Kawasaki Z750 - Försäkring m.m.

Har läst en hel del om hojen.. tror att det stod 0-400m på 11,1 sekunder..
 
McJonne skrev:
Har du en 06a eller vilken årsmodell? Hur är den för övrigt!? =P

Har en 04a med slipon, men kan säga att över 200 med en naken hoj vill man inte åka längre sträckor med, så om du gillar fart köp en hoj med mer kåpor :tuttar

Jag är mycket nöjd med hojen den är mycket lätthanterlig och har en skön sitt ställning nackdel är vibrationer vid 6000varv kan bli jobbigt vid längre turer men annars en kanon hoj.
 
snakerider skrev:
Har en 04a med slipon, men kan säga att över 200 med en naken hoj vill man inte åka längre sträckor med, så om du gillar fart köp en hoj med mer kåpor :tuttar

Jag är mycket nöjd med hojen den är mycket lätthanterlig och har en skön sitt ställning nackdel är vibrationer vid 6000varv kan bli jobbigt vid längre turer men annars en kanon hoj.


Nä, högre hastigheter med naken hoj är väl inget trevligt kanske. Men man vill ju ändå ha "resurserna". Kommer där en trimmad turbo-volvo så SKA man ju kunna vinka adjö utan problem. =)

Du säger att där är vibrationer vid 6000 varv. Är 6000 varv ett varvtal man brukar ligga i vid "normala" landsvägshastigheter? Ungefär vilket varv ligger den i vid 120 kmh i 6an?
 
McJonne skrev:
Nä, högre hastigheter med naken hoj är väl inget trevligt kanske. Men man vill ju ändå ha "resurserna". Kommer där en trimmad turbo-volvo så SKA man ju kunna vinka adjö utan problem. =)

Du säger att där är vibrationer vid 6000 varv. Är 6000 varv ett varvtal man brukar ligga i vid "normala" landsvägshastigheter? Ungefär vilket varv ligger den i vid 120 kmh i 6an?

Jepp det träliga är att man vid 6ans växel ligger på 6000varv mellan 90-110 kommer ej ihåg exakt så antingen får du dreva om den eller leva med det, man vänjer sig vid vibrationerna och slutar tänka på dom när vägen blir kurvig.
 
snakerider skrev:
Jepp det träliga är att man vid 6ans växel ligger på 6000varv mellan 90-110 kommer ej ihåg exakt så antingen får du dreva om den eller leva med det, man vänjer sig vid vibrationerna och slutar tänka på dom när vägen blir kurvig.

Jaja, okej. Men har man en "rolig" hoj så blir ju vägvalet enkelt. 70/90-vägar med mycket svängar och mycket växling! =) Jag har ju bara haft a-begränsat kort fram tills nu. Var inne på en plastraket, typ r6, zx, eller liknande, men när jag såg 750in blev jag förälskad. Är bara lite orolig att jag kommer ångra mig, och inte tycka den är tillräcklig. Vad tror du? Dock har ju du en 1000cc, men ändå.
 
snakerider skrev:
Jag är nöjd än så länge med prestandan men som med allt annat så ledsnar man på effeketen vad man än köper.

Jo, de e väl sant. De e som med bilar! Man vänjer sig ALLDELES för fort! :huvet

Om man jämför en Z750 med tex en CBR600F 99a, eller en ZX7 el. 9R, R6a.. Hur ligger den då till? Jag är ingen sån som kör på bakhjulet och kör runt och leker osv, men dock gillar jag fart... Vad ska man välja? Har väldig beslutsångest för tillfället!
 
snakerider skrev:
Jepp det träliga är att man vid 6ans växel ligger på 6000varv mellan 90-110 kommer ej ihåg exakt så antingen får du dreva om den eller leva med det, man vänjer sig vid vibrationerna och slutar tänka på dom när vägen blir kurvig.

Hur är din hoj drevad? Tänkte på detta i dag när jag var ute och vid 6000varv på 6:an så ligger jag i 140. Som du säger så vibrerar det en aningen mer vid 6000 (innan är det inga vibrationer alls) men det är knappt märkbart, fick verkligen anstränga mig för att känna skillnaden. Der som stör mest i den farten är i sådana fall vinden. Kan tänka mig att det blir ganska jobbigt att ligga och toura i den farten...
 
McJonne skrev:
Va fan, snacka så man förstår! :arsele Haha... Vad innebär de? Är de bra eller? Har inte en susning...

Det innebär att den är ca en sek långsammare än en ZX-12R som är en av de absolut snabbaste på den distansen, sen kan ju du dra dina egna slutsatser... :hihi
 
Var nära att shoppa loss¨på en z 750 när jag letade nytt efter mc-mässan 2004. Rapp, kul bushoj. Lite klonkig låda kanske och vibrerade lite osnyggt runt 8000 varv men annars en mkt bra hoj. Det som dödade dealen då var premierna, tror den låg i klass 7, och AVA i Stockholm hade fullt sjå att bli av med sina ex den sommaren, tror jag såg nån enstaka ute på vägarna, men annars var den mer eller mindre iskall. En naken hoj i klass 7, jo tjena.... :huvet

Nu har jag hört att den är nedklassad hos Bilsport och MC till 6 eller tom 5. Om det räcker för att få liv i försäljningssiffrorna, speciellt nu när den kommit en variant med halvkåpa + nya ER-6an, vete fan....synd annars på en bra hoj.
 
har en 05a blå.
kan inte klaga mer än på vibrationerna vid 6000 varv.
tidningen bike skall testa 06an i april numret, kommer ut
4 april. ligger i premie klass 7 men med If om man ställer på och av
så får man ner kostnaden hyffsat ca 600kr/mån halvförsäkring
beroende på hur mycke man kör. jag e 23år.
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top