Kawasaki kx 250

Stiffler88

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2007
Hoj
Kawwa 250
Tjena!

Det är så att jag har ett litet problem jag inte vet vad det kan bero på.

När jag kickar igång crossen och lägger i en växel så ska ju crossen börja driva, men icke, kopplingen tar typ ingenting, men sen när man haft den igång ungefär 1 minut så att den blivit lite varm, då tar kopplingen hur bra som hellst.
Det är samma med kicken, när man precis tar ut den när den är kall och så, så vill gärna kicken rappa över kuggen typ, den tar ingenting ibland, kan få stå länge utan att det går, ibland tar den, det är olika. Men sen när den blivit varm som tar kicken hur bra som hellst :S:S
Någon som vet nått om det där eller kanske haft samma fel?

Mvh//Steffe

Angående kopplingen så låter det ju som att lamellerna klibbar ihop sig när den står, provat att byta till annan växellådsolja ?

Att den inte frikopplar helt kan bero på dålig växellådsolja. Har själv märkt stor skillnad på växellådsoljor till min cr250.

Angående kopplingen så låter det ju som att lamellerna klibbar ihop sig när den står, provat att byta till annan växellådsolja ?

Okej, jo det kan ju vara det, han som hade den innan jag köpte den hade hällt i bra mycket för tjock olja i den, men jag bytte olja igår till sån man ska ha. Får väl se om det blir bättre med tiden när man kört in oljan lite typ xD haha

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN