Kawasaki Z400 LTD -83

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Hej:

Jag har funderingar på att köpa en Kawasaki Z400 LTD -83 som rullat dryga 2600 mil. Mc är i ganska bra skick och den verkar fungera bra. Men jag vet inte riktigt hur man ska finna alla dolda fel som kan finnas på en sådan gammal mc.

Hur e kawasaki som märke när det gäller kvalite, driftsäkerhet.osv
De ska (MC-firman) utföra en service på den innan jag får den,
vad ska jag se till att de utför på den?
Priset på den är 10.000kr.

Uppskattar alla svar.

Last edited:
22 år gammal hoj som inte gått mer än 2600 mil.........:va
Har du köpt den eller ska du????? din frågeställning är lite konstig:confused:

Jag ska förmådligen köpa den men. Jag vet 2600 mil på en sådan gammal mc e lite skumt men det är en äldre herre som har haft den.

vernesk skrev:
2467126 Hej:

Jag har funderingar på att köpa en Kawasaki Z400 LTD -83 som rullat dryga 2600 mil. Mc är i ganska bra skick och den verkar fungera bra. Men jag vet inte riktigt hur man ska finna alla dolda fel som kan finnas på en sådan gammal mc.

Hur e kawasaki som märke när det gäller kvalite, driftsäkerhet.osv
De ska (MC-firman) utföra en service på den innan jag får den,
vad ska jag se till att de utför på den?
Priset på den är 10.000kr.

Uppskattar alla svar.

2600 mil på en sån här hoj kan mycket väl stämma.
400 cc från 80 talets första hälft köptes ofta av förstagångs eller återfallsknuttar.
Väldigt många såldes på några få år.
Snart insåg ganska många att 400 cc är ganska begränsande på en hoj som skall räcka till, och detta ned att försäkrings systemet gjordes om ledde till att andrahandvärdet sjönk som en gråsten och de blev minst sagt svårsålda.
Därför blev många stående avställda hos sina ägare.

Det finns hojar från samma tid som kan vara ett ur körsynpunkt roligare val än denna lill-custom, men har du köpt den så lycka till.
Motorn är ju in liten paralleltwin med ganska lågt effekttutag så den skall väl inte behöva ramla i bitar.

I övrigt är det bara att kolla det vanliga, funkar allt elektriskt, glapp i styrlager eller sving, läckande bromsledningar, läcker motorn olja, läcker packboxarna i framgaffeln, är däck och bromsbelägg ok, är fjädringen nårorlunda spänstig, drivpaketet, är batteriet ok.
En billig gammal hoj kan snart bli dyr.

Till sist, en hoj i det här prissegmentet skall du egentligen inte köpa hos en handlare då i stort sett hela priset är handlarens omkostnader.
Kan inte tänka mig att en handlare ger mer än några tusenlappar i inbyte på denna hojen. Kolla privat om du inte redan handlat.
Någon garanti får du väl ändå inte, eller?

Är det en sådan här vi snackar om?
z400ltd.gif

Jag hade nog letat efter en roligare hoj t.ex en billig offroadare eller en RD350 men vill du bara ha en billig hoj så är den väl ok...

På en så gammal hoj får man kolla allt, hojköpguider finns att hitta här på SH.

Lycka till!

Sant man kan inte lita på en sådan gammal mc men jag har hört mycket bra om denna modell. De kan rulla rätt långt. Motorn är snustorr inga läkage.

Letade lite på blocket och de ligger runt 13-20 tkr för en sådan, vissa har dessutom rullat uppemot 8000mil. priset är nog ganska bra för en sådan för 10,000 idag får man knappt en skoter. Dessutom ska jag bara ha den att lära mig på.

*/ ?>
Back