Jag och en kompis provkörde denna trevliga maskin idag på MC-huset i Malmö. Till min glädje var jag först att provköra den.
Jag är fortfarande klart positiv. Dan saknar en del vridmoment mot min XT660x men den är å andra sidan mer vibrationsfri gång och har mycket mer toppeffekt och längre register. Vilket är perfekt för längre pendling. Fjädringen är väldigt förtroendeingivande, det regnade idag och däcken var helt nya.
Vad det gäller bus är den underbar. Det enda jag kan anmärka på är den stora toppkåpan som kommer lite ivägen vid bakhjulsbus och får den att kännas stor. Dock är den väldigt smidig när man väl kör.
Vi gämförde fullgas på högsta växel i olika hastigheter,50/70. XTn vinner men i högre fart vinner Versys. Vindrutan på Versysen tar bort luften från bröstet men skapade en del turbolensljud för mig, förmodligen försvinner detta med ändrad höjd på rutan
På ettan whellar den lekande lätt men inte utan att föraren vill det. Tvåan kräver ett litet ryck men verkligen inget anmärkningsvärt.
Så vill någon ge mig typ 16kkr för min GS500e-91 och 46kkr för min XT660X-04 så köper jag en ny maskin.
Vänligen Balthazar