Streetkiller
Ny medlem
Hej! Idag var jag ute en sväng med hojen, startade den med choke då det var kallt ute, och lät den sedan stå 5 min som jag alltid gör för att åka iväg. Kunde bara köra i 15 minuter innan den dog mitt på vägen. Rullade in den på en mindre väg, tankade den där då det var dåligt med bensin, men ändå inte torrt. Fick hjälp med att transportera hem hojen. Innan jag kommit hem med hojen hade det gått 30-40 min. Väl hemma, så startar den, och luktar surt som attan.. Luktar duktigt med bensin! Så den verkar ju sura ner sig..
Har nu haft den ståendes på tomgång två gånger, den dör efter 10-15 min. Innan det så går den bra på alla varv.
Vad kan det vara? Tog nyligen ut den från vinterförvaring och har kört med den nån enstaka gång och det har då inte varit några problem alls.
Vad bör jag kontrollera? Munstycken i förgasare, eller vad?
Hjälp mottages tacksamt.. Mvh
UPPDATERING! Skruvat ner tank och allt möjligt, kollat efter synliga läckage, kollat så den får bränsle och allting.. Allt är intakt, även rengjort bränslefilter och luftfilter, bytt ut några gamla torra slangar. Till min förvåning när jag startade hojen därefter så knackade den ordentligt, trodde jag ända tills jag upptäckte att det var bensinpumpen. Den knackar och det känner man tydligt när man tar på den. Det finns väl relä till denna, vart sitter det? Tycker det verkar knepigt att denna bara skulle gå sönder, men det är väl möjligt. Hojen går ju att starta om man kör på starten ett tag, och chokar samtidigt..
Någon som har koll på vad en bränslepump kan kosta till min hoj??
Mvh
Har nu haft den ståendes på tomgång två gånger, den dör efter 10-15 min. Innan det så går den bra på alla varv.
Vad kan det vara? Tog nyligen ut den från vinterförvaring och har kört med den nån enstaka gång och det har då inte varit några problem alls.
Vad bör jag kontrollera? Munstycken i förgasare, eller vad?
Hjälp mottages tacksamt.. Mvh
UPPDATERING! Skruvat ner tank och allt möjligt, kollat efter synliga läckage, kollat så den får bränsle och allting.. Allt är intakt, även rengjort bränslefilter och luftfilter, bytt ut några gamla torra slangar. Till min förvåning när jag startade hojen därefter så knackade den ordentligt, trodde jag ända tills jag upptäckte att det var bensinpumpen. Den knackar och det känner man tydligt när man tar på den. Det finns väl relä till denna, vart sitter det? Tycker det verkar knepigt att denna bara skulle gå sönder, men det är väl möjligt. Hojen går ju att starta om man kör på starten ett tag, och chokar samtidigt..
Någon som har koll på vad en bränslepump kan kosta till min hoj??
Mvh
Last edited: