Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Tack, jag får testa att koppla in det enligt min bild när jag kommer hem, att det ska vara så svårt med el... Ja, jag ska använda kabelskor sedan, vill bara få allt att fungera först.

Vore bra om man kunde se en bild på hur det ska se ut, likt min proffsbild i paint *s*
Den där videon ser man ju inte så mycket av hur han kopplar sladdarna.

Spelar det någon roll hur själva motståndet kopplas in, har även den en + och - sida?

Sabbaton - Den bild jag har ritat upp är inte så jag har det kopplat nu, det är så jag ska testa att koppla.
 
Last edited:
Blir mer eller mindre tokig på detta nu... :(
Elen (motstånden) vill INTE som jag vill...
Kan ingen vänlig person som kan vara snäll och rita ihop ngt snyggt, eller fult, i paint eller liknande, så man ser lättare?
 
Blir mer eller mindre tokig på detta nu... :(
Elen (motstånden) vill INTE som jag vill...
Kan ingen vänlig person som kan vara snäll och rita ihop ngt snyggt, eller fult, i paint eller liknande, så man ser lättare?

men hur kopplade du nu? nej motstånden har ingen - + sida så dom kvittar det hur man kopplar ihop,är du säker så du har tagit rätt - och + från hojen? synd att min hoj är på verkstan annars hade detta varit löst sedan länge
 
testa dig fram bara först genom att trycka ner sladdarna, skalade direkt i kontakten. Alla orginalblinkers brukar ju sitta ihopkopplade med en större kabelstam, typ under sadeln eller nåt.
 
Dessa 2 kopplingar, den ena, till vänster fungerar inte, den andra till höger har jag inte testat ännu.
Vad tror ni, kan det stämma att det ska se ut som den till höger? Eller ska det se annorlunda ut?

test1qg.png
[/URL][/IMG]
 
Dessa 2 kopplingar, den ena, till vänster fungerar inte, den andra till höger har jag inte testat ännu.
Vad tror ni, kan det stämma att det ska se ut som den till höger? Eller ska det se annorlunda ut?

test1qg.png
[/URL][/IMG]

den till höger skall funka om du har rätt ohmtal på motstånden,dock finns en bättre lösning lastoberoende blinkrelä så slipper man svinvarma motstånd under gumpen
 
Dessa 2 kopplingar, den ena, till vänster fungerar inte, den andra till höger har jag inte testat ännu.
Vad tror ni, kan det stämma att det ska se ut som den till höger? Eller ska det se annorlunda ut?

]

Det ska kopplas som den högra bilden. Men du kan ta bort ena sockerbiten, blir så mycke onödiga kablar å kopplingar annars.
 
Last edited:
Jaha, nu har jag nyss varit nere och testat att koppla som den högra bilden, tror ni att det fungerade?
NEJ...
Gud vad trött jag blir på detta, ärligt...
Hur svårt ska det vara?
Ska jag behöva koppla in motstånd fram också?
De motstånd jag köpte: http://www.kawasaki.se/accessory.asp?Id=34048C5EEE0&MId=Z750 säger ju att det ska vara för inkoppling av LED runt om och att endast dessa 2 ska räcka... (inkopplade bak nu, en till höger och en till vänster blinkers...
Blir INTE klok på detta... Suck...
 
Jaha, nu har jag nyss varit nere och testat att koppla som den högra bilden, tror ni att det fungerade?
NEJ...
Gud vad trött jag blir på detta, ärligt...
Hur svårt ska det vara?
Ska jag behöva koppla in motstånd fram också?
De motstånd jag köpte: http://www.kawasaki.se/accessory.asp?Id=34048C5EEE0&MId=Z750 säger ju att det ska vara för inkoppling av LED runt om och att endast dessa 2 ska räcka... (inkopplade bak nu, en till höger och en till vänster blinkers...
Blir INTE klok på detta... Suck...

gå in på teknik och mekhörnan på forumet sök på diodblinkers bläddra fram till motstånd till miniblinkers genomgång där finns en formel vad du behöver för motstånd PER SIDA fram och bak blinkar ju som bekant samtidigt ett lastoberoende relä byter man på 10 min men så enkelt vill du ju inte ha det
 
blinkar det inte alls? verkar nog snarare som en död lampa isåfall... för du har ju onekligen testat alla varianter på inkoppling. med och utan motstånd. och vad jag förstått så gör endast motståndet att lampan inte blinkar i 190 km/h
 
blinkar det inte alls? verkar nog snarare som en död lampa isåfall... för du har ju onekligen testat alla varianter på inkoppling. med och utan motstånd. och vad jag förstått så gör endast motståndet att lampan inte blinkar i 190 km/h

Jo, det blinkar, men för snabbt.
Sitter och läser i tråden nu som omas sa, men saken är ju den att det är rätt motstånd (enl ava mc), därav blir jag inte klok på detta...
 
Jo, det blinkar, men för snabbt.
Sitter och läser i tråden nu som omas sa, men saken är ju den att det är rätt motstånd (enl ava mc), därav blir jag inte klok på detta...

då har ava mc fel om det funkar med orginal fram och led bak behöver du motstånd som tar bort effektskildnaden mellaan orginal och led fram exempelvis 21w fram orginal bytas till 1 w led då behöver du motstånd som belastar 20 w extra så att summan blir 21 w räkna ut vad höger bak +höger fram har för watt orginal dra ifrån vad höger led bak +höger led fram har för watt så får du fram hur många watt du måste trolla bort räkna enligt formeln kanske avas motstånd är lagom till byte fram ELLER bak
 
Önskar att det var så, men det gör ju inte det...
Borde kanske ha motstånd även fram?

Okej, missade din post däremellan. Jag har bara kopplat motstånd i bak, fungerade bra när jag körde orginal fram och diod bak. Har nyligen bytt till nya diod runtom och fungerar fortfarande. knas knas..
 
Önskar att det var så, men det gör ju inte det...
Borde kanske ha motstånd även fram?

Har du prövat med båda motstånds satserna 14,5 och 45 ohms motstånden kopplade tillsammans så totala motståndet blir 59,5 ohm. Verkar som det ska vara så enligt monteringsanvisningarna från kawasaki. Du har väl båda liggandes hemma som jag förstått?
 
Har du prövat med båda motstånds satserna 14,5 och 45 ohms motstånden kopplade tillsammans så totala motståndet blir 59,5 ohm. Verkar som det ska vara så enligt monteringsanvisningarna från kawasaki. Du har väl båda liggandes hemma som jag förstått?

Nej, jag har inte testat med båda satserna tillsammans då jag förstod det som att de endast behövdes de jag köpte för att klara av alla fyra blinkers.
Så kanske jag måste köpa den andra satsen också...

Verkar väldigt bökigt detta, kanske är bättre att köpa ett nytt relä, men det var ju inte bara att byta ut vad jag förstod det som, utan man måste koppla någon sladd extra också, eller?
 
Nej, jag har inte testat med båda satserna tillsammans då jag förstod det som att de endast behövdes de jag köpte för att klara av alla fyra blinkers.
Så kanske jag måste köpa den andra satsen också...

Verkar väldigt bökigt detta, kanske är bättre att köpa ett nytt relä, men det var ju inte bara att byta ut vad jag förstod det som, utan man måste koppla någon sladd extra också, eller?

har du testat att ha motorn igång när du blinkar? vissa blinkare är väldigt känsliga på strömförsörjningen..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top