Hej.
Nu känner jag mig exremt dum här, men jag behöver hjälp.
Min z500 är strypt till mellanklass för några år sen och nu har jag tänkt sälja den till våren. Men då Mellanklassreglerna vad jag förstår är ändrade så tänkte jag ta bort strypninen och regga om den till ostrypt innan försäljningen.
När den va strypt (strypbrickor i Insuget i var förgasare) gick den lite dåligt. Den dog av på full gas och kom sig igen om man släppte på gasen lite, så jag antog att det va något litet fel i bestyckningen.
Jag tog lös förgasaren och sen strypbrickorna, och då jag väl hade lös förgasaren tänkte jag rengöra den lite och kolla hur allt va inställt (munstycken, nålhöjd mm) och kom i farten åt skruven där man reglerar trottelns höjd på en. Jag skruvade tillbaka den så noga jag kunde efter dom andra.
Men när jag sen skulle montera ihop allt igen startar hon inte. Dessutom fyller hon en cylinder med bränsle så motorn blir stum om man vrider igång kranen (steget där man kopplar förbi "non drop" mekanismen i kranen).
Och då börjar jag fundera om jag kopplat tanken på fel. Det finns tre slangar som går ut från ovansidan av förgasare. En grov, som bara passar på en ställe på tanken, och två smalare. Men det finns bara plats för en smal slang på tanken.
Går igång på startgas men vägrar gå igång när gasen tar slut.
Vad kan jag gjort för fel?
Någon som har en z500 som skulle kunna kolla hur slangarna är kopplade, om den nu ens är det som är felet?



Nu känner jag mig exremt dum här, men jag behöver hjälp.
Min z500 är strypt till mellanklass för några år sen och nu har jag tänkt sälja den till våren. Men då Mellanklassreglerna vad jag förstår är ändrade så tänkte jag ta bort strypninen och regga om den till ostrypt innan försäljningen.
När den va strypt (strypbrickor i Insuget i var förgasare) gick den lite dåligt. Den dog av på full gas och kom sig igen om man släppte på gasen lite, så jag antog att det va något litet fel i bestyckningen.
Jag tog lös förgasaren och sen strypbrickorna, och då jag väl hade lös förgasaren tänkte jag rengöra den lite och kolla hur allt va inställt (munstycken, nålhöjd mm) och kom i farten åt skruven där man reglerar trottelns höjd på en. Jag skruvade tillbaka den så noga jag kunde efter dom andra.
Men när jag sen skulle montera ihop allt igen startar hon inte. Dessutom fyller hon en cylinder med bränsle så motorn blir stum om man vrider igång kranen (steget där man kopplar förbi "non drop" mekanismen i kranen).
Och då börjar jag fundera om jag kopplat tanken på fel. Det finns tre slangar som går ut från ovansidan av förgasare. En grov, som bara passar på en ställe på tanken, och två smalare. Men det finns bara plats för en smal slang på tanken.
Går igång på startgas men vägrar gå igång när gasen tar slut.
Vad kan jag gjort för fel?
Någon som har en z500 som skulle kunna kolla hur slangarna är kopplade, om den nu ens är det som är felet?


