Kawasaki z1000 går orent

Bjorck1

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2012
Hoj
KTM 450 exc - 2006
Tjenare!

Köpte mig precis en Kawasaki z1000 -07 och har lite problem med den. Den går väldigt dåligt mellanåt. Det känns precis som den går på 3 burkar och jag tappar effekt.
Detta händer oftast när jag släpper av gasen och växlar ner och sen ska dra på igen på lite lägre varv.
Låter precis som om den bluddrar och går som sagt mycket sämre. Fortsätter jag accelerera på samma växel så brukar det "släppa" och den går rent igen. (Man känner STOR skillnad)

Tog ur 2/4 tändstift idag och kollade (dom andra tändstiften satt lite mer bökigt till) och de såg bra ut tyckte jag. Mc har ett K&N luftfilter och är kittad med pc3, acra helsystem och bänkad efter detta.

Kan det blivit någon konstigt med pc3 så hojen får för mycket soppa kanske? Dåliga tändstift eller tändspolar?

Alla tips och funderingar är välkommna :)

Har idag testat att koppla bort hela pc3 från systemet men samma problem kvarstår. Vad kan det vara tro? Tändstiften byttes för 800mil sen och ska bytas om 400 igen. Kan det vara det som är problemet tro? Känns ju inte som dom skulle ge upp efter 800mil men man vet ju inte :/ dom 2 stiften jag tog ur såg bra ut tyckte jag. Någon som har en aning? :)

Mina erfarenheter från egna hojar är att man ofta ska ta en rejäl långtur med den innan man börjar mecka när det gäller sådana här "hojen går, men illa"-problem. Faktiskt så rekommenderar jag dig att helt enkelt ta en 20 milatur nu till helgen, blås ur den rejält, kör på låga växlar på lite högre varv. Låt det sörpla soppa och i med ny fräsch 98 oktan. Plåga den lite helt enkelt.

Som sagt - Väldigt väldigt ofta så bara "hoppar det till" och börjar gå som det ska. Gör det inte det så är det dags att ta in den i garaget, men inte innan långturen

PS - Självklart ska bensinen vara fräsch. Men ofta är det bara så enkelt att soppan är boven.

Mina erfarenheter från egna hojar är att man ofta ska ta en rejäl långtur med den innan man börjar mecka när det gäller sådana här "hojen går, men illa"-problem. Faktiskt så rekommenderar jag dig att helt enkelt ta en 20 milatur nu till helgen, blås ur den rejält, kör på låga växlar på lite högre varv. Låt det sörpla soppa och i med ny fräsch 98 oktan. Plåga den lite helt enkelt.

Som sagt - Väldigt väldigt ofta så bara "hoppar det till" och börjar gå som det ska. Gör det inte det så är det dags att ta in den i garaget, men inte innan långturen

PS - Självklart ska bensinen vara fräsch. Men ofta är det bara så enkelt att soppan är boven.

Har tagit lite längre turer på ca 10mil och tankat ny fräsch 98. Men får väl pröva och plåga den lite i helgen nu då helt enkelt. Vill ju inte riktigt plåga den eftersom den inte går 100% bra bara :/

Har tagit lite längre turer på ca 10mil och tankat ny fräsch 98. Men får väl pröva och plåga den lite i helgen nu då helt enkelt. Vill ju inte riktigt plåga den eftersom den inte går 100% bra bara :/

Du ska inte tokplåga, bara köra på typ 2:ans växel i 7-8 000 varv i ett par km sedan upp och ner i olika hastigheter, varva ur....busa lite helt enkelt - stanna till i nån skogsglänta låta hojen gå på tomgång, låt tempmätaren gå upp, hoppa på igen och kör lite inspirerat

Typ så.

PS - Fin cykel annars den där z1000, de har lyckats riktigt bra med designen

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP