Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Snubbelfot

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Kalix
Hoj
-08 Kawasaki Z750
Bara en fråga ut ur det blå. hur mycket kostar en akrapovic slip-on till z750? :tungan

Tror sliponet låg på 7500 och helsystem på 25000. Men det går att pruta på.
Kommer inte ihåg vad jag betalade i slutändan..

Men det är snyggt !! :tummenupp
 

Bifogat

  • Bakgrund_IMG_5754.jpg
    Bakgrund_IMG_5754.jpg
    245.9 KB · Visningar: 222

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Vad är ett rimligt pris för en Z1000 -08 ABS med 530 mil på mätaren? Det enda som är bytt är Skylthållaren och en hugger. Jag har fått bud på inbyte på 65, 75 och två 80. Kan man få ut så mkt mer på att sälja den privat?
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
25.000:- För ett Accra helsystem?

För fan, vilket jävla rån! :D

Det stämmer INTE, polaren köpte slipon till sin z1000 o han gav 13000, dubbla burkar då, helsystem skulle kosta 16000 (en burk) så det låter konstigt att det ska kosta 25000 till en z750.
 

Kickstart

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki z1000 vit -08
Det stämmer INTE, polaren köpte slipon till sin z1000 o han gav 13000, dubbla burkar då, helsystem skulle kosta 16000 (en burk) så det låter konstigt att det ska kosta 25000 till en z750.

Det kanske inte bara finns 1modell helsystem för den delen heller? :va
eller vad vet jag
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Köpa Z750?

Hej!
Jag funderar på att köpa en Z750.
Så jag tänkte att jag frågar er som vet vad jag ska tänka på.

Vad ska jag tänka på?
Vilka årsmodeller är strypta och är de lätta att strypa av?
Vad har de för service intervall?
Vad är bra och vad är dåligt med dem?

Tacksam för svar!
//Lina
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
hej, bäställde en Z1000-09 till mig och en er6_n-09 till tjejen i tisdags (5/5) hämtar dom på fredag (15/5). bytte in våra harly night rod special och sportster 1200! Hoppas på mycket skoj i sommar.
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Hej!
Jag funderar på att köpa en Z750.
Så jag tänkte att jag frågar er som vet vad jag ska tänka på.

Vad ska jag tänka på?
Vilka årsmodeller är strypta och är de lätta att strypa av?
Vad har de för service intervall?
Vad är bra och vad är dåligt med dem?

Tacksam för svar!
//Lina

Ser att du oxo kört en gs500e innan, ett jävla lyft att byta till z750 :) enda riktiga nackdelen är nog att det är på tok för svårt o krypköra lagligt hela tiden=/ haha. Från -07 är dom ju lite fräshare i lyktkåpan/mätaren, backspeglarna, kylarvingar och den där skumma "trekanten" under sadeln är bortdesignad =D Har iof knappt haft min en vecka men lite träsmak i arslet kommer nog komma efter ca 15-20 mil känner ja på mig.. Riktigt skön att köra iaf:D

Service är 100, 600, 1200, 1800 mil osv..
 

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
Vad är ett rimligt pris för en Z1000 -08 ABS med 530 mil på mätaren? Det enda som är bytt är Skylthållaren och en hugger. Jag har fått bud på inbyte på 65, 75 och två 80. Kan man få ut så mkt mer på att sälja den privat?

Tveksamt. Kollat på en 08 hos handlare som rullat drygt 120mil, den begär man 89k för. Jag personligen skulle vara intresserad av din om du begärt 75 men absolut inte över 80k privat.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
hej, bäställde en Z1000-09 till mig och en er6_n-09 till tjejen i tisdags (5/5) hämtar dom på fredag (15/5). bytte in våra harly night rod special och sportster 1200! Hoppas på mycket skoj i sommar.

Ahh vad nice Ni kommer inte att ångra Er!
Jag körde en Er6-n först och det är en riktigt bra hoj, speciellt till en tjej då den har lagom med kraft och rätt låg, du kan även köpa en lägre sadel om så önskas.

Jag bytte pga att jag växte som mc-förare... z1000 är en helt underbar maskin.. ler varje gång jag tar mig en tur, även i regn!

Ta gärna nån bild på de två! :)
 

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Tveksamt. Kollat på en 08 hos handlare som rullat drygt 120mil, den begär man 89k för. Jag personligen skulle vara intresserad av din om du begärt 75 men absolut inte över 80k privat.

Så du menar att jag borde vara nöjd rätt nöjd med dom budan jag fått (utom det på 65). Om jag säljer privat så kommer jag nog inte gå under 80, till handlare kan jag tänka mig att göra en liten förlust till. Om du är på jakt så sväng förbi och släng ett öga på den. :)
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
testade nya z750 idag grymt skön hoj att glida med,kanske köper en imorgon :):tummenupp
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Ahh vad nice Ni kommer inte att ångra Er!
Jag körde en Er6-n först och det är en riktigt bra hoj, speciellt till en tjej då den har lagom med kraft och rätt låg, du kan även köpa en lägre sadel om så önskas.

Jag bytte pga att jag växte som mc-förare... z1000 är en helt underbar maskin.. ler varje gång jag tar mig en tur, även i regn!

Ta gärna nån bild på de två! :)

kul och höra. tror inte heller vi kommer ångra oss. blir ju lite mer åka av med dessa hojarna:)

ska ta några bilder när vi hämtat dom.
tyvärr kommer inte mina slip on ha hunnit komma tills på fredag, så det blir till att köra orginal tills dess. då ska även nummerskylthållaren och blinkers bytas till mindre.

Nä, ny längtar jag tills fredag. har lite problem att somna på kvällarna, nu är det bara en sak som hägrar:)
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Haha visste du skulle skriva något sånt :D

Ut o åk Ridde så du kommer ikapp mina 450 mil i år ;)

kul och höra. tror inte heller vi kommer ångra oss. blir ju lite mer åka av med dessa hojarna:)

ska ta några bilder när vi hämtat dom.
tyvärr kommer inte mina slip on ha hunnit komma tills på fredag, så det blir till att köra orginal tills dess. då ska även nummerskylthållaren och blinkers bytas till mindre.

Nä, ny längtar jag tills fredag. har lite problem att somna på kvällarna, nu är det bara en sak som hägrar:)


Låter kanon! :tummenupp

Det är bara lite "mekk" att byta skylthållare så du vet, du måste lyfta upp hela "elektronikplattan" under kutsen så du vet för att komma åt sista skruven, ett tips bara som många frågar efter.

Ja precis, glöm inte bilder. :)
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top