Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

Fick dit en pipa idag...efter ett par timmars polering och montering.
Bara tre kvar... :hihi

View attachment 412656

Det lilla brännskyddet polerat o monterat..

View attachment 412657

Har även börjar mocka up ett ämne till sadel

View attachment 412659

View attachment 412658

Jösses va fin den är!
när jag såg att du mockar på en sadel kom jag att tänka på en snubbe Kott som bygger cafe racers, här är en länk till hur han bygger sadel stommen. kanske kan vara väl värt att test?! känns ju lite stabilare än glasfiber.
http://www.youtube.com/watch?v=15QpBPd2S-4
 
Tack Lilja..

Detta är fanimej årests bästa tips...passar mig klockrent !
Var inne på att bocka, valsa kanter, förstärka mm...en detta är ju tusen gånger enklare, tajt och platseffektivt ! :banana :banana :banana

Nu skickar jag mallarna åt helvete och skaffar lite rundstång...vad kan det vara, 6 mm ?
 
Last edited:
Som sagt...mallen skickas åt helvete och fram med rundstången (gick för 8 mm)
Köpte 6 meter stång för 60 bagis.

IMG_0208.JPG

Tar ett tag att komma igång...men när första längderna sitter så flyter det på bättre.
Nackdelen att göra detta på lackad hoj är risk för repor o att svestarna måste svalna innan man provmonterar :gnissla

IMG_0199.JPG

Kom en liten bit så här mitt i veckan :rolleyes:

IMG_0203.JPG

Fick även fatt på (troligen) bättre pipor än mina sämsta. Mycket rost o bulor på några av mina.
Väntar på dem Bigswed1962 :)

2014-11-01 18-13-11.jpg
 
Härlig, kul att du gillade idén! Det där ser ju väldigt lovande ut!
Tejpa de lackade delarna, det skyddar rätt bra.
 
Jag gillar ju plast, så är lite skeptisk till det där.
Ser inte hur man kan få en 100% passform med bra avlastning mot ramen.

/M
 
Ja gillar att jobba i stål bättre. Sadeln skall även vara lås- och öppningsbar, så gångjärn mm måste sitta ordentligt. Mot ramen kommer sadeln vila på gummikuddar....

Är helt såld på konceptet....det kommer du oxå bli :)

Fick paket idag igen..

Dyna S tändning + Spolar, E-bay

2014-11-07 23-01-04.jpg
 
Last edited:
Jaja, det blir nog bra ;)

Det där är däremot spännande.
Uppgradering eller bara byte?
Var själv sugen på Accel spolar, men det fick vänta.
 
Har en reservdelsmotor som jag tänkte komplettera nån gång i framtiden och bygga nått kul med...denna saknar tändning, så bland annat därav uppgraderar jag 2.0:an med Dyna S och anväder det gamla till nästa projekt. Ska tydligen vara grymt enkla att installera...vinterns bekymmer :)

2014-11-08 14-05-09.jpg
 
Har en reservdelsmotor som jag tänkte komplettera nån gång i framtiden och bygga nått kul med...denna saknar tändning, så bland annat därav uppgraderar jag 2.0:an med Dyna S och anväder det gamla till nästa projekt. Ska tydligen vara grymt enkla att installera...vinterns bekymmer :)

View attachment 412947
Har ett sådant på min gammelsuzuki, installera och glöm bort:)
 
Såg du någon förbättring i prestanda ?

Skall ju ge en bättre gnista och något bättre acceleration.. :rolleyes:
 
Snyggt! Det där var ett smart sätt att göra en krånglig sadelstomme på...Alltid lär man sig något nytt :) Nu har du bara det roliga kvar med sömnaden :)!
 
Tack Blå, jävla tur Lilja tipsade om detta... :D

Nja...jag skall göra en dyna i frigolit för att visa formen, sedan får sadeltjejen på det lokala MC-byggbolaget (Apes & Flames) göra resten. Förvarnade henne att jag snart kommer in med en sadelstomme...detta var 2 år sedan :hihi
 
Last edited:
Tja,

Dagens "mek" fick bli nån timme vid datorn för att klura ut hur gångjärnen till sadels skall placeras.
Inte helt enkelt att lyfta sadeln på ett snyggt sätt och samtidigt inte slå kåporna.

Med genom att cadda upp det fick jag fram bästa punkten att leda på. (och den var inte där jag satt fästena på ramen) Var inne på dubbelledade gångjärn ett tag men det känndes fel..

Bilden nedan skall visa sadel o ram i genomskärning...sadel fast och uppfäld.

2014-11-23 22-48-49.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top