en jävligt slö hoj efter 200 km/h. Den accelererar bra till 200 och efter det blir den seg som fan. Så är min, så är min polares med. Det är pga den sjuka övervikten som den inte pallar med när luftmotståndet blir för tjockt.

Det är synd att de har så mycket vikt på den, de skulle kunnat bli av med 20kg så att den väger som de andra 750 hojarna.
 
Jag har inte maxat min Z1000, har bara varit uppe i strax över 200 på Autobahn, sen slog jag av för jag tyckte det kändes lite för okontrollerat :)
Kan ha berott på alla packväskor å shit jag hade pga. alperna-turen jag var påväg till, eller från.

Ang. Xenon, läste ngn stans att det var olagligt att montera in det om det inte satt på som standard (fast då behöver man knappast montera in det...)
Ngn som vet om man får göra det?
Sugen själv på det men har ingen lust att hålla på å byta för besiktning.
 
Ut och åka lite nu då, snart åker ormen av också. Paketet ligger nånstans i sverige nu bara, får vänta tills efter långhelgen nu bara
IMG_1581.jpg
 
Last edited:
Jag har ett par nya GPR slip on som ska på hojjen snarast men;
Ni som har bytt avgassystem på era Z1000, ser ni även till att korrigera bränsle/luft blandningen med allt vad det innebär eller byter ni bara avgassystem och kör vidare?
 
Jag har ett par nya GPR slip on som ska på hojjen snarast men;
Ni som har bytt avgassystem på era Z1000, ser ni även till att korrigera bränsle/luft blandningen med allt vad det innebär eller byter ni bara avgassystem och kör vidare?

När jag bara hade ett slipon körde jag utan PCV och det är inga problem, nu har jag ett helsystem och då passade jag på att satta i både ett K&N filter samt PCV.
Enligt mecken jag snackade med så kan hojen reglera insprutningen till en viss del även utan PC.

Tror tillochmed att det går att köra med vissa helsystem utan att mappa, inget jag skulle göra men det står i varjefall så på vissa tillverkares hemsidor.
 
Rent generellt för alla hojar är att dom har miljökrav på sig. För att klara avgasvärden så magrar tillverkaren ur bränsleblandning än mer på det varvtal mätningen sker. Hojar kan inte ställa om A/F lika bra som bilar. Med ett slipon o bortplockad kat så ökar du flödet och den går ännu magrare. Visst allt går men vill du att motorn ska prestera på topp så bör du kunna ändra bränsle mängden som en Powercommander gör. Det finns olika A/F värden och vill du ha max prestanda så bör du ligga på ca 12.8-13.2 A/F. Bäst ur miljösynpunkt är 14.7. Det är lustigt det finns folk som lägger ut runt 25000-28000 kr på kosmetiska bling bling tillbehör på sin hoj o tycker att 4500-5500 för en pc och mappning blir för dyrt hur tänker man då ?:confused: Vill du ha proffsiga råd från någon som vet vad han pysslar med kontakta Andersson Turbo finns på forumet.


Jag har ett par nya GPR slip on som ska på hojjen snarast men;
Ni som har bytt avgassystem på era Z1000, ser ni även till att korrigera bränsle/luft blandningen med allt vad det innebär eller byter ni bara avgassystem och kör vidare?
 
Sådär, då var Slip-On, PC5 samt mappning bokat och klart.
Blev ett lite ovalt Mivv slip-on i svart, skitsnyggt :D
 
Härligt du kom till skott och fattade rätt beslut :tummenupp Får du bort katten helt på din med slipon ? Vet du om det följer med någon 02 eliminator till pc kittet ? Kom ihåg att plugga pair valven om du ska montera själv. Vem får förtroendet att mappa in den då ?


Sådär, då var Slip-On, PC5 samt mappning bokat och klart.
Blev ett lite ovalt Mivv slip-on i svart, skitsnyggt :D
 
Jag kommer nog låta någon annan att göra allt åt mig, montering samt mappning. Kan bli Anderssons Turbo, ska ringa och kolla med dem, eller någon annan.
Ja, man måste ju inte ha slip-on etc. men det är ju en stor del av hojen, likaså att byta ut lite andra delar som jag gjort, för att få den personlig.
Ser fram emot att få sakerna på plats iaf :)
 
Jag fick min mappad av Jörgen på supertwin. Grymt trevlig kille. Hörde mycket bra om honom innan jag gick dit.
 
Någon som har någon aning var man kan få tag på ett par "kopplingskontakter" (där man kan koppla loss dem under sadeln) till blinkers? Håller på att byta original blinkers till ett par miniblinkers.
 
Någon som har någon aning var man kan få tag på ett par "kopplingskontakter" (där man kan koppla loss dem under sadeln) till blinkers? Håller på att byta original blinkers till ett par miniblinkers.

Jag körde vanliga kabelskor men du kan säkert köpa original från en kawa återförsäljare om du inte vill klippa bort originalkontakten.
 
Tycker du ska prata med Peter /Andersson Turbo. Jag har varit där o mappat o blev supernöjd. Sök så hittar du bara bra omdömen om honom :tummenupp


Jag kommer nog låta någon annan att göra allt åt mig, montering samt mappning. Kan bli Anderssons Turbo, ska ringa och kolla med dem, eller någon annan.
Ja, man måste ju inte ha slip-on etc. men det är ju en stor del av hojen, likaså att byta ut lite andra delar som jag gjort, för att få den personlig.
Ser fram emot att få sakerna på plats iaf :)
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top