Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

I tillhörande pdf står ju storlekarna, har du samma finns det väl ingen anledning att köpa detta kit med.
Sedan kan man väl alltid komma över munstycken i rätt storlek.

Fördelen med ett dynojet kit är att dom har provat och det spar tid åt dig.

(Själv ska jag ha insprutning på nästa hoj...)
 
Ring Bra I Gasen istället. Ett dynojet-kit är ju anpassat efter en "standardhoj", inte borrade hojar med stacks och specialbyggda avgassystem.
När du ändå har spenderarbrallorna på så köp dig ett sett med riktiga grejer. Typ fcr39 eller så
 
Fan vad du håller på. Snyggt som fasen blir det :tummenupp

Angående bestyckning, kan du inte bara smacka ihop fuggarna med något lämpligt (t.ex. standard) innehåll och sen gasa ner till Marcussen och bestycka i bänk med bredbandslambda? Så blir det helt rätt inställt samtidigt som du får kurvor på den?
 
Tackar boys,

I dynojet kittet står det 160 munstycke men då skall man borra hål i förgasaren osv..
Slänger nog på de stora i mitt kit och gör som Lasse säger...kommer ju ha hela nästa vinter på mig :hihi

Kanske inte har sagt det innan men planen för sommaren blir att starta upp och provköra.
Sedan blir det finjusteringar, elmontering och sista finputset för att ha den 100% klar till nästa sommar. :yoparty
 
Lite småpill..

Blev inte nöjd med den blanka lacken på fuggarna. Lackades om till matt

2015-04-18 17.55.04.jpg

2015-04-18 17.54.36.jpg

Plockade isär reglagen och snyggar till dem...

2015-04-12 14.07.15.jpg

2015-04-19 14.00.43.jpg

2015-04-19 14.01.06.jpg
 
Snyggt blev det ju. Tyckte gasarna var snygga i första omgången, andra blev ännu bättre.
Och reglagen, vilken färg håller på sådan plast? Ett jättelyft blev det iaf.!
 
Tja boys,

Reglagen är i gammal hedlig lättmetall.
Blästrade, grundade och lackade med samma 2K lack som fuggarna. Sedan dit med den gula/vita färgen på de små små bokstäverna. Målade först med 1 (ett) strå från en pensel...men sedan hittade jag en bättre metod för att få dit den gula texten.

Ja Rally.....på knappen står det side stand :confused:
Men ärligt talat så har jag inte en susning om vad knappen var till för. Kommer från en gammal z750/650 och är jäkligt retro enligt mig. Kanske kan någon reda ut det ?

Som kronan på verket kommer jag sätt dit dessa korvar :banana

2015-04-20 22-34-28.jpg
 
Fanken, du är ju snart klar! När är det dags för premiär-tur med grill och öl? Jag vill minnas att du utlovat sovplats i lacktältet!
 
Tja igen...

Byggtempot har dragits ner något då fiskesäsongen startat :D
Men lite kul har jag hittat på.

M-tin har uppmuntrat mig att göra allt själv. Så varför inte försöka med bromsslangar. :hihi
Fick fatt i stålomspunna PTFE slangar, hittade lämpliga banjos...och pressverktyg.
Men lite hjälp fick vi ihop en stabil lösning.

2015-04-12 12.09.18.jpg

IMG_0409.JPG


Fuggarna installerade

IMG_0412.JPG

Gold member

IMG_0405.JPG
 
Tja boys,


Ja Rally.....på knappen står det side stand :confused:
Men ärligt talat så har jag inte en susning om vad knappen var till för. Kommer från en gammal z750/650 och är jäkligt retro enligt mig. Kanske kan någon reda ut det ?

Tror det är en knapp som bypassar switchen i sidostödet, men det är dock inget jag kan ta gift på. Jag hade en likadan knapp på mitt reglage, men det används inte längre och switchen till sidostödet har jag också plockat bort.

Jag köpte ett par likadana handtag till min hoj och även om de ser tuffa ut så var de i hårdaste laget och tog inte upp några vibrationer alls, så jag vet inte om de får sitta kvar hela sommaren. De kostade dock inte många kronor, så det gör inget om de blir liggande i garaget framöver.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top