Kawasaki z1100 Retro Fighter 2.0

Kör du en trimmad moped eller?:va :D
Vit däcktext är reserverat för Firestone-däck, helst 15 tum breda...Tror det blir för mycket av det goda faktiskt.
 
If Rally say no....then No it is !
Alltid skönt att kunna luta sig mot en chefsdesigner :tummenupp

Tyckte nånstans att det skulle passa med retrostuket jag är ute efter...men det går ju alltid att pilla dit det sista jag gör.

:rock
 
:4skrika

Monterade ner hojen igen dels för att lyfta upp den på bordet samt för att göra slutmonteringen. Slängde ju bara ihop sakerna sist för att få den rullande.

Tyckte hojen var för låg, så det blir justering fram och bak. Svängradien var oxå alldeles för stor så det måste oxå åtgärdas.


20131020_225024.jpg

20131020_225056.jpg

20131020_225035.jpg
 
Blir glad när jag ser detta bygget.:) Själv har jag precis börjat min kurs i verkstadsteknik idag. Blev till att svetsa ihop ett pennställ...:3freak
 
Fick igång svarven och snart var det dax att köra fram lite delar..

Kan ni gissa vad denna del ska användas till ?
Nja...om ett par dagar får ni se :hihi

Grovsvarvad:

IMG_2593.JPG

Polerad:

IMG_2595.JPG


IMG_2596.JPG
 
Jadu. Är det kanske en plupp? Det ser ut som en plupp. Det måste vara en plupp! :kär




Eller kanske såna man sätter på svingen för att lyfta i med depåstöd? Bobbiner?
 
Dags för uppfräschning av svarvstålen kanske eller högre varv-mindre matning, shit vad det har kletat!

Nu börjar man bli sugen på att börja bygga, själv väntar jag på att ramen, svingen och fälgarna ska bli färdiga hos pulverlackaren!
 
Kanske kommer lite bilder på pallen jag ska bygga nästa vecka. Fast den blir i trä. Svarvade dock idag, i polyuretanblock, gick ju bra till skiten lossna ur svarven.:gnissla:brinnerup:död:hihi
 
Lasse: Hur fan kunde du gissa rätt ! Det ÄR en plupp ! :hihi

Lilja: Köra med skarpa skär och rätt varvtal är för kärringar :D

Steen: Tackar..skönt att jag gjort grovjobbet med verkstaden nu. Nu kan vintern spenderas med att stöka ner den ! Det blir R1 framben.

Rally: Tur att du inte hade en bit rostfritt stål i chucken då :hihi
Yepp pallbilder vill vi ha !


Lite mer ledtrådar till vad "pluppen" ska användas till..

IMG_2591.JPG

IMG_2496.JPG
 
Last edited:
Nu ska du få se Lasse va den avnänds till...och ni andra oxå !

Aluminuimbussningen är en styrning till svingaxelinfärstningen.

Bussning + Probolt Titan + Låstråd =

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG
 
Snyggt som fan :) Kul att nån orkar arbeta genom allt.
 
Tackar EST...tråden var nog i tunnaste lagret, får se om jag pallar sätta dit grövre.
Idag är jag lite bakfull så det blir nog inget mek förren senkvällen :fyllisar
 
Det blev ett litet ryck med hojen idag.

Tiltade hojen för att enkelt komma åt fjäderlänkaget.

IMG_2606.JPG

IMG_2607.JPG

IMG_2608.JPG

Borrade nya hål i 2.0-plattan för att höja bakänden 3,5 cm. Tillverkade distanser för att inte klämma delarna.

IMG_2609.JPG

I med nytt oljefilter

IMG_2613.JPG

Färgmakeringar på färdigdragna bult/mutter.

IMG_2615.JPG

"Fusk orginal" färgmarkeringar på fjädern :)

IMG_2618.JPG

Tilta tillbaka hojen och katten Torsten intar sin "vara i vägen" position..

IMG_2622.JPG
 
Dom där av släktet Torsten gör alltid samma sak!

"Höja bakändan 3,5 cm"
Se upp, nu är du påväg att göra samma misstag som jag. Genom att höja bak (du trycker ner svingen igentligen, men skit i det) så minskar du förspånget och gaffelvinkeln. Sedan är frågan vad som händer med kedjan å svingbulten? Jag hade ju tagit i så att kedjan nockade på svingbulten.

Men fint blir det!! :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top