Kawasaki vn1700 Classic -09

DJ_59

Ny medlem
Gick med
13 May 2018
Ort
Utanför Uppsala
Hoj
XJ 900 -92
Hej på Er
Undertecknad har fått erbjudande att köpa en Kawasaki vn 1700 Classic -09.
Då mina kunskaper och erfarenheter gällande denna modell inte kommer ge mig något inbjudningskort till ”snillen spekulerar ” undrar/önskar jag om någon vänlig själ här kanske kan informera lite om den, (ris & ros). Vad är bra/dåligt, och vad man ev. bör titta/kolla lite extra efter.
Tackar på förhand.
 
Last edited:

DJ_59

Ny medlem
Gick med
13 May 2018
Ort
Utanför Uppsala
Hoj
XJ 900 -92
Hej igen.
Vet inte om jag som ny "Frågeställare" på detta forum gjort något fel vid mitt förra inlägg.
Ser att 95 st. varit inne och kollat, men ingen har lämnat någon synpunkt på min fråga.
Skulle uppskatta om någon känner till vad man bör/skall kolla på vid ett ev. köp.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Forumet heter "Sporthoj", kan vara därför intresset är svalt. MEN här brukar finnas en hel del "brukare" på forumet som har åsikter och kunskaper om det mesta. Kommer nog snart någon sådan till din undsättning. Men som en som inte kan något om hojtypen du efterfrågar, så är det vanliga tipset att kolla upp skicket och tidigare ägare. Japanska hojar från tiden och den hojtypen skulle jag betrakta som "skottsäker" om den är välskött.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu har visserligen detta forum ett namn på en motorcykeltyp som majoriteten av medlemmarna här inte kör.
Och glidare och gruSHoj är mer förnuftiga verkar det tyckas men just din fråga besvaras nog bäst på ett annat forum.


Mycket trevliga människor som verkar vara aktiva, många och köra mycket som jag uppfattat det på hojträffar.

Men vad är det för fel på en XJ900? :va
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Jag kör en VN900 -08, och den tycker jag är (trött) och trevlig. Bra hoj att ta ut på glidarrundor, men jag har även kört knix-kurs på gokartsbana med den. Det gick det med, om än inte så fort. Nästan 5500 mil på mätaren just nu, och jag har inte haft några problem med den sen jag köpte den för 2 år sen. Dåliga frambromsar, men det verkar höra till hojtypen tyvärr.

Jag har ingen aning om hur denna är jämfört med en 1700, om det bara är motorn som skiljer sig eller om det är en helt annan hoj. Kvaliteten borde vara jämförbar åtminstone. Tycker du om hojen så köp! Det viktigaste är ett DU tycker att den är snygg.

IMG_5140.JPG
 

DJ_59

Ny medlem
Gick med
13 May 2018
Ort
Utanför Uppsala
Hoj
XJ 900 -92
Tack för Era inlägg och synpunkter på min fråga. Gällande XJ 900, så är det absolut inget fel på den. Har haft den i många år och är jättenöjd med den. Men kände/känner mig dock lite sugen på att prova något annat.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top