Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Så monterat Leovince Gp Pro på hojjen nu.... göööt!! slippa låta som en symaskin.....
slutar garantin gälla nu???
 
Hej allihopa! Nu kan jag äntligen bli en värdig medlem av denna tråd,
Har smygläst lite från och till länge.

Men igår gick jag och inhandlade en z750 -04
Lite räpig och slarvigt målad här och där samt i akut behov av ett nytt bakdäck (rekomendationer?)
men annars riktigt fin. :banana:banana
Var ute och gasade ikväll, Leende från öra till öra. Mycket underhållande hoj! iofs min första så jag har ju inte så mycket att gemföra med. :D

Fick dock inte med nån passagerar sadel. (ducktail monterad)
Någon som har en över dom vill slippa? :rolleyes:
 
Last edited:
Ahhhh.
Äntligen är symaskinsljudet borta!!
Köpte mig ett
"LeoVince SBK Evolution 2, Slip-On, *GP-Style*" för EUR 263.95
http://www.motorradteile-hamburg.de och är mycket nöjd!!
Men får nog se till att stoppa i insatsen då den låter rätt brutalt mycket när man kör omkring i stan på låga varv.. Inte så uppskattat av sambon när hon ska ut och köra, som förövrigt är polis :D



Så monterat Leovince Gp Pro på hojjen nu.... göööt!! slippa låta som en symaskin.....
slutar garantin gälla nu???

Varför skulle den sluta gälla?
 
Varför skulle den sluta gälla?

För att på Tex, bilar så får man ju inte ändra något själv. Bara av auktoriserad verkstad annars upphör garantin gälla.

Brorsan är oxå polis o brukar köra med mig.. han klagar inte =)
Ska mycket till för någon ska klaga =)
Bilister ska höra att vi kommer...
 
Någon som vacum synkroniserat sin kawa här?
I verkstadsmanualen står det att man ska använda en "highly accurate tachometer" när man ställer in tomgången. och att man INTE ska se på standard varvräknarn. Varför? och exakt var är en mycket noggran varvräknare? Och behöver man verkligen en sån?

Ska också ställa in ventilerna, var brukar ni köpa shims? Och borda man köpa en stor sats så man har eller vågar man hoppas att den lokala mecken har dom man behöver senn när man behöver dom? :va
 
Ni som satt slipon på er Z750... vart gjorde ni av vajjrarna till orginal dämparen... bra/snyggt sätt?? Förslag??
 
framkåpa/Lyse

ska troligen investera i en z750 från 05, men tycker att fram kåpan/lyset e lite vassare på dom nyare modellerna.... nån som vet om det e möjligt att byta ut den delen???
 
Ni som satt slipon på er Z750... vart gjorde ni av vajjrarna till orginal dämparen... bra/snyggt sätt?? Förslag??

Jag stoppade mina i samma kartong som jag la orginaldämparna i. :tungan
Vajrarna sitter i en servo under sadlen, bara att föja dom upp så hittar du. Sen krokar du bara av dom.

Lycka till.
 
Styre

nån som har bytt styre på sin hoj,jag skulle vilja sitta mer "sporthoj" liknande alltså mer liggande körställning.....nån som har bytt?
 
Har en z750 10:a med akrapovic slipon, upplever när jag tar ut db-killern att det går ryckigt på lägre varv/hastighet.
Finns det något att göra, eller är det bara att investera i en powercommander och bänka?
 
Har en z750 10:a med akrapovic slipon, upplever när jag tar ut db-killern att det går ryckigt på lägre varv/hastighet.
Finns det något att göra, eller är det bara att investera i en powercommander och bänka?

Har diskuterats flitigt i ER6-tråden, att vissa upplever en rycking gång med öppnare avgassystem.
Beror på att bränsleblandingen inte blir riktigt korrekt, och åtgärdas med Powercommander :)
 
Jag drog upp mina och satte fast dem under sadeln med stripes :)

Det bör man inte göra eftersom att dom rör sej och kan då fastna i något och i värsta fall kan du bränna servomotorn och få elproblem.

Det är bättre att ta bort plasten på vänster sida och plocka bort vajrarna så kan inte något hända.
 
nån som har bytt styre på sin hoj,jag skulle vilja sitta mer "sporthoj" liknande alltså mer liggande körställning.....nån som har bytt?

:tummenupp Jag gjorde det på min förra (-08) och kommer att göra det även på min nya (styret är redan inhandlat). Helt klart ett "uppköp" i körställning tycker jag. Dock är det lite meck att byta ut det då det behöver borras och styrändarna sitter som berget. Skippade även speglarna och körde med Biltemas styrändsspeglar, vilket jag kommer att göra med den nya oxå. Snyggare och så slipper man se armbågarna hela tiden. :tummenupp
 
:tummenupp Jag gjorde det på min förra (-08) och kommer att göra det även på min nya (styret är redan inhandlat). Helt klart ett "uppköp" i körställning tycker jag. Dock är det lite meck att byta ut det då det behöver borras och styrändarna sitter som berget. Skippade även speglarna och körde med Biltemas styrändsspeglar, vilket jag kommer att göra med den nya oxå. Snyggare och så slipper man se armbågarna hela tiden. :tummenupp

vart köpte du det styret då? :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top