Kawasaki z650 2017-

Z650 är lättkörd med superfin koppling så den kanske tar TLRn på 0-100 med normala förare...
 
0-100 är ett dåligt mått på en hojs prestanda, typ alla hojar över virago 535 skuttar snabbt upp till 100, mao mer på föraren. 0-160 är nog ett mer relevant mått.
 
0-100 är ett dåligt mått på en hojs prestanda, typ alla hojar över virago 535 skuttar snabbt upp till 100, mao mer på föraren. 0-160 är nog ett mer relevant mått.
För att inte tala om större glidare som oftast piskar sporthojar 0-100, lätt att vrida fullt på rullen och flyga iväg när framdäcket i princip är limmat i backen :rofl
Men när man väl kommit över 100 så blir det ju en helt annan story...

Sent from my G8441 using Tapatalk
 
Last edited:
Våran Performance går bra till strax över 190, sedan blir det segare upp till 206 på mätaren. Power wheelie på tvåan, najs!

Men då är den inte original i motorn å också aerodynamiskt förbättrad.

Åsså har jag kört x antal nattliga streetrace lokalt här tidigare, så vanan finns.
 
Last edited:
Våran Performance går bra till strax över 190, sedan blir det segare upp till 206 på mätaren. Power wheelie på tvåan, najs!

Men då är den inte original i motorn å också aerodynamiskt förbättrad.

Åsså har jag kört x antal nattliga streetrace lokalt här tidigare, så vanan finns.

vad har du gjort med motorn?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
vad har du gjort med motorn?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hm...

Boosterplug för mer bränsle, BMC’s luftfiler för öppnare inluft (å lite roligare ljud) å testat med att ta bort kat i akran. men det var bättre att ha den på, så den är tillbakasatt.

Den går med detta så bra som jag vill att den ska gå. Lugnare tomgång, motorn svarar direkt på gashandtaget (som också är inställd) ute i trafiken. Det är ingen tvekan i motorresponsen på något varvtal, går t.ex. lätt använda sexan och effekten från 2,500 rpm och motorbromsningarna är nästan lika snäll som på en radfyra.

Har du gjort nått roligt med din MT-07'a?
 
Last edited:
Var på riskettan igår och åkte till lokala handlaren imorse. Dom hade en ny -17 för 62k som jag hämtar imorgon. Blev förvånad över att denna tråden var såpass död, trodde Z650 var en storsäljare på samma vis jag fått för mig att er-6 var.

Nåja, den ska nog funka bra att ta kortet med. Svårt att veta vad man ska ha innan man kört något (förutom enduro)

Vilka tillbehör ska man köpa med? Skivbromslås?
 
Var på riskettan igår och åkte till lokala handlaren imorse. Dom hade en ny -17 för 62k som jag hämtar imorgon. Blev förvånad över att denna tråden var såpass död, trodde Z650 var en storsäljare på samma vis jag fått för mig att er-6 var.

Nåja, den ska nog funka bra att ta kortet med. Svårt att veta vad man ska ha innan man kört något (förutom enduro)

Vilka tillbehör ska man köpa med? Skivbromslås?
Grattis till en riktigt trevlig hoj!
Folk har väl inte fått upp ögonen för den här riktigt, finns ju så mycket andra hojar I samma prisklass, MT07 har ju blivit en braksuccé i jämförelse, när ER6 kom fanns där inne riktigt lika mycket att välja på I den klassen.

Det viktigaste att köpa till den är en mindre skylthållare så du blir av med den fruktansvärt fula grejen som sitter där original.
Sen är det skivbromslås aldrig en d idé, men inte fullt lika viktigt som ovanstående :fakta


Sent from my G8441 using Tapatalk
 
Grattis till en riktigt trevlig hoj!
Folk har väl inte fått upp ögonen för den här riktigt, finns ju så mycket andra hojar I samma prisklass, MT07 har ju blivit en braksuccé i jämförelse, när ER6 kom fanns där inne riktigt lika mycket att välja på I den klassen.

Det viktigaste att köpa till den är en mindre skylthållare så du blir av med den fruktansvärt fula grejen som sitter där original.
Sen är det skivbromslås aldrig en d idé, men inte fullt lika viktigt som ovanstående :fakta


Sent from my G8441 using Tapatalk

Ok, vart köper man mindre hållare? Vilken modell?

Gäller stöldförsäkringen om man inte har annat än tändningslås?
 
Ok, vart köper man mindre hållare? Vilken modell?

Gäller stöldförsäkringen om man inte har annat än tändningslås?
R&G har en som blir riktigt snygg, kostar väl runt en tusenlapp tror jag.

Kolla med ditt försäkringsbolag vad som krävs för att din försäkring ska gälla, om du inte har skrivit på en försäkring än så kan jag rekommendera Bilsport & MC, överlägset billigast, iaf för mig.

Sent from my G8441 using Tapatalk
 
Någon som kan tipsa om ett par snygga backspeglar som inte vibrerar åt helvete så man inte kan se ett skit bakåt?
Original är riktigt fula så tänkte byta om man hittar något vettigt alternativ...
 
Tror det är svårt att få vibrationsfritt om de inte är upphängda i något. Det lär ju vara styret som vibrerar. Min ER6 vibrerar rätt friskt också i spegelregionen.
 
Tror det är svårt att få vibrationsfritt om de inte är upphängda i något. Det lär ju vara styret som vibrerar. Min ER6 vibrerar rätt friskt också i spegelregionen.
Jo helt fritt från vibrationer är givetvis en fantasi, men det bör finnas någon variant som är lite bättre, känns surt att beställa ett par för 500+ om det visar sig att det är skräp.
 
Jo helt fritt från vibrationer är givetvis en fantasi, men det bör finnas någon variant som är lite bättre, känns surt att beställa ett par för 500+ om det visar sig att det är skräp.

Jag har Rizoma Tomok och de vibrerar inte så mycket i nån hastighet, kostar dock...

IMG_1526.JPG
 
Hur mycket tjänar man på att byta ljuddämpare? Viktmässigt alltså och vad är billigt och bra?
Du blir ju av med katten i samma veva så du lär spara en del kilon, hur många kan jag inte svara på men skulle tippa på 5-10 beroende på vad du byter till, kanske.
 
IMG_0219 - kopia.JPG

Har knappt hunnit köra nått med den mörka i år på grund av en kreativ ide å en möjlighet som dök upp i samma stund å som nu äntligen har blivit genomförd/verklighet.

IMG_1498 - kopia.JPG

Jag har därför ägnat några timmar varje dag åt att glädjemecka i garaget de senaste veckorna.

Skippar projekttråd, här en kort resumé istället:

Motorn, som har varit hos min farbror ett tag för bearbetning (bl.a. CNC-portning å annan företagssekretess) i sin motorverkstad, är nu åter monterad på sin rätta plats. Vi behöll originalprogramvaran å Boosterplug eftersom de matchade ”nya” motorn fortsatt bra. (Min farbror å hans firma bygger i vanliga fall kraftfulla rallymotorer.)

När motorn var borta passade jag även på att montera Hyperpros progressiva fjädrar fram å deras utmärkta bakstötdämpare å en egentillverkad skyddande shocktube.

Sänkte Hyperproframfjädringen 1 cm för att hålla ned framhjulet bättre på ettan å tvåan vid snabb gas från stillastående.

Har även justerat fotväxeln så den är perfekt anpassad för snabba växlingar å gashandtagets glapp har minimerats för direkt gas/kraft.

Å så har jag minimerat gaffelbenens möjlighet att flexa med en stabil fork brace. CL Brakes fram.

Brukar oftast tycka/säga/skriva att det är roligare att köra än mecka, men det här med motorn var både roligt å intressant/nyttigt.

Å så fick jag till en kompetent å ganska vass diskret "kaffemaskin", som är till för att köras:

A Kawasaki Bike Nite in the Daylite...

Go! Go! Go!

IMG_1624 - kopia.JPG

IMG_0600 - kopia.JPG
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top