Kawasaki Z400 LTD (Ventiljustering) !

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Hej:

Jag har lite funderingar på när man ska utföra en ventiljustering på en gammal Kawasaki z400 LTD-83 jag har inte haft den länge så jag vet inte om det har haft någon ventiljustering.

Den har rullat 2600 Mil så jag vet inte om det är dags för en nu till våren. Vad kan en sådan ligga på ungefär prismässigt?

Vad mer kan man utföra på en sådan gammal hoj, Det är ju gammal men den verkar fungera bra, Har kört med den och allt verkar vara bra så nu gäller det att få den i ordning så att den inte pajar i framtiden.

Jag vet att många tycker att man ska göra det själv men jag är verkligen dålig på sådana saker så jag lämnar detta helst åt proffsen.

Tacksam för svar :tummenupp

vernesk skrev:
2608149 Hej:

Jag har lite funderingar på när man ska utföra en ventiljustering på en gammal Kawasaki z400 LTD-83 jag har inte haft den länge så jag vet inte om det har haft någon ventiljustering.

Den har rullat 2600 Mil så jag vet inte om det är dags för en nu till våren. Vad kan en sådan ligga på ungefär prismässigt?

Vad mer kan man utföra på en sådan gammal hoj, Det är ju gammal men den verkar fungera bra, Har kört med den och allt verkar vara bra så nu gäller det att få den i ordning så att den inte pajar i framtiden.

Jag vet att många tycker att man ska göra det själv men jag är verkligen dålig på sådana saker så jag lämnar detta helst åt proffsen.

Tacksam för svar :tummenupp

Ser jag dubbelt? Eller är inte detta inlägg en repris?
Checka forumet bakåt och du skall finna.

ojdå...Ni har ju rätt det har jag ju totalt glömt bort.. Jag har inte hunnit läsa svaren. Tack ska ni ha för påminelsen grabbar:tummenupp ...

Last edited:
vernesk skrev:
2608177 ojdå...Ni har ju rätt det har jag ju totalt glömt bort.. Jag har inte hunnit läsa svaren. Tack ska ni ha för påminelsen grabbar:tummenupp ...

Det är lugnt.
Återkom när du har en manual, så gör vi det tillsammans här, steg för steg!

Back