Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Har kört strax 100 mil med min nya Z750 -09 och är ju nöjd till 99% men..

Finns det bot mot dom fina, irriterande vibrationerna i fotpinnarna runt 6000-7000 varv?
Jag har provat att lägga "gummi bricka" vid infästningen och det blev bättre men inte helt bra. Nästa steg känns som att testa andra fotpinnar.

Vore bra om nån redan hade löst detta. :)

Daniel
 
tjena.. Ngn här som behövt ställa ventilerna efter 600 mil?? tycker jag har ett " tickande " ljud vid gas på lite lägre varv? Behöver ju inte vara ventilerna heller men tycker det låter som det.. ngt annat förslag isf?

Grenrörspackningar? Efterdra bultarna (muttrarna?) till grenröret? Behövdes på min.
 
Är hemskt sugen på att köpa en z750 med ABS. Om någon har en till salu för en vettig peng så säg till. Kan lämna min Gixxer som dellikvid om så önskas men det är inget krav.

Sorry om jag använt tråden på otíllbörligt sätt:)

Jag har en svart som eventuellt är till salu, skall flytta till gbg och lägenheter där e inte gratis ;)

/Henrik
 
Idag lämnade man in maskinen, för andra gången nu som vänster motorfäste går av...så nu byts den ut och sen åker skiten.
 
Idag lämnade man in maskinen, för andra gången nu som vänster motorfäste går av...så nu byts den ut och sen åker skiten.

Släpp inte ner hojen så hårt när du stuntar så borde den hålla, verkar ju skumt att den bara går av så där... du måste ju göra nått...
 
Jamen fan släpper lugnt ner, klen konstruktion då jag inte är den första. Men byter in iaf nu så får man se vad de blir till sommaren.
 
hmm... jag har wheelat en del del i sommar och då jag är nybörjare på just lite stuntsaker så händer det att jag har satt ner den lite väl hårt men har aldrig märkt sprickbildning eller liknande vid motorfästet... har dock en 750! är motorn mkt tyngre på z1000?
 
Försäkring

Hej alla z 1000 ägare.
Jag har fått min hoj stulen och kraschad så nu är jag sugen på att skaffa en z 1000 07a eller 08a.
Så jag undrar vad ni har för försäkringsbolag och vad ni betalar?
Jag är 39 år och bor i Malmö.
Tackar på förhand :tummenupp
 
Hej alla z 1000 ägare.
Jag har fått min hoj stulen och kraschad så nu är jag sugen på att skaffa en z 1000 07a eller 08a.
Så jag undrar vad ni har för försäkringsbolag och vad ni betalar?
Jag är 39 år och bor i Malmö.
Tackar på förhand :tummenupp

Tjenare!
Trist när massa idioter inte kan låta andras saker vara i fred...

Jag hade en 2008 års z1000, den kraschade jag...
Jag har Billsport MC som försäkringsbolag, den står på pappa som är 54 och bor en bit utanför Borås.
Vi har en extra försäkring som täcker mig också så det var lugnt.
Köper du en ny så har du vagnskadegaranti i 1 år dock inte på nästa års modell alltså 2010, det blev tydligen för dyrt för dem och det kan man förstå då jag själv kraschat.

Så min självrisk blev 3000kr och jag fick ut en helt ny 2009 (ABS) med alla tillbehör som satt på den förra, 25000 gick de på.
Första året betalar jag 4700 på min pappa, nästa år kommer det att höjas när vagnskade har gått ut till 13000, helförsäkring så klart.

Vet inte om du blev klokare av detta men så ser det ut för mig iaf.

Bra val av hoj förresten. ;)
 
Hej alla z 1000 ägare.
Jag har fått min hoj stulen och kraschad så nu är jag sugen på att skaffa en z 1000 07a eller 08a.
Så jag undrar vad ni har för försäkringsbolag och vad ni betalar?
Jag är 39 år och bor i Malmö.
Tackar på förhand :tummenupp

Trist med din gamla hoj.

Jag är också 39, men bosatt i Lund och har precis som hyll just nu vagnskadegaranti i 1 år. Jag betalar ca 3700 för första året och har för mig att när vagnskadegarantin går ut så ska jag betala lite drygt 7000 om året för helförsäkring. Allt detta via BilsportMC och försäkringen står på mig.
 
Jag är 33 bor i Norrköping och betalar 6,515 Hel/Helår via Bilsport Mc haft mc kort i 3 månader...äger en fin Z750 2008.
En Z1000 skulle kosta ca 2000 mer per år.
 
Last edited:
Äntligen är min 750 hemma igen, hel den här gången dessutom... Den har varit på verkstan sen i maj.... Så snart blir det iaf lite köra av....
 
Vad hade hänt med den?

Elfel.... Det gick säkringar, till bl.a. bakljuset... Sen har det tagit en evighet att felsöka. De har bytt massor av prylar, men felet var kvar. Så det slutade tillslut med att de fick byta varenda kabel i hela cykeln.... och nu funkar den!

Så det har tagit hela sommaren (eller från slutet av maj till slutet av augusti) att fixa....
 
Elfel.... Det gick säkringar, till bl.a. bakljuset... Sen har det tagit en evighet att felsöka. De har bytt massor av prylar, men felet var kvar. Så det slutade tillslut med att de fick byta varenda kabel i hela cykeln.... och nu funkar den!

Så det har tagit hela sommaren (eller från slutet av maj till slutet av augusti) att fixa....

Det var väldigt tråkigt att höra att det tagit så lång tid att hitta felet.

Får hoppas att du hinner köra lite nu innan säsongen är över. :)
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top