Kawasaki Z550f - Tracker

Tyvärr så går hojen så dåligt med dom svarta ljuddämparna att jag blir måste byta tillbaka till originaldämparna. Inte lika snygga och dom låter definitivt inte lika gött, surt. Men det är jävligt mycket roligare att köra när hojen går bra.
 
Testa lite större huvudmunstycken innan du ger upp dämparna. De passar ju så fint.
 
Testa lite större huvudmunstycken innan du ger upp dämparna. De passar ju så fint.

Jag får kanske göra det. Men jag har ingen aning om hur man ställer in förgasarna och dessutom så är det rätt stökigt att få loss dom. Men det kan ju vara värt ett försök och lite blodiga knogar.

Har du några tips på var jag får tag på huvudmunstycken?
 
en liten update innan semestern. sadeln är klar och monterad så nu är det "bara" att fästa bakskärm och hänga på bakljus och regplåt. sen är den ganska laglig.

För att fästa framskärmen på ett enkelt sätt har jag bytt bromsslang och helt enkelt skippat ena skivan. Nu tar frambromsen ganska dåligt. Kanske får tänka om lite...

10462867_920592467957072_5834883792964854350_n.jpg
 
Jag får kanske göra det. Men jag har ingen aning om hur man ställer in förgasarna och dessutom så är det rätt stökigt att få loss dom. Men det kan ju vara värt ett försök och lite blodiga knogar.

Har du några tips på var jag får tag på huvudmunstycken?

Kanske lite sent, men.....
Har en något äldre kawa 550 4-pip. Efter byte till öppna luftfilter och kortning av ljuddämparna så gick den som en tunna skit.
Gick upp några steg i munstycken och nu går den kanon. Lelles har munstycken.
Rörde ingen annan inställning, bara munstyckesbyte.
 
Kanske lite sent, men.....
Har en något äldre kawa 550 4-pip. Efter byte till öppna luftfilter och kortning av ljuddämparna så gick den som en tunna skit.
Gick upp några steg i munstycken och nu går den kanon. Lelles har munstycken.
Rörde ingen annan inställning, bara munstyckesbyte.

Tack Awes. Ska nog köra så här i sommar för nu går den bra, men det låter ju så lite. Jag gör ett försök med nya munstycken i vinter.
 
Nu är sadel, bakskärm, baklampa och regplåt på plats. Tror att den ska vara helt laglig nu?
Det kommer att bli en renovering av bakdämparen i vinter då jag skulle vilja få upp den några cm bak.

Men nu är det gasning som gäller!

IMG_1083_1024.jpg
 
Update. Dags att gömma skadad krom och få lite tuffare look, avgasbandage.
IMG_2126.jpg
 
Jag testade att lacka om tanken med "plasti-dip", en budgetvariant för den velige. Det var enklare än jag trodde och blev rätt så bra. Men jag är tveksam till hur det håller i längden.

Någon annan som testat?

IMG_1251.jpgIMG_1253.jpg
 
Då var det färdigåkt med den här hojen. Ventilpaj med mosad kolv.
Säljer av den i delar och siktar in mig på en Boldor istället, tror jag.

3749008553.jpg3792817134.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top