Kawasaki kx 250 svårtstartad

ientity

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
ingen
Hejsan, ska iväg o kolla på en kawa i morgon,
:va
http://www.blocket.se/blekinge/Kawasaki_kx_250_28112461.htm?ca=22&w=2

Hoppas kunna få lite snabba svar, vad det kan vara, worst and best sceniario ifall man står där med en rasad hoj sen :)

Saken var att ja först tänkte köpa en billig kina hoj för runt 5000kr för en ny 140cc.

Så vet inte om ja är dum i huvudet o vill lägga pengarna på en 20 årig gammal crosshoj :) Har ingen aning hur hårt den är körd under de åren.

Va tycker ni ? Hade en 80cc honda 82:A när jag var 12 bast, är 34 idag, saknar ljudet av riktigt cross.

Antar denna är 2 taktare också ?

Lite snabba svar vore kanon va ni tycker om hojen, ska man gå på något annat ? Har inte så mycket pengar att lägga på en hoj , ska bara ha till motionskörning i skogen.

Hoppas inte ja skrev tråden i fel del, i så fall får någon gärna flytta den så ja kan få rätt svar.
// mvh daniel

den ÄR 20år gammal, vilket betyder att den har varit motionskörd ett bra tag,
och då kan man anta att man får lägga ner ett par tusen i delar,
lager hit och dit, drivpaket mm, alltid nått som strular! :tungan

men å andra sidan får man göra likaså om man köper en som "bara" är 5-10år,
så har du mekunskaper så tycker jag du ska slå till, har du inte det så kommer du att få det!
2-takts motorer är ju inte direkt raketforskning!
bra med ny tändspole om den har dålig gnista, men kan lika gärna bero på fel stift, möglig tändhatt m,m!

www.soe.se
är en sida du kommer ha stor nytta av om du slår till!

(kanske inte vart någe klarare pga av det här inlägget menmen)
lycka till!

den ÄR 20år gammal, vilket betyder att den har varit motionskörd ett bra tag,
och då kan man anta att man får lägga ner ett par tusen i delar,
lager hit och dit, drivpaket mm, alltid nått som strular! :tungan

men å andra sidan får man göra likaså om man köper en som "bara" är 5-10år,
så har du mekunskaper så tycker jag du ska slå till, har du inte det så kommer du att få det!
2-takts motorer är ju inte direkt raketforskning!
bra med ny tändspole om den har dålig gnista, men kan lika gärna bero på fel stift, möglig tändhatt m,m!

www.soe.se
är en sida du kommer ha stor nytta av om du slår till!

(kanske inte vart någe klarare pga av det här inlägget menmen)
lycka till!

Jag kan absolut inte mecka :) Tror ni de är bättre med en 4 taktare 150cc kinahoj , ni vet de orion hojarna ? Ja ska köra på en leråket, blir ju inga direkta hopp , är fan gammal o kommer slå ihjäl mig :(

Kinahojen kostar 5500kr ungefär på swedenmotor , jag har sett 80cc kawasaki http://www.blocket.se/kronoberg/Kawasaki_kx_85cc_hog_26854539.htm?ca=22&w=2

Det kanske är bättre ? Inte lika gammal...
// daniel

Den är inte 20år gammal utan snarare 21-22år gammal. Min -91:a var likadan som -90.orna fast med blåa gaffelben, men det var en helt annan design på dem . Det där är snarare 87-89 nångång beroende på när usd gafflarna kom på kawa.
Kanske inte skitviktigt med jävligt viktigt när du ska reservdelar eftersom så mycke delar byts mellan årgångarna.

80cc crossar är inget för vuxna de är dämpade för 40kg piloter samt att med en vuxen på får du plåga skiten ur den för att det ska röra på sig.

Köp en 250cc det blir perfa

köpa gammelcross KOMMER att lära dig meka, He he....

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard