Kawasaki Z500 B3 1982 Cylinderpackning

Adse

Ny medlem
Gick med
10 May 2016
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z500, GSX-R 600
Rengör noga utvändigt läckaget och limma med riklig mängd tvåkomp epoxy. Vanlig sketen transparent epoxy från närmsta affär. Transparent epoxy är lite flexibel så den spricker inte i skarven mellan motor och cylinderfot. De svåraste är att få bort all olja så de fäster bra. Funkar inte det så blir du tvungen riva o byta packning men gör inte det i onödan såattasäga för de är pain i the ace.
 
Ett tips kan ju vara att mäta om toppen fortfarande är plan.
Vriden topp får du ALDRIG tät.
Har en Kawa m radfyra där förre ägaren bytt packning tre ggr. (á 1000:-/st)
Läcker den nu? Absolut.
Skall mätas/planas i vinter..
Sannolikt väl värda pengar.
 
Rengör noga utvändigt läckaget och limma med riklig mängd tvåkomp epoxy. Vanlig sketen transparent epoxy från närmsta affär. Transparent epoxy är lite flexibel så den spricker inte i skarven mellan motor och cylinderfot. De svåraste är att få bort all olja så de fäster bra. Funkar inte det så blir du tvungen riva o byta packning men gör inte det i onödan såattasäga för de är pain i the ace.

Tack för tipset!! Men med tanke på att den aldrig blivit bytt efter 7000 mil och läcker bara mer och mer, är det nog bäst att byta..
 
Ett tips kan ju vara att mäta om toppen fortfarande är plan.
Vriden topp får du ALDRIG tät.
Har en Kawa m radfyra där förre ägaren bytt packning tre ggr. (á 1000:-/st)
Läcker den nu? Absolut.
Skall mätas/planas i vinter..
Sannolikt väl värda pengar.

I Detta fallet är det inte själva toppen som blivit sne, utan cylinderfoten.

Givetvis är det som du säger, mät alltid.. annars är det inte ens lönt att byta :banana
 
I Detta fallet är det inte själva toppen som blivit sne, utan cylinderfoten.
Givetvis är det som du säger, mät alltid.. annars är det inte ens lönt att byta :banana
Ibl går det för fort.. :D
Tänker du göra något åt cylindern eller blocket?
Om det nu läcker?
Tätmassa av nån typ är ju iofs alltid bra men "släta ytor" är ännu bättre..
 
Biltemas svarta packningssilikon klarar de flesta fuljobb (dvs externt påkletat) med bravur. Orka skruva i timmar nu när det är "sommar", iaf enligt kalendern.
 
Lelles verkar ha en som passar. Inte så värst dyrt heller ser det ut som. Passar det inte är det nära att byta.

http://www.lellesmcdelar.se/packningar__packboxar-142/cylinderfotspackning-98209

Annars sök på 11060-1812 på ebay som artikelnumret verkar vara

Yes, kollat på Lelles och skickat mail, då jag behöver hela packningen(blir lite förvirrad i och med att bilden visar för endast en cylinder.. Tack för tipset, ska kolla via Ebay på det artikelnummert direkt!

- - - Updated - - -

Ibl går det för fort.. :D
Tänker du göra något åt cylindern eller blocket?
Om det nu läcker?
Tätmassa av nån typ är ju iofs alltid bra men "släta ytor" är ännu bättre..

Lär nog försöka jämna ut cylindern.. det är nog smidigast, sen köra på tätmassa och en ny packning.. hehe
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top