Kawasaki z550 -82 goes caféracer

Det var inte farligt. Antar att dynan ingick och att den kom lackad då eller?
Fint att kunna precisera hur saker ska se ut utan att det kostar skjortan. Blev rätt sugen på en till min SR.
 
Det var inte farligt. Antar att dynan ingick och att den kom lackad då eller?
Fint att kunna precisera hur saker ska se ut utan att det kostar skjortan. Blev rätt sugen på en till min SR.

Allt sitter ihop och är riktigt fint arbetat. Den kom precis som den ser ut på bilderna. Den är inte lackad utan genomfärgad vilket är bra för om den blir repig så kommer den fortfarande vara svart :)
 
Hjäääälp!

Min nemesis har återvänt. Jag har aldrig haft riktigt flyt när det kommer till elektronik på fordon men denna gången tänkte jag fråga om hjälp innan jag gör något dumt hehe.

bild 11.jpg
Gammal vs. ny blinkers feat. råttbo.

bild 12.jpg
Såhär ser det ut på original-blinkersen. En tråd ut och en annan som sitter fast i ett bleck.

bild 14.jpg
Tråd, bleck.

bild 13.jpg
På den nya blinkersen går det två trådar ut. HUR ska jag koppla? :va
 
På den nya blinkersen går det två trådar ut. HUR ska jag koppla? :va

Bleck=jord. Koppla ena sladden (för traditions skull den vita) på plus (grön) och den andra på blecket. Ifall det är diodblinkers så går det bara koppla ena vägen, ifall det är glödlampa går det vilket som.
 
Bleck=jord. Koppla ena sladden (för traditions skull den vita) på plus (grön) och den andra på blecket. Ifall det är diodblinkers så går det bara koppla ena vägen, ifall det är glödlampa går det vilket som.

Vanlig klassisk lampa. Då testar jag det, tack för hjälpen!
 
Lite snack och ännu mindre verkstad här med mitt projekt tyvärr. Idag fick jag dock lite tid att hänga i garaget. Slipade vidare på tanken, skruvade dit frambilinkers och klurade i allmänhet på resterade saker som jag ska ta mig an snart. Det finns hopp om livet!

bild 18.jpg

bild 19.jpg

bild 20.jpg

Sista bilden här visar på en sak jag grubblar över. Nämligen om man kan klämma in ett clip-on på 25mm eller om det behövs mer plats. Ska forska i detta omgående.

:)
 
Om någon har tips på andra ställen jag bör handla på eller tips på bättre produkter över lag så mottages det tacksamt :tummenupp

Vad är det för gaffeldiameter?

Har ett par 35mm Tomaselli clipon till övers.
90-gradersvinkeln går att ta bort.

brm_thx_hdl_01.jpg

Bara provmonterade, tror jag gav 1200:- för dem.

Annars finns enklare i stål för 80 euro ink. frakt från Kickstarter.de
(Fast made i Tyskland i stället för Italie! :rolleyes:)

:tummenupp

/e
 
Vad är det för gaffeldiameter?

Har ett par 35mm Tomaselli clipon till övers.
90-gradersvinkeln går att ta bort.

View attachment 359809

Bara provmonterade, tror jag gav 1200:- för dem.

Annars finns enklare i stål för 80 euro ink. frakt från Kickstarter.de
(Fast made i Tyskland i stället för Italie! :rolleyes:)

:tummenupp

/e

Jag ska gå och mäta diameter så får vi se om dina kan passa. Återkommer!
 
Annars kostar RAASK clip-on 500:- och är MeJd iN ScHwEdeN :banana
 
Vad är det för gaffeldiameter?

Har ett par 35mm Tomaselli clipon till övers.
90-gradersvinkeln går att ta bort.

View attachment 359809

Bara provmonterade, tror jag gav 1200:- för dem.

Annars finns enklare i stål för 80 euro ink. frakt från Kickstarter.de
(Fast made i Tyskland i stället för Italie! :rolleyes:)

:tummenupp

/e

Det verkar som jag har 40mm så tyvärr blir det en tight squeeze. Tack för erbjudandet dock! Jag får snoka upp något som passar.
 
Efter ännu ett snabbt besök i garaget med provmontage av bakljuset så har jag insett att jag kanske behöver ett motstånd för att det ska fungera korrekt. Jag är dock ingen el-guru (se tidigare rop på hjälp) så om någon kan hjälpa mig förstå varför och hur vore det uppskattat. Det står på sidan där jag köpt bakljuset att hojar med abs kan behöva ett motstånd. Det har ju inte min gamla stöt men den är ju inte van vid led-lampor. Vad göra?

Detta är ljuset jag har:
http://www.louis.de/_20843db05d7c2f9df19dbe28f4d135cda8/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=412&list_total=43&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10033344&lang=en

Detta är motståndet det tipsas om i infot om bakljuset:
http://www.louis.de/_20843db05d7c2f9df19dbe28f4d135cda8/index.php?topic=search&searchterm=10032089&cmd.x=0&cmd.y=0

:krama
 
Bara att installera som det är! :tummenupp

/e

Utan motstånd menar du? Kan hända att jag kopplade fel men jag har en lampa på varvräknaren som visar när bromsljuset är tänt av någon anledning. Den freakade ur och blinkade loss i 110. Vad kan det bero på? Tack för all hjälp för övrigt!
 
Utan motstånd menar du? Kan hända att jag kopplade fel men jag har en lampa på varvräknaren som visar när bromsljuset är tänt av någon anledning. Den freakade ur och blinkade loss i 110. Vad kan det bero på? Tack för all hjälp för övrigt!

Japp, utan motstånd.

Det sitter alltså en kontrollampa för bromsljuset i original varvräknare? :va
Udda finess.
Är den verkligen för bromsljuset?
Blinkar den bara när du bromsar?

Bilar (halvgamla) brukar ju ha glödtrådsvakt.
En krets som tänder en varningslampa om någon lampa gått sönder.
En sådan kan jag tänka mig får generalfnatt om man kopplar in en ledlampa. :crash

Har du testat att montera originallampan och kollat att det ser ok ut då?

/e

EDIT=>Tydligen har den någon slags glödtrådsvakt på bromsljuset.

Jag skulle ta bort lampan i instrumentet, ledlampan håller längre än cykeln i övrigt!

En led håller 20-30 tusen timmar.

Vi snålar och säger säger 10 000 timmars livstid.

Du kör 40 km/h i snitt med foten lite lätt på bromsen tills ledlampan går sönder.
Du hinner 10 varv runt jorden. (400 000km.)

Skippa varningslampan! :fakta

/e
 
Last edited:
Japp, utan motstånd.

Det sitter alltså en kontrollampa för bromsljuset i original varvräknare? :va
Udda finess.
Är den verkligen för bromsljuset?
Blinkar den bara när du bromsar?

Bilar (halvgamla) brukar ju ha glödtrådsvakt.
En krets som tänder en varningslampa om någon lampa gått sönder.
En sådan kan jag tänka mig får generalfnatt om man kopplar in en ledlampa. :crash

Har du testat att montera originallampan och kollat att det ser ok ut då?

/e

Sannerligen en udda finess. Lampan lyser när bromsljuset lyser som jag fattat det haha. Det funkade fint tills jag började rota bak i trådarna där bak. Men jag ska ta en närmare kik på det så återkommer jag :tummenupp
 
Har du verkligen 40 mm tjocka gaffelben? Det är ganska mycket för en gammal härk.

RAASK är solida grejer, de har många gånger hängt med sen 70-talet så ett par nya ska nog vara ganska prisvärda.
 
Skall vara 35 eller möjligen 36 mm!

/e
 
Nyheter
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Back
Top